/

آمریکا پنج شخص و یک نهاد وابسته به سپاه پاسداران و دخیل در اقدامات تروریستی را تحریم کرد

ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای از تحریم پنج شخص وابسته به سپاه پاسداران به دلیل توطئه برای ترور در خارج از کشور خبر داد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای از تحریم پنج شخص وابسته به سپاه پاسداران به دلیل توطئه برای ترور در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش فرانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: سه عضو سپاه پاسداران، دو عامل این نهاد و یک شرکت هواپیمایی مستقر در ترکیه را تحریم کرده است.

بر اساس بیانیه، این افراد در توطئه‌های تروریستی از جمله طراحی ترور علیه مقام‌های سابق دولت آمریکا، اتباع دو تابعیتی و مخالفان جمهوری اسلامی مشارکت داشته‌اند.

محمدرضا انصاری، از فرماندهان سپاه قدس، روح‌الله بازقندی (بازغندی)، رییس سابق اداره ضد جاسوسی سپاه و رضا سراج، رییس اطلاعات خارجی سپاه سه عضو سپاه پاسداران هستند که در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

شهرام پورصفی معروف به مهدی رضایی، شهروند ایرانی، در فهرست این تحریم‌ها قرار دارد.

همچنین حسین حافظ امینی، شهروند ایرانی – ترکیه‌ای و شرکت هواپیمایی “رِی” به دلیل کمک به عملیات مخفی سپاه پاسداران از جمله آدم‌ریایی و توطئه‌های ترور مخالفان جمهوری اسلامی در ترکیه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه روز گذشته خود درباره تأثیرات این تحریم‌ها آورده است: «در نتیجه اقدام امروز، کلیه اموال و منافع مالی افراد و نهاد ذکر شده و هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به آنها و در آمریکا یا در اختیار یا کنترل افراد آمریکایی است، باید مسدود شده و به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی گزارش شود».

این وزارتخانه اضافه کرد: «علاوه بر این، مشارکت در تعاملات معین با افراد و نهادهای تحریم‌شده در امروز، خطر تحریم‌های ثانویه بر اساس قوانین خاص را در پی دارد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی همچنین می‌تواند گشایش یا نگهداری حساب مرتبط با یک مؤسسه مالی خارجی را که آگاهانه هر تراکنش مهمی را از طرف یک سازمان تروریستی انجام داده یا تسهیل کرده، در آمریکا ممنوع یا محدود کند».

در تاریخ ۲۹ اردیبهشت امسال نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۲ شرکت ایرانی را به دلیل ارتباط با روسیه در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.