ادعای سخنگوی سپاه: «طوفان الأقصی» انتقام قاسم سلیمانی بود؛ حماس تکذیب کرد

ساعاتی پس از آن که سخنگوی سپاه پاسداران حمله حماس به اسرائیل با عنوان «طوفان الأقصی» را یکی از انتقام‌های کشته شدن قاسم سلیمانی خواند، حماس این ادعا را تکذیب کرد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رمضان شریف، سخنگوی سپاه، در واکنش به کشته شدن رضی موسوی، عضو بلندپایه سپاه پاسداران، اسراییل را تهدید کرد.

او گفت که طوفان الأقصی یکی از انتقام‌های ترور قاسم سلیمانی «به دست آمریکا» و اسرائیل بود.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران نوشت که رمضان شریف تهدید کرد: اسراییلی‌ها بدانند که سپاه دلیل این ترور را به خوبی می‌داند و واکنش مناسب به آن را نشان خواهد داد.

او افزود: قطعا این انتقام‌ها در زمان و مکان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

رمضان شریف در ادامه اظهاراتش رضی موسوی را «مستشار زبده و کارآزموده سپاه» معرفی کرد.

او گفت که موسوی بیش از ۲۵ سال مسئول توانمندسازی و پشتیبانی نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه بوده است.

شریف ادعا کرد که پاسخ به کشته شدن رضی موسوی «ترکیبی از اقدام مستقیم» جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن در منطقه تحت عنوان «جبهه مقاومت» خواهد بود.

مقامات جمهوری اسلامی به گروه‌های شبه‌نظامی در خاورمیانه که از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند، «جبهه مقاومت» می‌گویند.

این در حالی است که اظهارات رمضان شریف با سخنان پیشین مقامات جمهوری اسلامی که نقش داشتن در حمله ۱۵ مهر گروه شبه‌نظامی حماس به اسرائیل را رد کرده بودند، تناقض دارد.

در این حال، گروه فلسطینی حماس اظهارات سخنگوی سپاه پاسداران درباره این که عملیات علیه اسرائیل، انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی بوده را رد کرد.

این گروه شبه‌نظامی فلسطینی تحت حمایت جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن رد اظهارات سخنگوی سپاه همه اقدامات گروه‌های فلسطینی از جمله «عملیات طوفان الأقصی» را در مقابله با اقدامات اسرائیل در «مسجدالأقصی» خواند.

مقامات جمهوری اسلامی در روزهای اخیر کشته شدن رضی موسوی، عضو سپاه و «مسئول ارسال سلاح به شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی در سوریه و حزب‌الله لبنان»، را به اسرائیل نسبت داده و این کشور را به اقدام تلافی‌جویانه تهدید کردند.