ادامه مسموم سازی دانش آموزان با تمرکز بر مناطق کردنشین

در ادامه حملات شیمیایی به مدارس دخترانه، امروز دوشنبه ۲۸ فروردین، دانش آموزان در شهرهای سنندج، سقز، بوکان، دیواندره، ارومیه، گیلانغرب، تبریز، دزفول و ماهدشت کرج دچار مسمومیت شدند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

در ادامه حملات شیمیایی به مدارس دخترانه، امروز دوشنبه ۲۸ فروردین، دانش آموزان در شهرهای سنندج، سقز، بوکان، دیواندره، ارومیه، گیلانغرب، تبریز، دزفول و کرج دچار مسمومیت شدند.

به گزارش فرانیوز، براساس گزارش های تصویری منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، در ادامه مسموم سازی دانش آموزان در مدارس عمدتا دخترانه، امروز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه نیز دانش آموزان در شهرهای کرج، کرمانشاه، دیواندره، سقز، بوکان، سنندج، گیلانغرب، تبریز و دزفول هدف حملات شیمیایی قرار گرفته‌اند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو چند مورد از این حملات را ثبت کرد و نوشت مدرسه نسیبه در سنندج، چهار مدرسه دخترانه هنرستان اندیشه، راهنمایی ۱۷ شهریور و دبیرستان‌های عصمت و خدیجه کبری در گیلانغرب در استان کرمانشاه، هدف حملات شیمیایی قرار گرفتند و دانش آموزان به مراکز درمانی اعزام شدند.

روز یکشنبه نیز مسمومیت‌های گسترده‌ای در دست‌کم ۹ شهر شامل تهران، اسلامشهر، کرج، اردبیل، ارومیه، قزوین، بابلسر، هرسین و شیراز ثبت شد.

کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هم روز یک‌شنبه از شاهین‌شهر اصفهان نوشت: زمانی که مردم و اولیای نگران از وضعیت دانش‌آموزان برای فریاد دادخواهی به خیابان آمده بودند نیروهای حکومتی تعدادی را ضرب و شتم کردند، تهدید کردند و عده‌ای از اولیا را دستگیر کردند… و تجهیزات نظامی و ضد شورش خودشان را در اداره آموزش و پرورش مستقر نمودند و باعث ترس در دانش آموزان شدند.

تاکنون هیچ مقام مسئولی موضع گیری دقیقی نسبت به ماجرای مسمومیت دانش آموزان نداشته و مسئولان مربوطه در اظهارنظرهای جداگانه مسمومیت دانش آموزان را ناشی از شیطنت آنها عنوان کرده و رسانه های داخلی را از پرداختن به این اتفاق منع کرده اند.