حراست دانشگاه هنر تهران ۴۰ دانشجوی دختر را ممنوع الورود کرد

حراست دانشگاه هنر در روندی خلاف قانون، ۴۰‌ نفر از دانشجویان دختر از دانشکده‌های مختلف را به دانشگاه ممنوع‌الورود کرده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

حراست دانشگاه هنر در روندی خلاف قانون، ۴۰‌ نفر از دانشجویان دختر از دانشکده‌های مختلف را به دانشگاه ممنوع‌الورود کرده است.

به گزارش فرانیوز به نقل از کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشگاه‌های کشور، حراست دانشگاه هنر بدون تذکر قبلی اقدام به ممنوع الورودی دانشجویان کرده است.

بر اساس این گزارش، این اقدام در حالی رخ داده‌ است که حراست این دانشگاه هیچ سند و مدرکی مبنی بر تخلف دانشجو ارائه نمی‌دهد و همچنین مشخص نیست که این ممنوع‌الورودی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

در این گزارش آمده است: سرعت پایین برگزاری کمیته‌های انضباطی نیز می‌تواند ممنوعیت این دانشجویان را به درازا بکشاند.

این شورا افزوده است: بر اساس شیوه‌نامه انضباطی، ممنوعیت ورود دانشجویان تنها با دستور شخص رئیس دانشگاه ممکن است و حداکثر می‌تواند تا یک ماه پس از شروع رسیدگی به پرونده دانشجو در کمیته طول بکشد.

شوراهای صنفی دانشگاه‌های کشورعنوان کرده است: ممنوع‌ الورودی این‌تعداد دانشجو آن هم در هفته‌های پایانی ترم جاری صرفا با هدف سرکوب و مضطرب‌ کردن دانشجویان صورت گرفته است.

این تشکل دانشجویی تاکید کرد: اینبار اما به وضوح، فشارهای وارده به هدف حذف دانشجو از محیط دانشگاه صورت گرفته‌ است. می‌توان گفت؛ حذف دانشجویان، این صاحبان اصلی دانشگاه، از محیط دانشگاهی در حال تبدیل به یک رویه‌ در دانشگاه‌های کشور شده است.