نرگس محمدی حاضر به شرکت در دادگاه نشد

این فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل که در زندان اوین محبوس است، اعلام کرده؛ «دادگاه‌های انقلاب جمهوری اسلامی کشتارگاه جوانان این سرزمین است و برای قضات وابسته به نهادهای امنیتی و دادگاههای فرمایشی اعتبار و اقتداری قائل نیستم.»

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، حساب کاربری نرگس محمدی در اینستاگرام به نقل از این زندانی نوشته است؛ دادگاه انقلاب کشتارگاه جوانان این سرزمین است و پایم را در این کشتارگاه نخواهم گذاشت و برای قضات وابسته به نهادهای امنیتی و دادگاههای فرمایشی اعتبار و اقتداری قائل نیستم.

وی اعلام کرده که به دلیل عدم استقلال قوه قضاییه، غیر قانونی بودن دادگاه انقلاب برگزاری دادگاههای نمایشی و غیر علنی و عدم برخورداری متهمان از حق دفاع در محاکمه روز ۲۸ آذر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حاضر نخواهد شد.

این برنده جایزه صلح نوبل تاکید کرده که صدور احکام اعدام در شعبات دادگاههای انقلاب، دادگاه انقلاب را به کشتارگاه جوانان این کشور تبدیل کرده است. دادگاهی که محسن شکاری را فقط برای یک اعتراض مدنی به دار آویخته و هشت جوان “معترض” جنبش با شکوه زن زندگی آزادی را اعدام کرده است. جوانان معترض اتوبوس اتوبوس از زندانها روانه این شعبات شده و به ظالمانه ترین احکام محکوم شده اند. این دادگاه برای بیانیه‌ها و نوشته‌ها و تحصن ما زندانیان در زندان است.

نرگس محمدی در پایان تاکید کرده است؛ واقعیت این است که حربه حکومت استبدادی یعنی زندان در مقابل اراده زندانیان شجاع به زانو درآمده است و دیوارهای ترک خورده زندان استبداد توان بریدن صدای ما زندانیان را ندارد این ” اقتدار معترض است.

اولین محاکمه نرگس محمدی پس از جایزه نوبل صلح، قرار بود ساعت ده صبح روز بیست‌وهشتم آذر ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شود.