Categories: کیوسک امروز

کیوسک امروز؛ معمای برجام برای بایدن/ سازگاری ایران با تحریم‌ها و مسیرهای جدید برای فروش نفت/ برنامه هفتم و بدترین هجوم‌ها به تامین اجتماعی مردم/ تامین زیان روزانه ۳.۷ میلیون دلاری خودروسازان از جیب مردم/ افزایش فشارهای بین‌المللی علیه اسرائیل

به گزارش فرانیوز، نگاهی داریم به عناوین و گزارشات چند روزنامه صبح کشور که در ادامه می خوانید؛

روزنامه اعتماد به مطلبی با عنوان معمای برجام برای بایدن پرداخت و نوشت:

آن گونه که فارین پالسی مدعی است، جمهوری خواهان غیر از خشم از آزادسازی اموال و دارایی های ایران دولت بایدن را متهم کرده اند که عامدانه تلاش ایران برای دور زدن تحریمهای فرامرزی ایالات متحده را نادیده گرفته است.

تد کروز سناتور جمهوری خواه مخالف توافق هسته ای ایران دولت بایدن را متهم کرد که از تلاشهای ترامپ برای جلوگیری از صادرات نفت ایران عقب نشینی می.کند همزمان گروهی از حامیان کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران بایدن را به اجرای گزینشی تحریمهای نفتی متهم کردند.

همزمان هیات تحریریه وال استریت ژورنال مدعی است که بایدن تحریم های نفتی علیه ایران را اجرا نمی کند. در چنین شرایطی آن گونه که گروهی از تحلیلگران مدعی اند، دولت بایدن فارغ از چشم انداز مبهم احیای برجام نمی خواهد به اهرم زور متوسل شود به ادعای این گروه واشنگتن به خوبی میداند که دست کشیدن از هر گونه تلاش برای احیای برجام به نفع ایالات متحده نیست و در واقع نتیجه معکوس میدهد.

ناظران این ادعا را مطرح کرده اند که نادیده انگاشتن تلاش ایران برای دور زدن تحریم های نفتی نیز در همین قالب قابل تبیین است. آن گونه که خاویر بلاس، تحلیلگر در نشریه بلومبرگ مدعی شده، بایدن از کمپین فشار حداکثری کناره گیری کرده است. به گفته او، اعضای متعهد به نظریه توطئه از داخل مدعی اند که بایدن صادرات نفت ایران را نادیده می گیرد تا تورم کالاها را مهار کند.

سارا و خشوری رییس مشاور انرژی موسسه اس وی بی مدعی شد که از زمان دولت ترامپ در برابر فروش نفت ایران مانعی جدی ایجاد نشده است. هنری ،رم تحلیلگر فعال در موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک نیز مدعی است، در حالی که کمپین فشار حداکثری هنوز برقرار است بایدن به طور سیستماتیک مفادش را اجرا نکرده است.

هر سه به طور قابل درک به افزایش صادرات نفت ایران در دوران ریاست جمهوری بایدن به عنوان مبنایی برای تحلیل های خود اشاره کردند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران چند روز پس از شهادت کورت کمپبل در سنا، خطاب به دانشجویان دانشگاه تهران اهمیت برجام را کم اهمیت جلوه داد و طبق گزارشها گفت که هر چه بیشتر جلو برویم برجام بی معنی میشود.» به گفته وزیر خارجه کشورمان ایران خود را مجبور نخواهد کرد تا برای همیشه در دالان بار یک برجام بماند. به ادعای نشریه ریسپانسیبل استیت گرفت مواضع ایران خواه در ارتباط با برجام و خواه در باب جنگ در غزه دولت بایدن را در موقعیت نسبتا ناخوشایندی قرار داده است؛ وضعیتی به ادعای یک گروه خود ساخته به ادعای برخی ناظران بایدن تلاش داشت تا برجام را نوعی پاداش برای ایران لحاظ کند نه توافقی برای توقف پیشرفت برنامه هسته ای رویکرد بایدن تبدیل به یک حکمت متعارف شد. همان طور که در اظهارات عبداللهیان مشهود است، ایرانیان امروز قطعا برجام را «تونل باریکی میبینند که گزینه های شان را محدود میکند در واقع مراد عبداللهیان از حرکت به جلو»، پیشرفت برنامه هسته ای ایران است.

