/

آلمان مرکز اسلامی فرانکفورت را تهدیدی برای امنیت ملی خود خواند

دولت ایالت هسن بر اساس تحقیقات نهادهای اطلاعاتی آلمان اعلام کرد که مرکز اسلامی فرانکفورت وابسته به جمهوری اسلامی تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، اداره ایالتی «حفاظت از قانون اساسی» آلمان اعلام کرد: مرکز فرهنگی اسلامی فرانکفورت و مسجد آبی هامبورگ هم با جمهوری اسلامی و هم با اخوان‌المسلمین مصر در ارتباط هستند.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه بر اساس تحقیقات نهادهای اطلاعاتی آلمان ثابت کرد: دو مرکز اسلامی وابسته به جمهوری اسلامی یعنی «مرکز فرهنگی اسلامی فرانکفورت» و «مسجد آبی هامبورگ» همزمان با «جامعه اسلامی جوامع شیعی در آلمان» و «اخوان‌المسلمین» مصر هم ارتباط و تلاش داشتند

در این گزارش آمده که هدف از این ارتباط گسترش ایدئولوژی رادیکال اسلامی آنها است.

تحلیل‌گران معتقدند که عمق همکاری بین انجمن‌های مسلمانان ایالت هسن آلمان و جمهوری اسلامی هنوز نامشخص است.

آنها افزوده‌اند: اما درباره مواضع «ضد‌دموکراسی» و «ضد‌حقوق بشری» آنها و جمهوری اسلامی «نگرانی‌هایی جدی» وجود دارد.

از آغاز خیزش انقلابی «زن زندگی آزادی»، لیرانیان با برپایی تجمعات اعتراضی در برابر «مرکز فرهنگی اسلامی فرانکفورت» و انتشار اخباری مبنی بر حمایت «حکومت جمهوری اسلامی» از این مرکز، فعالیت‌های این مجموعه، به عنوان «تهدید برای امنیت ملی آلمان» مورد توجه مقامات دولت ایالت هسن قرار گرفت.

کنشگران ایرانی در تجمعات اعتراضی همواره خواهان بسته شدن این مراکز شده‌اند.

مقامات دولتی هامبورگ در خرداد ماه ۱۴۰۱ حکم اخراج «سلیمان موسوی‌فر»، معاون رئیس «مرکز اسلامی هامبورگ» را به او ابلاغ کردند.

او سه ماه بعد از خاک آلمان اخراج شد.

مقامات تحقیقاتی آلمان اعلام کردند: سلیمان موسوی‌فر از سازمان‌های شبه‌نظامی شیعه افراطی و نیز سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند.