تداوم واکنش‌ کنشگران و کاربران شبکه‌های اجتماعی در محکومیت اعدام محمد قبادلو

اجرای حکم اعدام ناگهانی محمد قبادلو، از بازداشت‌شدگان خیزش سراسری در شرایطی که پیشتر دستگاه قضایی از نقض ابن حکم خبر داده بود، واکنش‌های گسترده‌ای را میان کنشگران سیاسی و مدنی و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، امیر رئیسیان وکیل محمد قبادلو به ادعای قوه قضاییه مبنی بر اینکه پیش از اجرای حکم اعدام، “پرونده اعاده دادرسی محمد قبادلو ۲ بار در دیوان عالی کشور رد شده است”، واکنش نشان داد.

او اعلام کرد: “خبرگزاری میزان اگر راست میگوید شماره و تاریخ صدور این حکم را اعلام کند. در این پرونده حکم قطعی قصاص در اعاده دادرسی توسط شعبه اول دیوان عالی کشور نقض شده است و پس از آن شعبه هم عرض هم حکم نداده است. حکم دیگری هم به ما ابلاغ نشده است.”

آقای رئیسیان، قوه قضاییه را به مناظره دعوت و اظهار کرد: اگر چنین حکمی وجود دارد جزییات آن را منتشر کنید و بیایید در حضور رسانه ها و با استفاده از اسناد و احکام پرونده مناظره کنیم.

حسین رونقی، فعال سیاسی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت اجرای حکم اعدام محمد قبادلو حتی بر اساس قوانین قرون وسطایی جمهوری اسلامی هم مصداق جنایت علنی است.

او خطاب به مسوولان جمهوری اسلامی گفت: ننگ تاریخ بشریت هستید، و قاتلان کودکان و عزیزترین فرزندان این سرزمین زخم‌خورده.

مسیح علینژاد درباره اعدام محمد قبادلو نوشت: تا زمانی که غرب به جای تنبیه کردن جمهوری اسلامی، برای قاتلان فرش قرمز پهن کند، آن‌ها جوانان بیشتری را در ایران اعدام خواهند کرد.

دریا صفایی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان بلژیک، جرم محمد قبادلو را مبارزه برای دموکراسی، آزادی و زندگی بهتر در ایران خواند و نوشت: او را اعدام کردند اما روح مردم ایران آرام نخواهد گرفت؛ ایرانی‌ها تا آخر تلاش خواهند کرد تا رژیم ایران سقوط کند.

نازنین بنیادی، فعال حقوق بشر و از مخالفان جمهوری اسلامی، در واکنش به اعدام قبادلو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: لعنت بر جمهوری اسلامی و حامیانش.

اردلان شکرآبی، نماینده پارلمان سویٔد، با اشاره به اجرای حکم اعدام محمد قبادلو نوشت: جرم او آرزوی آزادی بود؛ روزی مردم ایران، استبداد اسلامی را شکست خواهند داد.