تفتیش منازل پنج شهروند بهائی توسط نیروهای امنیتی در قائمشهر

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از تفتیش منازل پنج شهروند بهائی ساکن قائمشهر توسط نیروهای امنیتی در روز دوشنبه بیست و چهارم مهر ماه خبر داده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از خبرگزاری هرانا، منازل سهیل حق‌دوست، حسین فنائیان، سهراب لقائی، ابراهیم لقائی و فوائد لقائی مورد تقتیش قرار گرفت.

طبق گزارش یک منبع مطلع، روز گذشته حدود ساعت ۶ بعد از ظهر سی مامور امنیتی از جمله پنج زن ابتدا با مراجعه به منزل سهیل حق دوست اقدام به تفتیش منزل وی کردند. آنها پس از تفتیش منزل، شماری از وسایل شخصی از جمله کتابها، تبلت و تلفن همراه وی و هشت مهمان که در منزل او حضور داشتند را ضبط کردند.

این منبع افزود: ماموران سپس به منزل حسین فنائیان مراجعه کرده و آن مکان را تفتیش کردند. در منزل وی سه شهروند بهائی به نام های سهراب لقائی، ابراهیم لقائی و فوائد لقائی حضور داشتند. ماموران سپس به منازل آنان نیز مراجعه و تفتیش کردند. نیروهای امنیتی شماری از لوازم شخصی این چهار شهروند بهائی از جمله کتابها و تلفن همراه آنها را نیز ضبط کردند.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.