اواسط نوامبر آژانس بین المللی انرژی اتمی ناظر هسته ای سازمان ملل، مدعی شد که ذخایر اورانیوم غنی شده تهران ۲۲ برابر بیشتر از آن چیزی است که در برجام تعریف شده بود. در کنار این مقوله صادرات نفت ایران در دوره ریاست بایدن رشد قابل توجهی داشته این روند ممکن است قبل از ریاست او کلید خورده باشد.

به ادعای فارین پالسی داده هایی وجود دارد که نشان میدهد بازیابی فروش نفت ایران از سطح بسیار پایین در اوایل سال ۲۰۲۰ زمانی آغاز شد که دولت ترامپ هنوز بر سر کار بود. اواخر سال ۲۰۲۰ شرکتهایی که تجارت جهانی نفت را رصد می کنند جهش قابل توجهی در صادرات ایران گزارش کردند. سه شرکت برجسته که تجارت جهانی انرژی را رصد می کنند به وال استریت ژورنال گزارش دادند که صادرات نفت ایران در پاییز ۲۰۲۰ نسبت به اوایل همان سال بیش از دو برابر شده است اگر چه برآوردهای آنها بسیار متفاوت است زیرا ایران ظرفیتهای پیچیده تری را توسعه داده و تقاضای چین افزایش یافته است.

ریسپانسیبل استیت گرفت با اشاره به گزاره های فوق مدعی است که تا زمانی که بایدن آمادگی پذیرش توصیه های کنت والتز محقق روابط بین الملل را نداشته باشد، درگیر اشتباه های جدی تری خواهد شد. کمپبل بر محیط فعلی به عنوان یک عامل اضافی که احیای برجام را غیر ممکن میکند تاکید کرد

به گفته او، جنگ در غزه رایزنی مستقیم یا غیر مستقیم واشنگتن و تهران در مورد مسائل هسته ای و همچنین مسائل امنیتی منطقه ای را بیش از پیش ضروری میکند رایزنی هایی که می تواند مانع از وقوع جنگی فراگیر شود. از همین رو جایگزینی اهرم گفت و گو با تهدیدات نظامی آن هم در شرایطی که ایالات متحده بدون قید و شرط از اسراییل حمایت می کند می تواند برای متحدان تهران در منطقه محرکی جدی باشد. وعده های ادعایی) برای منزوی کردن ایران از منظر بین المللی و دیپلماتیک نیز غیر قابل قبول است زیرا ایران، علی رغم حمایتش از حماس، تاکنون خویشتنداری قابل توجهی از خود نشان داده است.

موضع واقعی تهران در قبال مناقشه اسراییل فلسطین بر محور بسیار ظریفی تعریف شده است از همین رو اگر جو بایدن شجاعت لازم را داشت تا به وعده انتخاباتی اش برای بازگرداندن توافق هسته ای با ایران عمل کند شاید راهی برای جلوگیری از خروج خاورمیانه از بن بست کنونی پیدا می شد، اما به ادعای ناظران، رویکرد فعلی واشنگتن مشکلات بین ایران و آمریکا را حل نمی کند. هر چند باز شدن باب گفتمان میان دو کشور ممکن است زمینه را برای رایزنی درباره مسائل منطقه هموار کرده و مانع از وقوع جنگی فراگیر گردد.

روزنامه تجارت در گزارشی تحت عنوان سازگاری ایران با تحریم‌ها و مسیرهای جدید برای فروش نفت نوشت:

جدیدترین آمار اوپک نشان می دهد تولید نفت ایران در ماه نوامبر ۲۰۲۳ برابر با آبان ۱۴۰۲ به ۳.۱۲۸ میلیون بشکه در روز رسیده که نسبت به ماه پیش از آن ۷ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. این در حالی است که نشریه آمریکایی فارین پالیسی یکشنبه ۱۹ آذر، با استناد به آمار شرکتهای ردیابی نفتکش ها اذعان کرده که روند صعودی صادرات نفت ایران از دوره ترامپ آغاز شده است.

