احضار معلمان به دادگاه انقلاب
/

احضار مدیرمسئول روزنامه شرق به دنبال انتشار نظرسنجی درباره حجاب اجباری

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه، روز پنج‌شنبه خبر داد که مدیرمسئول یکی از روزنامه‌ها به دلیل ارائه اسناد و مدارک مربوط به یک نظرسنجی احضار شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری میزان بدون اشاره به نام این روزنامه و موضوع نظرسنجی این خبر را منتشر کرده است اما به نظر می‌رسد اشاره به روزنامه شرق باشد که دو روز پیش بر اساس یک نظرسنجی از بی‌اثر بودن لایحه حجاب و عفاف نوشته بود.

خبرگزاری میزان از موضوع نظرسنجی صورت گرفته تحت عنوان «یکی از آسیب های اجتماعی کشور» یاد کرده است.

شبکه شرق، وابسته به روزنامه شرق، روز سه‌شنبه خبر داد که در یک نظرسنجی وب‌سایت آن، ۸۴ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند لایحه موسوم به «عفاف و حجاب» باعث رعایت حجاب اجباری در ایران نخواهد شد.

به نوشته شبکه شرق، از میان ۱۲ هزار و ۳۳۴ نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ۱۱ هزار و ۳۸۷ نفر در پاسخ به این سوال که «در صورت تبدیل لایحه عفاف و حجاب به قانون، اجرای آن می‌تواند به رعایت حجاب منجر شود؟» پاسخ منفی داده‌اند و فقط ۱۹۷۴ نفر پاسخ مثبت داده‌اند.

براساس این گزارش رسانه قوه قضائیه نوشت که در پی این احضار و پیش از حضور مدیرمسئول این روزنامه به مرجع قضایی جهت پاسخگویی در مورد اسناد نظرسنجی ادعا شده، مطلب مورد اشاره از وب‌سایت این رسانه حذف شده است. 

خبرگزاری میزان در پایان خبر خود تهدید کرده است که «در صورت عدم ارائه مستندات و مدارک لازم، از سوی دادستانی تهران علیه این رسانه اعلام جرم خواهد شد».

لایحه حجاب در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد و سپس برای اجرای ازمایشی به مدت سه سال در صحن مجلس رای گرفت اما شورای نگهبان اعلام کرد که مصوبه مجلس ابهامات بسیاری دارد و آن را تایید نکرد.

برای رفع ابهامات مد نظر شورای نگهبان این مصوبه به مجلس بازگردانده شده است.