‌‌تایید حکم اعدام مجاهد کورکور در دیوان عالی کشور

یک مجموعه حقوقی که در زمینه مشاوره و اطلاع‌رسانی درباره وضعیت بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی فعالیت می‌کند، از تایید حکم اعدام مجاهد کور کور توسط دیوان عالی کشور خبر داد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، دادبان با انتشار گزارشی از تابید حکم اعدام مجاهد کورکور خبر داده است.

دادبان نوشته که مجاهد کورکور یکی از قربانیان سناریوسازی‌ نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی است که در پرونده‌ای ساختگی به قتل کیان پیرفلک و چند شهروند دیگر در اعتراضات ایذه متهم و به اعدام محکوم شده است.

روز ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در جریان خیزش سراسری مردم ایران، هفت تن از شهروندان ایذه با شلیک گلوله ماموران امنیتی کشته‌شدند که یکی از آن‌ها کیان پیرفلک، کودک نه ساله‌ای بود که در داخل خودرو همراه با پدر و مادرش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

نهادهای امنیتی در یک پرونده‌سازی، افرادی را در ایذه را بازداشت کردند که یکی از آن‌ها مجاهد کورکور بود و اتهام قتل کیان پیرفلک را به او نسبت دادند،‌ اگرچه خانواده کیان بارها عنوان کرده‌اند که مجاهد کورکور عامل قتل فرزندشان نبوده و ماموران امنیتی به طرف خودرو آنها شلیک کرده است، اما در این پرونده‌سازی حکم اعدام مجاهد کورکور صادر شد.

مجاهد کورکور از زمان بازداشت در معرض «ناپدیدسازی قهری، شکنجه و اعترافات اجباری» قرار گرفته و از دسترسی به دادرسی عادلانه، وکیل مستقل و انتخابی محروم بوده است.