/

اسرائیل یک انبار مهمات حزب‌الله در سوریه را منهدم کرد

رسانه‌های دولتی سوریه از حمله هوایی اسرائیل به یک تأسیسات در حومه حمص و زخمی‌شدن سه غیرنظامی خبر دادند و منابع دیگر عنوان کردند که این حمله یک انبار مهمات متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

رسانه‌های دولتی سوریه از حمله هوایی اسرائیل به یک تأسیسات در حومه حمص و زخمی‌شدن سه غیرنظامی خبر دادند و منابع دیگر عنوان کردند که این حمله یک انبار مهمات متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، به نقل از یک مقام نظامی ارتش اسد خبر داد که این حمله در ۵۰ دقیقه بامداد شنبه به‌وقت محلی صورت‌گرفته است و در نتیجه این حمله یک پمپ‌بنزین غیرنظامی آتش گرفت و تعدادی کامیون در آتش سوخت.

به گفته این منبع نظامی هواپیماهای اسرائیلی از شمال لبنان موشک‌های خود را به سمت حمص شلیک کردند و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز توانسته تعدادی از این موشک‌ها را در هوا منهدم کند.

با این حال دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که موشک‌های اسرائیل، انبار مهمات متعلق به گروه حزب‌الله لبنان را در فرودگاه نظامی در حومه حمص منهدم کردند.

این سازمان حقوق بشری که در لندن مستقر است همچنین یادآور شد که این دومین بار است که اسرائیل این سایت را در یک ماه هدف قرار می‌دهد.

حکومت سوریه در ۱۳ فروردین سال جاری نیز از حملات موشکی اسرائیل به مناطقی در اطراف حمص خبر داده و گفته بود که در این حملات پنج نظامی زخمی و «خسارت‌هایی» نیز وارد شده است.

رامی عبدالرحمان، مدیرگروه ناظر حقوق بشر در سوریه در آن زمان گفت: «یک زاغه مهمات متعلق به نیروهای حزب‌الله لبنان در فرودگاه نظامی الضعبه، واقع در جنوب غرب حمص، نابود شد و دو شبه‌نظامی نیز بر اثر حمله به این زاغه مهمات کشته شدند.»

دو منبع اطلاعاتی غربی به رویترز گفته بودند که اسرائیل در این حملات پایگاه هوایی تیاس «تی ۴» واقع در غرب شهر باستانی پالمیرا و همچنین فرودگاه الضبعه در نزدیکی شهر القصیر در نزدیکی مرز لبنان، جایی که گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی یعنی حزب‌الله مستقر است، هدف قرار دادند.

حمله هوایی نیمه‌شب گذشته همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، به لبنان صورت می‌گیرد. امیرعبداللهیان در بازدید از مرز لبنان و اسرائیل گفت که «تحولات مثبت منطقه منجر به انزوا و فروپاشی» اسرائیل می‌شود.

خبرگزاری حکومتی مهر نیز حضور حسین امیرعبداللهیان در مرز اسرائیل و لبنان را «پاسخ» به اقدام وزیر خارجه اسرائیل خواند که همزمان با افتتاح سفارت این کشور در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، «از مرزهای ایران بازدید کرده بود.»