هانیه توسلی از سوی دادسرای رسانه و دادگاه انقلاب احضار شد

یک بازیگر سینما و تلویزیون که اخیرا درباره قتل آرمیتا گراوند موضع‌گیری کرده است، در پی پرونده‌سازی نهادهای صنفی و قضایی با دریافت دو ابلاغیه مورد احضار قرار گرفته است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، هانیه توسلی با انتشار دو برگه ابلاغیه در حساب اینستاگرام از احضار خود خبر داد.

وی از سوی شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران برای اتهامات “نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام” فراخوانده شده است.

این هنرمند همچنین از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده است.

او پیشتر بازداشت شده و در اینستاگرامش نوشته بود که ساعت ۱۱:۴۵ شب شنبه، ۲۵ شهریور، در خانه‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی برده شده است.

هانیه توسلی در آستانه سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی در اینستاگرامش عکسی از او منتشر کرد و نوشت: «سکوت… تصویری گویاست. این لبخندش، آخرین عکس. بی‌گناهی و جوانی و زیبایی و خون پاک. اسطوره‌ای زاده شد.»

بعد از بازداشت، اینستاگرام خانم توسلی از دسترس خارج شد.

علاوه بر این پست اینستاگرامی، خانم توسلی یادداشت مادر مهسا امینی را هم بازنشر کرده و نوشته بود «مهسا جان، بعد از شناختن تو همه‌چیز عوض شد، زندگی من عوض شد و دیگه مثل قبل نمی‌شه»

خانم توسلی طی روزهای اخیر با انتشار مطلبی در اینستاگرام نسبت به قتل حکومتی آرمیتا گراوند واکنش نشان داده بود.

وی نوشته : جسم جوان زیبای ورزیده و ورزشکارش زیر خاک می‌رود. فقط هفده سال داشت. جگرم خون است. دلم آشوب است زندگی مان کابوس است. قلبم دیگر از دعا به درگاه خدا خالی و خسته شده روزگاری بزرگی خیره نگاهم کرد.در چشمانم زل زد گفت هیچوقت نا امید نشو.

ابن هنرپیشه ایرانی افزود: امید راز جان بدر بردن از سیاهی است اما من امیدی ندارم چشمانم از اشک ریختن خسته شده. فقط مات و مبهوتم با دردی سنگین در قلبم درد است؟ خشم است؟ غصه؟ نمی‌دانم، نوشته بود حتا تاریک ترین شب نیز پایان خواهد یافت.