خواهر الهه محمدی از «استعفای اجباری» خود خبر داد

خواهر یک روزنامه‌نگار زندانی با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که «مجبور شده» از کارش در روزنامه هم‌میهن استعفا بدهد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، الناز محمدی، روزنامه‌نگار و خواهر دوقلوی الهه محمدی روزنامه‌نگار زندانی، اعلام کرد «مجبور شده» از کارش در روزنامه هم‌میهن استعفا بدهد.

الناز محمدی پنج‌شنبه ۲۳ آذر، اعلام کرد که یک ماه قبل مجبور به استعفا شده است.

او نوشت که دلایل استعفای او زیاد است، اما «به احترام الهه» که اکنون «یک سال و چند ماه است در زندان» است، سکوت می‌کند.

به گفته الناز محمدی، «موضوع ناراحت‌کننده» برای او «شرمندگی از روی الهه است».

الناز محمدی گفته چرا که «حالا او زندان است» و صندلی هر دو که برایشان «خیلی عزیز بود، خالی است.»

خواهر الهه محمدی، با تأکید بر این که اگر این روزنامه‌نگار زندانی «برگردد، دیگر هیچ چیز مهم نیست»، گفته که تنها آرزویش آزادی الهه محمدی است.»

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب الهه محمدی را به اتهام «همکاری با دولت آمریکا»، به ۶ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی ضد امنیت کشور» به ۵ سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم کرد.

الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن به دلیل انتشار گزارش‌هایی از مراسم خاک‌سپاری مهسا امینی در شهر سقز بازداشت شد.

نیلوفر حامدی نیز در تاریخ ۳۱ شهریور سال گذشته به دلیل گزارشگری درباره وضعیت مهسا ژینا امینی از بیمارستان، به دست نیروهای حکومتی در خانه خود بازداشت شد.

این دو روزنامه‌نگار به دلیل اطلاع‌رسانی درباره درگذشت و مراسم تشییع مهسا ژینا امینی تحت فشار و هدف اتهام‌‌زنی نهادهای امنیتی قرار گرفتند و سازمان‌های امنیتی جمهوری اسلامی علیه آنان بیانیه صادر کردند.

دولت آمریکا بارها هر گونه ارتباط و همکاری با نیلوفر حامدی را تکذیب کرده و صدور چنین احکامی را تلاش جمهوری اسلامی برای سرکوب آزادی بیان توصیف کرده است.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران جمهوری اسلامی ایران را به عنوان «بدترین زندان روزنامه‌نگاران جهان» در سال ۲۰۲۲ معرفی کرده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، چندی پیش در پاسخ به بخش فارسی صدای آمریکا اتهامات وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه مبنی بر دوره‌ دیدن دو روزنامه‌نگار در آمریکا را از اساس رد کرد.