ابراهیم رئیسی مصوبه «تثبیت نظارت» صدا و سیما بر «نمایش خانگی» را ابلاغ کرد

رئیس سازمان صدا و سیما در صفحه شخصی خود به نقل از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرده که مصوبه این شورا توسط رئیس جمهوری اسلامی ابلاغ شده است.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، پیمان جبلی نوشته است: «به گفته دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه این شورا در خصوص تثبیت نظارت صدا و سیما بر نمایش خانگی توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد».

ماده واحده اختیارات و وظایف وزارت ارشاد و صدا و سیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر خرداد امسال در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود.

بر این اساس صدور مجوز، نظارت و بازبینی مقررات تبلیغات در حوزه صوت و تصویر فراگیر بر عهده صدا و سیما گذاشته شد.

رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی پیش‌تر از مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سپردن نظارت بر شبکه خانگی به این سازمان دفاع کرده بود.

پیمان جبلی پیشتر به‌ دنبال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره واگذاری رسمی نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما، از تدوین «آیین‌نامه تخلفات» برای بازیگران و پلتفرم‌های آنلاین نمایش خانگی خبر داد.

وی در خصوص ماهیت قانونی ساترا و پیگیری تخلفات هنرپیشه‌ها در آثار نمایش خانگی گفت: این سازمان پیگیر تصویب آیین ‌نامه‌ای درباره برخورد با متخلفان است!

رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد: در حال پیگیری آیین‌نامه تخلفات در مجلس و دولت هستیم که ان‌شاءالله دستگاه قضایی هم برای برخورد با تخلفات مسیر روان‌تر و سهل‌تری را طی کند.

برخی از هنرمندان در پی اعلام واگذاری نظارت شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و اظهارات رئیس صدا و سیما، با انتشار یک استوری مشترک اعتراض خود را اعلام کردند.

در همین راستا، خانه سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به سازمان صدا و سیما را موجب افزایش فشار روانی به هنرمندان و پر رنگتر شدن بحران‌های فرهنگی عنوان کرده بود.

این تشکل درباره مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از رسول صدر عاملی سخنگوی هیات مدیره‌ این نهاد عنوان کرد: افزایش فشار روانی به هنرمندان و تاکید بر صدور مجوزهای متعدد و سانسورهای بیشتر آثار نمایش خانگی و سینمایی، تنها بحران‌های حوزه‌ فرهنگ را پر رنگتر می‌کند.

خانه سینمای ایران در خواست کرده بود تا شورای عالی انقلاب فرهنگی و هر نهاد مرتبط دیگر، ضمن تجدیدنظر و تصحیح مصوبات مربوطه برای تصمیم گیری در مورد مدیریت بر وضعیت هنر صنعت سینما و نمایش خانگی به دست اندرکاران متخصص حرفه‌ای و هنرمندان رجوع کند.