Categories: جهان

یک میلیون دلار جایزه نقدی برای بازداشت رهبران حماس/ مرگ دو گروگان دیگر تایید شد

به گزارش فرانیوز، اسرائیل برای کمک به یافتن یحیی سنوار رهبر حماس در باریکه غزه ۴۰۰ هزار دلار، محمد سنوار (برادر یحیی و فرمانده شاخه جنوبی حماس) ۳۰۰ هزار دلار، برای رافع سلامه ۲۰۰ هزار دلار و برای محمد ضیف فرمانده کل یگان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، صد هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

ارتش اسرائیل شماره تلفن مشخص برای تماس افراد و آدرس تلگرام خود را نیز در این اعلامیه با عنوان «به آینده خود فکر کن» ذکر کرده و افزوده است که تماس افراد محرمانه خواهد ماند.

ارتش اسرائیل روز پنج‌شنبه اعلام کرد حدود ۷۰ تن از فعالان گروه افراطی حماس را که در بیمارستانی از غزه خارج شدند، بازداشت کرده و آن‌ها را برای بازجویی در اختیار شباک، سازمان امنیت داخلی و «واحد ۵۰۴ ستاد اطلاعاتی» قرار داده است.

به گزارش هاآرتص، این افراد از بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه خارج شدند.

ارتش در حساب کاربری خود در شبکه ایکس تصاویری از شماری از مردان فلسطینی را که نیمه بالای بدن آن‌ها برهنه است و اسلحه بالای سر خود گرفته و از دل ویرانه‌هایی بیرون می‌آیند، منتشر کرد.

وزارت بهداشت غزه که در سلطه حماس است، روز ۲۲ آذر گفته بود که ارتش اسرائیل بیمارستان کمال عدوان را محاصره کرده است.

ارتش اسرائیل در مکاتبه با مدیرکل وزارت بهداشت غزه «هشدار» داده بود اگر فعالیت حماس در این بیمارستان متوقف نشود، ارتش حق خود را برای انجام اقدامات لازم براساس قوانین بین‌الملل «محفوظ می‌داند».

همزمان با این تحولات، ارتش اسرائیل به خانواده تال حایمی، یک شهروند ساکن کیبوتص «نیرعوز» در جنوب اسرائیل و خانواده جاشوا لوآیتو مولل، یک شهروند تانزانیایی خبر داده که این ‌دو کشته‌ شده‌اند و جسد آن‌ها در دست حماس است.

به گزارش هاآرتص، ارتش جزئیات مستندات خود در خصوص مرگ این دو اسرائیلی و خارجی ربوده شده به غزه را منتشر نکرده، اما بر اساس سوابق، این خبر تنها زمانی به خانواده‌ها اطلاع داده می‌شود که اسرائیل به مستندات قطعی آن دست یافته است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، تال حایمی و جاشوا لوآیتو مولل در همان روز نخست حمله در روز ۱۵ مهر به دست حماس کشته شده و اعضای حماس جسد آن‌دو را به غزه برده‌اند.

شهروند تانزانیایی یک دانشجوی رشته کشاورزی بود که تنها چند روز پیش از حمله حماس به اسرائیل، برای آموختن شیوه‌های کشاورزی مدرن در کیبوتص‌های اسرائیلی از سوی دولت تانزانیا به اسرائیل اعزام شده بود.

به نوشته هاآرتص، از میان ۱۳۵ اسرائیلی و خارجی که در اسارت حماس مانده بودند، اکنون این گروه افراطی جسد ۲۰ تن از آن‌ها را در اختیار دارد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago