آموزرش و پرورش اعلام کرد؛ دانش آموزانی که حجاب اجباری را رعایت نکنند اخراج می شوند

آموزش و پرورش با صدور بیانیه ای راهکارهای مد نظر این وزارتخانه در موضوع حجاب اجباری را برشمرد و تاکید کرد که از ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزانی که حجاب در مدارس را رعایت ننمایند، معذور خواهد بود.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

آموزش و پرورش با صدور بیانیه ای راهکارهای مد نظر این وزارتخانه در موضوع حجاب اجباری را برشمرد و تاکید کرد که از ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزانی که حجاب در مدارس را رعایت ننمایند، معذور خواهد بود.

به گزارش فرانیوز، وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی با صدور بیانیه ای در خصوص حجاب و عفاف به ارائه نکاتی در ساماندهی و ارائه خدمات آموزشی پرداخت.

در این بیانیه موضوع حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در نظام فکری و فرهنگی جمهوری اسلامی عنوان شده است.

در ادامه این بیانیه  به وظایف آموزش و پرورش اشاره و اهم عناوین سیاست‌ها، راهبردها و اقدامات آموزش و پرورش در خصوص حجاب و عفاف بیان شده است همچنین ازهمه فرهنگیان خواسته شده به انجام این امور اهتمام ویژه داشته باشند.

ایجاد گفتمان مثبت و سازنده در بین دانش آموزان در موضوع فرهنگ و اعتقادات اسلامی، پاسخگویی مربیان و معلمان ومبلغان حوزه‌های علمیه کشور به سوالات دانش آموزان در موضوعات مختلف دینی، استفاده از ظرفیت کتب درسی در تبیین موضوع عفاف و حجاب، اهتمام به ایجاد نگرش درست و مثبت و زیبا اندیشی در مورد فرهنگ عفاف و حجاب، رعایت پوشش مناسب اسلامی توسط همه همکاران فرهنگی، آموزش احکام شرعی عفاف و حجاب و همچنین بکارگیری مدیران، معلمان و همه پرسنل مدارس جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان از جمله راهکارهای این وزارتخانه برای اعمال سیاست حجاب و عفاف در مراکز آموزشی این وزارتخانه عنوان شده است.

وزارت آموزش و پرورش در پایان بیانیه خود آورده است: آموزش و پرورش از این رو بر اساس قوانین و مقررات از ارائه خدمات آموزشی به معدود دانش آموزانی که قوانین و مقررات پوششی در مدارس را رعایت ننمایند، معذور خواهد بود.

گفتنی ست با ادامه مقاومت زنان و دختران در برابر حجاب اجباری، وزارتخانه های علوم و بهداشت نیز جداگانه با انتشار اطلاعیه‌هایی اعلام کردند که دانشگاه‌ها از به «دانشجویان بی‌حجاب» هیچ‌گونه خدمات آموزشی، رفاهی، خوابگاهی ارائه نخواهند کرد.