هشدار شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان درباره وضعیت جسمانی هاشم خواستار در زندان

یک تشکل فرهنگیان هشدار داد که هاشم خواستار، معلم زندانی وضعیت جسمی مناسبی ندارد و سخت بیمار است. این در حالی است که این معلم بیشتر دوران بازنشستگی خود را در بازداشتگاهها، دادگاه‌های و زندان گذرانده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بر آزادی و حق برخورداری این معلم از مرخصی درمانی تاکید کرده و از مقامات خواسته تا فورا شرایطی فراهم کنند که آقای خواستار بیرون از زندان مداوای خود را پیگیری کند.

این شورا تاکید کرده که جامعه معلمان و فعالان صنفی و مدنی پیامدهای هرگونه بی‌توجهی به این فعال صنفی معلمان را متوجه مسئولان ذیربط می‌دانند.

از سویی دیگر هاشم خواستار، معلم زندانی و از امضاکنندگان بیانیه استعفای علی خامنه‌ای که در زندان وکیل آباد مشهد دوران حبس را سپری می‌کند، با پرونده‌سازی دیگری از جانب نهادهای اطلاعاتی مواجه شد.

این زندانی سیاسی پیشتر از زندان به دادگاه کیفری دو مشهد احضار شده بود.

بنابر اظهارات صدیقه مالکی‌فرد، همسر هاشم خواستار، این پرونده به بهانه انتشار ۳۰ نامه و شش فایل صوتی توسط آقای خواستار به خارج از زندان بر علیه اول تشکیل شده است.

این زندانی سیاسی، پیشتر نیز در تیر ماه امسال، در خصوص بخش اول همین پرونده توسط شعبه دادگاه انقلاب مشهد به اتهام توهین به علی خامنه‌ای و فعالیت تبلیغی علیه نظام در مجموع به تحمل دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

هاشم خواستار با وجود کهولت سن و مشکلات متعدد جسمانی دوره ۱۶ ساله حبس خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان وکیل‌آباد مشهد سپری می‌کند.