/

ادامه تایید و تکذیب ها پیرامون توافق هسته ای؛ بلینکن گزارشها از نزدیکی ایران و آمریکا به یک توافق را نادرست خواند

وزیر خارجه آمریکا توافق میان تهران و واشنگتن برای محدودکردن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران را تکذیب کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

وزیر خارجه آمریکا توافق میان تهران و واشنگتن برای محدودکردن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران را تکذیب کرد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری فرانسه به نقل از آنتونی بلینکن گزارش‌ها مبنی بر نزدیک بودن واشنگتن و تهران به توافقات برنامه هسته‌ای و آزادی شهروندان آمریکایی را رد کرد.

وی گفت: در رابطه با ایران، برخی از گزارش‌هایی که در مورد توافق در مورد مسائل هسته‌ای یا در مورد بازداشت‌شدگان دیده‌ایم، به سادگی دقیق نیستند و صحت ندارند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: در خصوص معادله برنامه هسته‌ای، ما مصمیم که از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم و همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین روش برای رسیدن به چنین هدفی است.

بلینکن تصریح کرد: ما هیچ گزینه را از روی میز حذف نکرده‌ایم. رئیس جمهور این موضوع را مورد تاکید قرار داده است. همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین گزینه است. هنوز توافقی وجود ندارد و گزارش‌ها در این خصوص صحت ندارند.

وی تاکید کرد: در خصوص شهروندان آمریکایی زندانی در ایران، هیچ موضوعی خوشایندتر از این برای من نیست که بگویم به توافقی برای آزادی آنها دست یافته‌ایم، اما در این زمینه نیز توافقی وجود ندارد.

این مقام آمریکایی گفت: ما به طور فشرده و منظم در مورد آن کار می‌کنیم و این موضوع از مساله هسته‌ای جدا است. ولی الان در موقعیتی نیستم که بگویم ما یک توافق داریم.

مقامات جمهوری اسلامی هفته گذشته با اقرار به برقراری مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا از طریق عمان اظهار داشتند: موضوعات هسته‌ای، تحریم‌های آمریکا و زندانیان آمریکایی موضوع این مذاکرات هستند.