/

ادامه فشار نهادهای امنیتی بر کنشگران صنفی؛ بازداشت دو فعال کارگری توسط ماموران امنیتی در سنندج

در آستانه سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی و خیزش انقلابی ایرانیان و تداوم فشارها بر کنشگران صنفی، دو فعال کارگری کُرد توسط ماموران امنیتی در سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

 
به گزارش فرانیوز، به نقل از سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز چهارشنبه ٢٢ شهریور ماه ۱۴۰۲، مجید حمیدی از فعالان کارگری اهل سنندج، طی یورش نیروهای حکومتی در مغازه خود واقع در خیابان سیروس این شهر بازداشت شد.
 
طبق این گزارش، مجید حمیدی از اعضای “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری” مهرماه ١٣٨۶ توسط افراد ناشناسی هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و از نظر سلامتی نیازمند مراقبت درمانی است.

در صورت تداوم بازداشت تهدید جدی علیه سلامت وی به جود خواهد آمد.
 
مجید حمیدی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی و کارگری خود توسط دستگاه‌های قضایی و امینتی جمهوری اسلامی ایران احضار شده است.
 
از سویی دیگر امید اسدی، دیگر فعال کارگری اهل سنندج روز یکشنبه ١٩ شهریور ماه ۱۴۰۲، طی یورش نیروهای حکومتی در محل کار خود بازداشت شد.
 
امید اسدی، خرداد ماه ۱۴۰۱، در جریان دادرسی پرونده پیشین خود با اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُردستان” در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، تبرئه شد.

وی بعدا با تعهد کتبی از حق مشارکت در فعالیت‌های سیاسی و اجماعی محروم شد.
 
این شهروند روز چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱، پس از برگزاری مراسم نوروز در پارک کودک سنندج به اطلاعات سپاه این شهر احضار و بازداشت شد.

وی در نهایت پنج‌شنبه ۱۸ فروردین سال گذشته با وثیقه‌ ۶۰۰ ملیون تومانی و موقتاً تا زمان اتمام مراحل دادرسی آزاد شده بود.
 
از اتهامات انتسابی به امید اسدی و مجید حمیدی اطلاع دقیقی در دست نیست.

شرایط و مکان‌ نگهداری این فعالان کُرد نامعلوم است.