دانشجویان دانشگاه تربیت‌ مدرس  یاد آرمیتا گراوند را گرامی داشتند

دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با صعود به قله کوه، یاد آرمیتا گراوند، نوجوان ۱۶ ساله ساکن تهران که در پی ضرب‌وشتم توسط حجاب‌بانان به بهانه عدم رعایت حجاب اجباری جان خود را از دست داد، گرامی داشتند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این دانشجویان به یاد آرمیتا گراوند نوشتند: ما به کوهستان آمده‌ایم تا درخشیدن خورشید را پس از تاریکی شب به نظاره بنشینیم و با تو، آرمیتا، پیمان ببندیم که برای ایرانی مبارزه کنیم که وقتی در خیابان‌هایش قدم می‌زنیم احساس کنیم به آن تعلق داریم و پذیرای حضور آزادمان است و مأوای امنمان.

آنها افزودند: قاب‌هایی که در نهایت شب و در نهایت تاریکی دریچه‌ای بودند برای نگریستنت به کوچۀ خوشبختی اکنون خالی مانده‌اند، زیرا دیوان شب شور زندگی را یکباره از دست‌هایت ربودند. ما آمده‌ایم تا دست‌هایمان را به هم دهیم و بر صفحۀ تاریخ نقشی از زندگی و آزادی بزنیم و یاد تو را جاودانه نگاه داریم.

طی روزهای اخیر همچنین دانشجویان دانشگاه الزهرا با انتشار متن و عکسهایی در سطح دانشگاه یاد آرمیتا گراوند را گرامی داشتند.

دانشجویان دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نیز اقدام به انتشار پوستری در دانشکده خود کردند که در آن به مسئله سرکوب زاهدان، وضعیت آرمیتا گراوند و حکم ناعادلانه خبرنگاران جنبش زن زندگی آزادی پرداخته شده است.

همچنین دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران روز دوم آبان ماه عکسهایی از آرمیتا گراوند را در محیط دانشکده خود نصب کردند.

همچنان واکنش‌ اقشار مختلف مردم به قتل حکومتی آرمیتا گراوند ادامه دارد.