یورونیوز: غرب نگاه اش را از ایران برگردانده اما ظلم ‌ رژیم هنوز به پایان نرسیده است

به گزارش فرانیوز،در ادامه این مقاله آمده است:  “برای مثال، در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۳ میلادی “سپیده قلیان” یکی از برجسته ‌ترین فعالان زن ایران تنها چند ساعت پس از آزادی مجددا بازداشت شد. پیش از آن او پنج سال را در زندان گذرانده بود. او در سلول انفرادی در بند بدنام ۲۰۹ اوین نگهداری می شد و توسط زندانبانان به تجاوز جنسی تهدید شده بود.”

نویسنده این مقاله با بیان اینکه جمهوری اسلامی به استفاده از شکنجه سیستماتیک ادامه داده است افزوده: ” برخی از زندانیان دهه های گذشته می گویند زندانیانی در آنجا خود را با چادر حلق آویز کردند زیرا دیگر نمی توانستند ادامه دهند. رژیم اخیرا از زمان مرگ “ژینا مهسا امینی” ۲۲ ساله به دست پلیس امنیت اخلاقی در تهران در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی استفاده از شکنجه سیستماتیک را برای ترساندن و ساکت کردن فعالان افزایش داده است. “

“مقام های جمهوری اسلامی به اعتراضات عمدتا مسالمت آمیز که در واکنش به مرگ مهسا آغاز شد به شکلی بیرحمانه با استفاده از زور وحشیانه و در بسیاری موارد مرگبار پاسخ داده اند. صدها نفر در خیابان ها کشته شده اند و صدها نفر دیگر از ناحیه چشم، سینه و اندام تناسلی هدف گلوله قرار گرفته اند”.

“یورونیوز” در ادامه می افزاید:”روایت ها وحشتناک هستند. داستان افرادی که شکنجه شده اند روزها در سلول انفرادی به حال خود رها شده  و به دلیل جراحات خود از درمان پزشکی محروم شده اند. هم چنین، گزارش هایی از فرستادن کودکان دوازده ساله به مراکز بازداشت و آزار جسمی، روانی و جنسی آنان وجود دارند. در چند ماه گذشته شاهد بودیم که زندانیانی که در جریان اعتراضات دستگیر شده بودند به اعدام محکوم شده و اعدام شدند. زندانیان برای اعتراف شکنجه شده‌ اند و اگر شکنجه فیزیکی موثر نبود بازجوها خانواده‌ های آنان را تهدید می‌کردند. بسیاری از زنان گزارش داده اند که در حین گذراندن دوره بازداشت مورد تجاوز قرار گرفته اند. اعترافات اجباری مدت‌ هاست که توسط رژیم مورد استفاده قرار می گیرد اما گزارش‌های شکنجه پس از کشته شدن مهسا واقعا نگران ‌کننده بودند و بسیاری از زندانیان در حال حاضر در معرض خطر جدی اعدام هستند. در اکثر موارد مطلقاً هیچ گونه مدرکی برای اثبات جرم وجود ندارد و صدور حکم صرفا با تکیه بر یک اعتراف آلوده به شکنجه صورت می گیرد. در ماه جاری سازمان ملل گزارش داد که ۲۶ نفر در ارتباط با اعتراضات از نوامبر ۲۰۲۲ میلادی به اعدام محکوم شده اند”.

این شبکه خبری در ادامه می افزاید:”غرب به آرامی نگاه خود را از آن چه در ایران می گذرد دور می کند. ایرانیان باید در کنار زنان مبارز آن کشور تلاش کنند هزینه سیاسی اعدام مخالفان را برای جمهوری اسلامی افزایش دهند”.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago