پریسا صالحی به حبس و محرومیت‌های شهروندی محکوم شد

یک روزنامه‌نگار اقتصادی، از صدور حکم پرونده خود مبنی بر محکومیت به یک سال حبس، دو سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی، دو سال تبعید به زنجان و دو سال ممنوعیت خروج از کشور خبر داد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، پریسا صالحی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اکس، توییتر سابق این خبر را اعلام کرد.

او نوشت: دیروز حکم بدوی شعبه یک دادگاه انقلاب کرج – به ریاست قاضی آصف‌الحسینی- برای اتهام تبلیغ علیه نظام به دستم رسید: یک سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و به طور عجیبی دو سال تبعید به زنجان. حالا چرا تبعید و چرا به زنجان که نهایتا ۳۰۰ کیلومتر از کرج فاصله دارد؟ من در زنجان به دنیا آمده‌ام و ۶ سال اول زندگیم را همان جا بودم. هنوز هم خانواده پدرم آنجا زندگی می‌کنند.

این روزنامه‌نگار افزود: قاضی آصف‌الحسینی به وضوح دلیل رای خود را اینطور بیان کرده: “تا تحت نظر بزرگترهای فامیل ارشاد و اصلاح گردد”

خانم صالحی اظهار داشت: این همان نگاه غیرانسانی است که سال‌ها به ما داشته‌اند. تمام تلاششان انسان‌زدایی از معترضان و به خصوص زنان معترض است، گویی با مشتی ناقص‌العقل مواجهند‌ که مدام باید برای آنها وصی یا ولی پیدا کرد، حالا هم قصد کرده‌اند که من را بفرستند زنجان تا توسط بزرگترهای فامیل [بخوانید ولی، وصی آن هم نه پدر و مادرم که در کرج زندگی می‌کنند بلکه منظور عمو و عمه و امثال اینهاست] ارشاد شوم.

او ادامه داد: حالا هم این حکم عجیب که دادگاه انقلاب صادرکرده اساسا ما جرمی مرتکب نشده‌ایم تا لایق محاکمه‌ای و احیانا مجازاتی باشد. این سرزمین در نهایت برای ملت ایران است و نگرانی و دلبستگی به ایران و ملت آن به هیچ وجه جرم نیستمن این حکم را کاملا ناعادلانه می‌بینم و اعتراض خودم را ثبت خواهم کرد.»

لازم به ذکر است که پریسا صالحی در شهریورماه سال جاری از حمله ماموران به خانه‌ و تفتیش منزلشان خبر داده بود.

مصادیق اتهامات خانم صالحی «همدردی با زلزله‌زدگان هرات» و «انتشار توییت در مورد اهمیت ملی‌گرایی» عنوان شده که مصداق تبلیغ علیه نظام محسوب شده‌اند.