Categories: ایرانجهان

گفتگوی وزرای خارجه اسرائیل، یونان و قبرس در مورد تهدیدات جمهوری اسلامی

وزیر امور خارجه اسرائیل روز گذشته در دیدار مشترک با وزرای خارجه یونان و قبرس در نیکوزیا پایتخت قبرس، جمهوری اسلامی را خطری برای منطقه و جهان معرفی کرد.

 به گزارش فرانیوز، الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل در دیدار خود با «کونستانتینوس کومبوس» وزیر خارجه قبرس و «نیکوس داندیاس» وزیر خارجه یونان در مورد تهدیدات هسته‌ای جمهوری اسلامی و ترور در خاک اروپا گفتگو کردند.

این دیدار، سه روز پس از خنثی‌کردن طرح حمله‌ای علیه یهودیان و اسرائیلی‌ها در آتن که ادعا شده است جمهوری اسلامی در برنامه‌ریزی آن دست داشته، انجام شد.

در این گفت‌وگوی سه‌جانبه بر «درک تهدید جمهوری اسلامی برای ثبات در خاورمیانه و ردپای آن در اروپا، در قالب ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در اوکراین و همچنین حوادث تروریستی در یونان و قبرس» تأکید شد.

کوهن، با همتایان خود درباره لزوم اقدام فوری برای جلوگیری از تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک قدرت هسته‌ای صحبت کرد و راه‌حل آن را افزایش تحریم‌های اقتصادی دانست.

اسرائیل، همچنین از متحدانش در اروپا خواست تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک نهاد تروریستی اعلام کنند.

مقامات یونان چهارشنبه گذشته اعلام کردند که دو پاکستانی را به اتهام طراحی حملات به شهروندان اسرائیلی در آتن بازداشت کرده‌اند. به گفته مقامات یونان این دو پاکستانی بازداشت شده، با سن‌های ۲۷ و ۲۹ سال، متولد ایران هستند و قصد ترور اسرائیلی‌ها در مرکز آتن را داشتند و از داخل ایران دستور می‌گرفتند.

مقامات موساد و یونان گفتند که این دو نفر بخشی از یک شبکه بزرگ تروریستی جمهوری اسلامی بوده است. سفارت ایران در یونان هر گونه ارتباط با این پرونده را رد کرد.

مقامات اسرائیلی طی ماه‌های اخیر رایزنی‌های گسترده‌ای را برای تشکیل یک جبهه واحد با کشورهای مختلف اروپایی علیه جمهوری اسلامی انجام داده‌اند. الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل روز دوم فروردین‌ماه از دیدار با وزیر خارجه بریتانیا خبر داد و با انتشار تصویری از دیدار با همتای بریتانیایی خود، جیمز کلورلی در توییتر نوشت: امروز با وزیر خارجه بریتانیا دیدار کردم. ما به طور گسترده در مورد تهدید ایران و راه‌های جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای صحبت کردیم.

پیش از آن نیز الی کوهن در سفری به ایتالیا با مقام‌های این کشور در مورد مبارزه با ایران هسته‌ای و اعلام سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی رایزنی کرده بود.

همچنین وزیر خارجه اسرائیل در ۲۰ بهمن‌ماه در مذاکرات تلفنی با همتایان خود در رومانی و بلغارستان از این دو کشور خواسته بود که از قراردادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا حمایت کنند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago