درخواست خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی از دولت کانادا؛ قرارگیری سپاه در لیست تروریستی و اخراج عوامل جمهوری اسلامی

انجمن خانواده‌های دادخواه جانباختگان هواپیمای اوکراینی با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ضمن محکومیت افزایش فشارهای جمهوری اسلامی بر این دادخواهان از دولت کانادا خواستند تا ضمن رسیدگی به پرونده آنها سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد و عوامل جمهوری اسلامی را اخراج کند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در بیانیه این خانواده‌های دادخواه آمده است که ‏بعد از ارجاع پرونده‌ سرنگونی پرواز PS752 تهدید، توقیف گذرنامه، ضرب و شتم و احضار خانواده‌های پرواز جنبه‌های علنی‌تری به خود گرفته است.

این انجمن افزوده است که موارد متعددی در هفته‌های جاری در ایران اتفاق افتاده است که نمی‌تواند به ارجاع پرونده به لاهه و تلاش انجمن خانواده‌های پرواز برای یافتن حقیقت و عدالت و همچنین تقاضای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی و تقاضای اخراج عوامل جمهوری اسلامی از کانادا نامرتبط باشد.

اعضای انجمن افزوده‌اند؛ ‏ما از دولت کانادا می‌خواهیم موارد نقض حقوق خانواده‌های مسافرین را در نظر بگیرد و در اسرع وقت خواسته‌های انجمن را به اجرا دربیاورد.

آنها خواستار در نظر گرفتن اجرای دادگاه ویژه در روند رسیدگی پرونده در لاهه بر اساس نقض حقوق قربانیان شده‌اند.

همچنین درخواست کرده‌اند تا دولت کانادا سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

خواسته سوم اعضای این انجمن، اخراج عوامل وابسته به جمهوری اسلامی و خانواده‌های آن‌ها از کانادا است.

‏پرواز پی‌اس-۷۵۲ هواپیمایی اوکراین اینترنشنال، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه سال ۹۸ دقایقی پس از پرواز هدف موشک‌های سپاه پاسداران قرار گرفت و همه ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند.