/

اتحادیه اروپا ۵ فرد و ۲ نهاد وابسته به سپاه را تحریم کرد

اتحادیه اروپا اعلام کرد افراد و نهادهای جدیدی از جمهوری اسلامی ایران را به «دلیل نقش آنها در سرکوب خشونت‌بار اعتراضات در ایران» وارد فهرست تحریم‌های خود کرده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد افراد و نهادهای جدیدی از جمهوری اسلامی ایران را به «دلیل نقش آنها در سرکوب خشونت‌بار اعتراضات در ایران» وارد فهرست تحریم‌های خود کرده است.

 به گزارش فرانیوز، در تازه ترین تحریم های صورت گرفته که به تصویب شورای وزیران اتحادیه اروپا رسیده، ۵ فرد و ۲ نهاد وارد فهرست ناقضان حقوق بشر در ایران شده‌اند.

سلمان آئینه‌وند فرمانده انتظامی تهران، محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی، محسن نیک‌ورز دادستان پیشین شهرستان سیرجان که اکنون رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان است، نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی از افراد تحریم شده هستند.

سازمان بسیج دانشجویی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد تعاون سپاه هم نهادهایی هستند که امروز تحریم شدند.

وزیر خارجه آلمان پیشتر وعده داده بود که اتحادیه اروپا تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را بابت اقدامات ضد حقوق بشری حکومت ایران تشدید می‌کند.

او با اشاره به نقض حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی به خبرنگاران گفت: «زیر پا لگد شدن حقوق زنان به دلیل حجاب و مسموم شدن دانش‌آموزان در ایران قابل پذیرش نیست.»

همزمان جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به اعدام سه معترض دیگر در اصفهان اعلام کرد که روز دوشنبه در نشست وزرای خارجه این اتحادیه، بسته تحریمی جدید علیه مقامات جمهوری اسلامی به دلیل نقض حقوق بشر تصویب می‌شود.

از آغاز اعتراضات سراسری در ایران از ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ که متأثر از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد رقم خورد، اتحادیه اروپا در واکنش به سرکوب معترضان و نقض حقوق بشر در ایران تاکنون ۲۱۶ فرد حقیقی و ۳۷ نهاد جمهوری اسلامی را تحریم کرده است.

این تحریم‌ها مسدود کردن دارایی‌های افراد و نهادهای تحریمی و ممنوعیت سفر این افراد به کشورهای عضو این اتحادیه را شامل می‌شود.

روز گذشته نیز نمایندگان پارلمان ناتو خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا شدند.