//

آمریکا ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل را «نگران‌کننده» خواند

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره موضع این کشور نسبت به انتصاب جمهوری اسلامی برای ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت: «انتصاب ایران، که به صورت فاحش و مداوم حقوق بشر را نقض می‌کند، فایده محدود این مجمع را از قبل هم کمتر می‌کند».

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره موضع این کشور نسبت به انتصاب جمهوری اسلامی به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت: «انتصاب ایران، که به صورت فاحش و مداوم حقوق بشر را نقض می‌کند، فایده محدود این مجمع را از قبل هم کمتر می‌کند».

به گزارش فرانیوز، ودانت پاتل روز پنج شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران، در اینباره گفت: انتصاب سفیر جمهوری اسلامی به عنوان نماینده یک «ناقض فاحش و ثابت‌قدم حقوق بشر» به عنوان رئیس چنین گروهی، عمیقا نگران کننده است.

او افزود: آمریکا از ابتدا با تشکیل این مجمع در سال ۲۰۱۵ مخالف بود و همانطور که در جلسات قبلی آن حاضر نشده، امسال نیز در آن شرکت نخواهد کرد.

با وجود سرکوب خونین معترضان در ایران طی ماه‌های گذشته، نماینده جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۰ مه رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شد.

پس از انتصاب یکی از مقامات ایرانی به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل، این اقدام با واکنش های بسیاری روبه رو شد از جمله  هیلل نویر، وکیل بین‌المللی در حوزه حقوق بشر و مدیر اجرایی دیده‌بان سازمان ملل متحد، با انتشار یک رشته توییت این انتصاب را «شرم‌آور» خواند.

این مجمع هر ساله اعضای سازمان ملل، سازمان‌های غیردولتی و سایر سازمان‌های بین‌المللی را برای بحث و گفت‌وگو گرد هم می‌آورد.

تمرکز مجمع بعدی اجتماعی سازمان ملل «مشارکت علمی، فناوری و نوآوری در ارتقای حقوق بشر، از جمله در زمینه بهبود وضعیت پس از همه‌گیری کرونا» است.

روز چهارشنبه ۲۳ آذر شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای به اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد به دلیل سرکوب سیستماتیک زنان در ایران از جمله در جریان خیزش سراسری، رای داد.