عاتکه رجبی جهت اجرای حکم حبس احضار شد

یک فعال صنفی معلمان که پیشتر با رای هیات تخلفات آموزش و پرورش از کار اخراج شده بود، برای اجرای حکم حبس فراخوانده شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، عاتکه رجبی با دریافت ابلاغیه‌ای از سوی شعبه ۲۱ اجرای احکام مشهد برای اجرای حکم زندان احضار شده است.

بر اساس گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، خانم رجبی باید روز شنبه ۴ آذر ماه خود را به دادگاه اجرای حکم معرفی کند.

این شورا پیشتر نیز از تایید حکم زندان عاتکه رجبی خبر داده و اعلام کرده بود که دادگاه شعبه ۳۵ تجدید نظر استان خراسان حکم شش ماه زندان خانم رجبی را تایید کرده است.

در حکم شش ماه زندان این فعال صنفی معلمان، دوماه آن تعزیری و چهار ماه آن به مدت ۵ سال تعلیقی است.

جلسه دادگاه عاتکه رجبی فعال صنفی معلمان خراسان رضوی بدون اطلاع قبلی به او در شعبه هفتم دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد.

این جلسه دادگاه در حالی برگزار شده که نه تنها برای خانم رجبی ابلاغیه‌ای صادر نشده بود که حتا دادگاه فرصت مطالعه کیفرخواست به او را نداده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان پیشتر روز شنبه ۳۱تیرماه ۱۴۰۲، با انتشار یادداشتی از تشکیل یک پرونده قضایی جدید برای «عاتکه رجبی»، معلم و فعال صنفی، با عنوان اتهامی «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب» خبر داده بود.

عاتکه رجبی، روز ۱۹ اردیبهشت در مقابل آموزش و پرورش مشهد و در راه شرکت در تجمع اعتراضی معلمان بازداشت شده بود، روز یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت، پس از پنج روز بازداشت به قید وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

خانم رجبی روز دوم مهر سال گذشته در اعتراض به «قتل و بازداشت کودکان» از حضور در مدرسه خودداری کرده و در پی «اعتصاب»، از آموزش و پرورش «اخراج» شده بود.