گروه هکری «قیام تا سرنگونی» سایت وزارت خارجه جمهوری اسلامی را هک کرد

گروه هکری «قیام تا سرنگونی»، نزدیک به سازمان مجاهدین خلق، اسناد اقدامات وزارت خارجه برای بازگرداندن اسدالله اسدی، دیپلمات محکوم شده جمهوری اسلامی به ایران را منتشر کرد.

به گزارش فرانیوز، روز گذشته این گروه هکری در کانال تلگرامی خود مدعی شد که ۲۱۰ سایت و سامانه وزارت خارجه جمهوری اسلامی را از دسترس خارج کرده است.

«چارت سازمانی و کدهای مکاتبات»، «لیست مدیران کل»، «فهرست پرسنل نمایندگی‌ها در تمام کشورها در ۱۵۸ صفحه»، «لیست اعضای شورای مرکزی و مشاورین و فرماندهان پایگاههای مرکز مقاومت بسیج وزارت امور خارجه با شماره تلفن و فکس و سمت نفرات»، «لیست سازمان بسیج کربلا در وزارت خارجه»، «لیست پلاکهای محرمانه خودروها»، «لیست ۱۰ هزار ۸۷۸ نفر از پرسنل وزارت خارجه با تمام مشخصات»، «لیست ۶ هزار ۴۳۲ نفر با کدهای ویژه پرسنلی»، «لیست خودروهای در اختیار مدیران کل، سایر نهادها و نمایندگی‌ها»، «آخرین وضعیت پست های سازمانی کارکنان رسمی نمایندگی ها خارج از کشور» و «لیست تلفن معاونین و مدیران کل» از جمله مدارکی است که تاکنون این گروه هکری منتشر کرده است.

تلاش برای انعقاد موافقتنامه تبادل زندانیان بین ایران و بلژیک، ده‌ها دیدار با مقامات کشورهای اروپایی و اقدامات رسانه‌ای از جمله این اقدامات بوده است.

در سند وزارت خارجه اعلام شده که موضوع اسدالله اسدی در حیطه وظایف وزارت اطلاعات بوده و «تمامی تحرکات و فعالیت‌های مربوطه»پس از بازداشت اسدی نیز از سوی آن وزارت‌خانه «مدیریت و هدایت» شده است.

در این سند وزارت خارجه همچنین اعلام شده که کارگروه تشکیل شده در اینباره در وزارت خارجه، چندین گزارش را برای دفتر خامنه‌ای و شورای عالی امنیت ملی ارسال کرده است.

وزارت خارجه در این سند گزارشی را از اقدامات خود برای انعقاد موافقتنامه انتقال محکومین بین ایران و بلژیک ارائه کرده و از ده‌ها دیدار با مقامات آلمان و بلژیک در این پرونده خبر داده است.

در این گزارش همچنین اعلام شده که اعضای سفارت جمهوری اسلامی هر هفته با اسدالله اسدی دیدار داشته‌اند و در مرداد ۱۴۰۰ نیز ۱۵۰۰ یورو به «حساب او در زندان برای تهیه مایحتاج» واریز شده است.

وزارت خارجه همچنین خبر داده که معاون و رایزن نمایندگی ایران با خبرنگار روزنامه لالبیر با هدف «اقدامات توجیهی رسانه‌ای درباره تاکید بر مصونیت قضایی» اسدی و توضیح اقدامات مجاهدین خلق دیدار کرده است.

وزارت خارجه ایران دستیابی هکرها به اسناد این وزارتخانه را تکذیب کرد.

وزارت خارجه ایران در پی ادعای گروه هکری «قیام تا سرنگونی» مبنی بر دستیابی به اسناد و بانک‌های اطلاعاتی و هک سرورها و سامانه‌های این وزارتخانه، چنین موضوعی را تکذیب کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «اطلاعات منتشر شده به نام وزارت امور خارجه در فضای مجازی جعلی و غیر قابل استناد بوده و ارتباطی با اتفاق امروز نداشته و صرفا بزرگ‌نمایی رسانه‌ای است.»

او در ادامه گفت: «تنها سایت اطلاع رسانی وزارت امور خارجه مورد حمله هکری قرار گرفته که بلافاصله اقدامات لازم انجام شده و هم اکنون در دسترس عموم است.»

پیش از این گروه هکری «قیام تا سرنگونی» سایت‌ها و سرورهای شهرداری تهران  را در خرداد ۱۴۰۱هک کرده بود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago