Categories: ایران

یک کشته و دست‌کم ۳۰ مصدوم در مراسم فاطمیه در روستای برسمنان بابل

به گزارش فرانیوز، مرکز اورژانس دانشگاه علوم بابل دلیل این مسمومیت را که به جان باختن دست‌کم یک نفر نیز منجر شد، «گازگرفتگی» به دلیل جدا شدن لوله بخاری و نشت گاز منواکسید کربن اعلام کرد.

سعید رمضانی، رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، عصر یکشنبه، ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر)، درباره این مسمومیت گفت: «شنبه‌شب به دنبال نشت گاز منواکسید کربن در حسینیه روستای برسمنان واقع در بخش لاله‌آباد بابل، یک نفر جان باخت و ۲۹ نفر دچار مسمومیت شده و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتقال یافتند».

به گفته رمضانی، نخست «در تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ بابل، گزارش یک مورد کاهش سطح هوشیاری در حسینیه روستای برسمنان داده شد که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس ۱۱۵ به محل اعزام شد و این فرد را به بیمارستان یحیی‌نژاد بابل منتقل کرد، اما فرد منتقل‌شده در بیمارستان دچار ایست قلبی شد و جان باخت».

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود که در ادامه نیز «طی تماس‌های متعددی با مرکز اورژانس، گزارش چندین مورد تنگی نفس، تهوع و کاهش سطح هوشیاری» در مردم حاضر در حسینیه برسمنان داده شد و همزمان، در تماس‌های متعدد دیگری نیز مسمومیت افرادی که از این مراسم به منزل بازگشته بودند، به اورژانس اطلاع داده شد.

سعید رمضانی افزود که در مجموع از میان افرادی که در حسینیه برسمنان مسموم شده بودند، دست‌کم ۲۹ نفر به مراکز درمانی بابل منتقل شدند که تا ظهر یکشنبه تعدادی از آن‌ها همچنان بستری‌اند و «یک مورد فوتی» از مسموم‌شدگان گزارش شده است.

این مسمومیت هنگامی رخ داد که نزدیک به ۳۰۰ نفر از اهالی روستای برسمنان در جریان برگزاری «مراسم وفات حضرت زهرا» که در جمهوری اسلامی به «ایام فاطمیه» مشهور است، در حسینیه روستای برسمنان واقع در بخش لاله‌آباد بابل، حضور یافتند.

خبرگزاری ایرنا گزارش داد که دلیل وقوع این مسمومیت دسته‌جمعی، «جدا شدن لوله بخاری از بدنه آن» بوده که به گازگرفتگی بسیاری از حاضران در حسینیه برسمنان منجر شده است.

در گزارش ایرنا از این حادثه آمده است که «در اواسط مراسم عزاداری، ابتدا یک مرد ۷۵ ساله بیهوش شد» و حاضران تصور کردند که او دچار سکته شده است و «اورژانس او را به بیمارستان منتقل کرد، اما تلاش‌ها برای احیای او نتیجه نداشت و جان باخت».

طبق این گزارش، «بعد از توزیع شام و اتمام مراسم عزاداری ایام فاطمیه»، در حالی‌که مردم در حال خروج از حسینیه روستای برسمنان بودند، «یکی پس از دیگری بر روی زمین افتادند» و این هنگام مسئولان حسینیه پی بردند که «لوله بخاری از بدنه بخاری جدا، و مردم دچار گاز گرفتگی» شده‌اند.

پایگاه خبری هرازنیوز نیز گزارش داد که فرد جان‌باخته در جریان گازگرفتگی مراسم «فاطمیه» روستای برسمنان بابل، مردی به نام «پورحسن و ۷۰ ساله» بوده است.

حوادث ناشی از مسمومیت‌ها و نیز گازگرفتگی حین برگزاری مراسم و در مواردی در کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف، در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

8 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

8 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

8 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

8 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

8 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

8 ماه ago