چهار زندانی سیاسی کُرد به اعدام محکوم شدند

«کمپین دفاع از چهار زندانی سیاسی کُرد» با انتشار اطلاعیه‌ای از صدور حکم اعدام علیه پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، «کمپین دفاع از چهار زندانی سیاسی کُرد» با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت که حکم اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد، پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار در دادگاهی کوتاه و فرمایشی صادر شده است.

متن اطلاعیه کمپین درباره این زندانیان سیاسی به این شرح است:

این چهار نفر در بیش از یک‌سال و نیم  گذشته، تحت فشار، آزار و شکنجه بودند، در بی‌خبری مطلق و سکوت رسانه‌ای به سر می‌بردند و حکومت در قبال وضعیت و شرایط آنان پاسخگو نبود.

این حکم غیرانسانی و فراقضایی در دادگاهی ناصالح و درحالی صادر می‌شود که آنها در تمام این مدت، در محلی غیر از زندان نگهداری می‌شدند و از حق برخورداری از دادرسی عادلانه، حق دسترسی به اطلاعات پرونده، حق داشتن وکیل انتخابی، حق ملاقات با خانواده و دیگر حقوق اولیه و ابتدایی یک زندانی و متهم محروم بودند.

کلیه‌ مراحل بازداشت، بازپرسی، رسیدگی و دادرسی تا صدور حکم در ابهام و خفا و بطور پنهانی، غیرشفاف و سریع اتفاق افتاده و بیم آن می‌رود مراحل اجرا هم به همین ترتیب باشد.

بنابراین از کلیه‌ انسان‌های آزادیخواه، مسئول و عدالت‌خواه، فعالان حقوق بشر و حقوق مدنی، رسانه‌های بی‌طرف و فعالان رسانه‌ای، نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی تقاضا داریم، به‌طور جدی و فوری، در مقابل صدور این حکم ناعادلانه و ظالمانه موضع گرفته و بی‌تفاوت نباشند و در راستای نجات جان این چهار نفر، تمام تلاش و توان عملی و امکانی خود را بکار بگیرند.