/

احضار ریحانه انصاری‌نژاد برای اجرای حکم چهار سال حبس

یک فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری که پیشتر از سوی دستگاه قضایی به چهار سال حبس و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شده است، بر اساس ابلاغیه شعبه یک اجرای احکام دادسرای انقلاب تهران، باید ظرف چند روز آینده خود را برای اجرای حکم زندان معرفی کند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، ریحانه انصاری‌نژاد در دادگاه انقلاب اسلامی به ۴ سال زندان و همچنین به منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات و هم‌چنین منع خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شد.

وی در ادیبهشت ماه ۱۴۰۱ روز جهانی کارگر، همراه با هشت تن دیگر از فعالین صنفی و کارگری از جمله عسل محمدی، هیراد پیربداقی، آنیشا اسدالهی، کامیار فکور، سروناز احمدی، حسن ابراهیمی، ژاله روحزاد و الدوز هاشمی، در حالی که به دیدار خانواده محمد حبیبی فعال صنفی معلمان رفته بودند، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی این فعال صنفی زندانی، به صورت همزمان بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

این فعال کارگری روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه با تودیع وثیقه یک‌ میلیارد تومانی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

خانم انصاری‌نژاد در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با هجوم ماموران وزرات اطلاعات در ساعت دو بامداد به منزل شخصی‌اش بازداشت شد.

ماموران اطلاعات تا ساعت ۴ صبح منزل وی را تفتیش و بهم ریختند و گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، لوازم الکترونیکی و برخی کتاب‌های وی را نیز ضبط کردند.

این شهروند بعد از گذراندن نزدیک به سه ماه در بندهای ۲۰۹ زندان اوین، از جمله در بند انفرادی، شنبه پانزدهم مردادماه ۱۴۰۱ از زندان اوین با قرار وثیقه یک و نیم میلیارد تومانی موقتاً آزاد شد.

بر اساس برگه ابلاغیه صادر شده، او باید ظرف ۵ روز  آینده، خود را به اجرای احکام جهت تحمل احکام صادره معرفی کند.