یک انجمن صنفی معلمان مسئولیت پیامد تاخیر در درمان جعفر ابراهیمی را متوجه حاکمیت دانست

به گزارش فرانیوز، در متن بیاینه انجمن صنفی معلمان کُردستان-مریوان با اشاره به گذشت بیش از شانزده ماه از بازداشت و زندان جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در شرایط نامناسب و محرومیت از اولین حقوق انسانی، تاکید شده که او باید هر چه سریعتر تحت درمان و مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گیرد.

این انجمن صنفی یادآور شده است: تداوم حبس موجب شده که بیماری التهاب روده و دیابت ایشان در اثر فشارهای زندان عود کند و عدم دسترسی به درمان مناسب سلامتی ایشان را با تهدید جدی مواجه کرده است.

در این بیانیه با اشاره به تبعید این زندانی همراه سایر زندانیان به قزلحصار و اعتصاب غذای آنان در اعتراض به این انتقال، آورده است که این رخداد سلامتی ایشان را با تهدید جدی مواجه کرده و فضای ارعاب بی‌شرمانه حاکمیت را بیشتر نمایان می‌سازد.

بیانیه می افزاید: جعفر ابراهیمی و دیگر زندانیان صنفی و سیاسی محبوس در بیدادگاه‌های حاکمیت بدون حضور هیات منصفه، خبرنگاران و مردم به حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند و به صورت مستمر حقوق قانونی آنها نقض می‌گردد.

انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان، ضمن ابراز انزجار شدید و محکوم نمودن این برخوردهای غیرانسانی حاکمیت با زندانیان هشدار داده است که شرایط تحمیل شده به جعفر ابراهیمی قابل قبول نبوده و خواهان مرخصی او و انتقال هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی شده و معتقد است مسئولیت هرگونه پیامد تاخیر در روند درمان این فعال صنفی متوجه حاکمیت است.

وضعیت سلامت جعفر ابراهیمی در روزهای پیش از تبعید به مرحله هشدار رسیده بود. برخی از همبندیان او گفته بودند که در «هوا خوری» سرش گیج رفته و بی‌حال شده و به مدت ۲۴ ساعت زیر سرم رفته است. در روز ۱۲ شهریور ماموران زندان به بهانه انتقال به بهداری، او را از بند چهار زندان اوین به بیرون می‌آورند و با خشونت به زندان قزلحصار تبعید می‌کنند.

وکیل و خانواده ابراهیمی در روزهای گذشته بارها خواهان رسیدگی به وضعیت سلامت او و انتقال این معلم زندانی به مراکز درمانی خارج از زندان شده‌اند. درخواستی که به گفته عاملی‌راد از سوی مسئولان زندان بی‌پاسخ مانده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago