Categories: ایرانجهان

یک پژوهشگر استرالیایی: جنایات و توحش ملایان حاکم بر ایران را باید فاش کنیم

جفری رابرتسون حقوقدان، نویسنده و پژوهشگر حقوق بشر استرالیایی – بریتانیایی در “دیلی تلگراف” نوشت: توحش ملایان حاکم بر ایران را فاش کنید . ما باید درک کنیم که جمهوری اسلامی تا چه اندازه می تواند مرتکب ظلم و ستم شود به خصوص اگر به بمب اتمی دست یابد.

به گزارش فرانیوز، جفری رابرتسون حقوقدان و فعال حقوق بشر که به عنوان استاد مدعو در دانشگاه کوئین مری لندن فعالیت می کند در یادداشتی در روزنامه بریتانیایی “دیلی تلگراف” درباره ضرورت افشای جنایات جمهوری اسلامی نوشته است: به بدترین راه برای مرگ فکر کنید. به نظر می رسد برای این کار دیگر نیازی به خیال پرداری نویسندگان رمان ها نداریم. ظاهرا بدترین شیوه مرگ در سال ۱۹۸۸ میلادی به زنان جوانان در زندان اوین و سایر زندان های ایران تحمیل شد. ابتدا حکم اعدام صادر شد سپس طبق برخی روایت ‌ها ازدواج اجباری و تجاوز جنسی درست پیش از انجام اعدام ها صورت گرفت. در مواردی نیز با شلیک گلوله توسط زندانبانان، زندانیان کشته شدند تا مرگ شان تسریع شده و رویه حقوقی دور زده شود.                                    

او افزوده است: ملایان منحرف باور دارند که باکره ها به بهشت می روند از همین رو به دختران زندانی تجاوز می کردند.  زمانی که چند سال پیش درباره این قتل عام زندان تحقیق کردم این ادعای وحشتناک را شنیدم اما به دلیل نداشتن شواهد آن را رد کرده بودم. با این وجود، من معتقدم که اکنون دلیل خوبی برای پرداختن به این موضوع وجود دارد. هزاران نفر از زندانیان مخالف جمهوری اسلامی در آن زمان با فتوای خمینی کشته شدند. بسیاری از آنان دانش آموزانی بودند که سال ها قبل به دلیل ارتکاب جرایم سیاسی جزئی مانند شرکت در تظاهرات یا پخش اعلامیه محکوم شده بودند.

این حقوقدان و فعال حقوق بشر می نویسد:  “ابراهیم رئیسی” رئیس جمهور فعلی جمهوری اسلامی که گمان می رود در هیئت موسوم به “کمیته مرگ” حضور داشته آن زندانیان را به دلیل بیعت با گروه هایی که مخالف حکومت مذهبی یا مذهب بودند به عنوان “محارب” (دشمنان خدا) به اعدام بدون محاکمه محکوم کرده بود. کل تصویری که ارائه کردم نشان دهنده  تحقیرهایی است که زنان هنوز در ایران با آن روبرو هستند همان گونه که نیروی شرور پلیس موسوم به گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی اخیرا آن را نشان داد. البته این تنها یکی از بدترین بخش های جنایات رخ داده علیه بشریت در زندان های جمهوری اسلامی بوده زیرا هزاران زندانی سیاسی در زندان ها به قتل رسیدند.

رابرتسون ادامه می دهد: گفته می‌ شود که اجساد آنان در کامیون ‌های یخچال ‌دار چیده شده و مخفیانه در گور دسته‌ جمعی در گورستان ‌های تهران دفن شدند جایی که حتی امروز نیز والدین و خویشاوندان قربانیان نمی توانند برای آنان عزاداری کنند. جمهوری اسلامی برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت دست به اقدامات خارق العاده ای زده است. هنگامی که برخی از اخبار در آن زمان به بیرون درز کرد یک گزارشگر ساده لوح بین المللی به اوین دعوت شد جایی که زندانیان تحصیل کرده وانمود کردند که با آنان خوب رفتار می شود. تنها سال ها بعد با انتشار خاطرات مکتوب یکی از ملایان ارشد منتقد نحوه کار هیئت مرگ آشکار شد البته در آن در مورد سرنوشت زنانی که پیش از اعدام مورد تجاوز قرار گرفته بودند مطلبی ذکر نشده بود. آن یادداشت ها هم چنین شامل نسخه ای از فتوای بیرحمانه خمینی بود که به دلیل عصبانیت اش از  امضای آتش بس در جنگ با عراق صادر شد”.

رابرتسون که در سال ۲۰۱۱ با همکاری بنیاد عبدالرحمان برومند در تهیه گزارش تحقیقی مفصل در مورد اعدام دسته جمعی زندانیان عقیدتی و سیاسی ایران در تابستان ۱۳۶۷ نقش داشته می افزاید:”تا زمانی که ملایان با عقاید ظالمانه جنسیتی شان علیه زنان به خصوص زندانیان زن در قدرت باقی بمانند چشم انداز اندکی برای محاکمه عاملان جنایات وجود خواهد داشت.

یکی از مجرمان (حمید نوری) که به خارج از کشور سفر کرده بود در سوئد دستگیر شد و سال گذشته به حبس ابد محکوم شد. بدون شک جمهوری اسلامی به دنبال اتباع سوئدی است تا با طرح اتهام دروغ جاسوس بودن شان آنان را با نوری مبادله کند.

بلژیک اخیرا تسلیم باج ‌گیری جمهوری اسلامی شد  و یک دیپلمات که به اتهام برنامه ‌ریزی حمله بمبگذاری خنثی‌ شده علیه یک گروه اپوزیسیون ایرانی تبعیدی به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود را آزاد کرد. در مقابل، جمهوری اسلامی یک امدادگر بلژیکی را معاوضه کرد که اتهام جاسوسی را علیه اش مطرح ساخته بود.

 با توجه به مصونیت حقوقی ملایان حاکم بر ایران بهترین کاری که می توان انجام داد این است که میزان جنایات آنان را به عنوان نشانه ای از توحشی که اعمال می کنند فاش کنیم. ما می دانیم که هیتلر چگونه اشتاوفنبرگ که قصد اجرای توطئه ترور او را داشت با سیم پیانو به دار آویخت. با این وجود، ما تا همین اواخر نمی ‌دانستیم که چگونه یک رژیم فاسد یعنی جمهوری اسلامی صدها زن جوان را در معرض بدترین نوع مرگ قرار داده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago