معلم
/

استخدام معمان به شرط ارائه مدرک «روخوانی قرآن»

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است همه پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی این وزارتخانه در رشته شغلی دبیری و هنرآموزی ملزم هستند که «مدرک روخوانی و روان‌خوانی قرآن» ارائه کنند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، طبق اطلاعیه صادره از سوی آموزش و پرورش، این پذیرفته‌شدگان باید پیش از استخدام به عنوان دبیر و معلم، «دوره یک ساله مهارت‌آموزی» را در دانشگاه‌های تربیت دبیر رجایی و دانشگاه فرهنگیان سپری کنند و هزینه آن را نیز بپردازند.

در عین حال وزارت آموزش و پروش اعلام کرده است بعد از گذراندن این دوره اگر «صلاحیت عمومی» پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی توسط «هسته گزینش» رد شود، «هیچگونه حقی برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش ایجاد نمی‌کند».

گنجاندن این بند جدید در شروط استخدام معلمان در حالیست که از سالیان گذشته گزینش معلمان از فیلترینگ خاص خود گذر می کرده و تفتیش عقاید و بررسی سوابق و زندگی خصوصی معلمان همواره جزو مواردی بوده که در گزینش آنان نقش داشته است.

سال جاری نیز براساس گزاش ها، مدارس ایران با کمبود ۲۶۰ هزار معلم مواجه شده‌اند و از سوی دیگر مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده حل مشکل نظام آموزشی ایران به جذب دست‌کم ۳۰۰ هزار معلم نیاز دارد.

طبق گزارش ها مشکل کمبود معلم با گذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی ادامه داشته و در برخی مدارس، والدین دانش‌آموزان به کلاس‌ها می‌روند و تدریس می‌کنند.