به گزارش تجارت طبق آمار اوپک خروج آمریکا از برجام موجب شد در آمد نفتی کشور از به کمتر از یک پنجم کاهش یافته و ایران با تورم ۵۷ درصدی در سال پایانی دولت روحانی، بزرگترین تورم بعد از جنگ جهانی دوم را تجربه کند. اما حال نشریه فارن پالیسی از بازگشت درآمد نفتی ایران به ۴۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ خبر داده که معادل درآمد نفتی ایران در سال اول اجرای برجام است در حالی که طبق اذعان کارشناسان مذاکرات بین دو کشور ایران و آمریکا برای رفع تحریم به بن بست رسیده است.

این نشریه آمریکایی عنوان کرده که جمهوری خواهان میگویند بایدن اجازه افزایش صادرات نفت ایران را داده اما تحریم های گسترده زمان ترامپ همچنان پابرجاست. رابرت مالی نماینده ویژه سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ایران می گوید ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که آنها اجرا می شوند. طبق اذعان فارین پالیسی بررسی گزارش شرکتهای ردیابی نفتکش ها نشان میدهد که سازگاری ایران با تحریم ها و صادرات نفت ایران از همان دوران ترامپ صعودی شده و در پاییز ۲۰۲۰ نسبت به ابتدای همان سال بیش از دو برابر شده است. طبق آمار موسسه کپلر اعمال سیاست فشار حداکثری ترامپ از سال ۲۰۱۸ رقم صادرات نفت ایران را تا سال ۲۰۱۹ به مرز صفر رساند اما به نظر می رسد ایران از سال ۲۰۲۰ به آرامی با سیاست فشار حداکثری سازگاری پیدا کرده و مسیرهای جدیدی برای فروش نفت پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش جدیدترین آمار او یک نشان می دهد، تولید نفت ایران در ماه نوامبر ۲۰۲۳ برابر با آبان ۱۴۰۲ به ۳.۱۲۸ میلیون بشکه در روز رسیده که نسبت به ماه پیش از آن ۷ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. ایران در ماه اکتبر مهر ماه ۱۴۰۲) ۳ میلیون و ۱۱۵ هزار بشکه نفت در روز تولید کرده بود. ایران از ماه آگوست یا همان مرداد ۱۴۰۲ جایگاه سوم تولید نفت اوپک را از آن خود کرده و همچنان این جایگاه را حفظ کرده است. بر اساس گزارشهای اوپک ایران در سپتامبر (شهریور) ۳۰۰۸۲ میلیون بشکه در آگوست (مرداد) ۳.۴۳ میلیون بشکه در جولای (تیر) ۲۸۷۲ میلیون بشکه در ماه ژوئن (خرداد) ۲ میلیون و ۶۷۵ هزار بشکه در ماه می (اردیبهشت) ۲ میلیون و ۶۹۸ هزار بشکه در ماه آوریل (فروردین ماه ۲۱۴۰۲ میلیون و ۶۲۵ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

روزنامه کار و کارگر درباره برنامه هفتم، بدترین هجوم‌ها به تامین اجتماعی مردم نوشت:

دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیئت مدیره کانونهای کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران صبح روز جمعه در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش کار و کارگر این مراسم با قرانت پیامی از «علیرضا محجوب» دبیر کل خانه کارگر آغاز شد. در این پیام آمده است: برگزارش نشستهای سالانه کانون های بازنشستگان در قالب اردو و با هدف تحقق تمرین کار خرد و مدیریت جمعی ایجاد وحدت انسجام و وفاق ملی، تلاش برای ارتقای سطح آموزش اعضای مجمع، ارائه راهکارهای بهتر و بیشتر به جامعه هدف و استفاده از تجارب یکدیگر و استماع رهنمودها و مواضع انقلابی همکاران مسئولین و سایرین را بسیار محترم میدانم و مراتب تقدیر و تشکر خود را از کلیه حاضرین که از شمالی ترین نقطه کشور به غربی ترین نقطه کشور عزیمت کرده اند، اعلام می کنم.

ما همواره باید تمرین کار قوی و فاخر برای صیانت از صندوق تأمین اجتماعی که همانا منافع جامعه بازنشستگی کشور است، داشته باشیم و تلاش و خدمت بیشتر کنیم. در همین راستا هر توانایی و هر پیشنهادی باید بر محور خرد و مدیرت جمعی باشد.

در ادامه این پیام میخوانیم کانون های بازنشستگی باید از صندوق خودشان یعنی تأمین اجتماعی مراقبت جدی داشته باشند. قانون برنامه هفتم توسعه بدترین هجوم ها را به این صندوق و صاحبان این صندوق روا داشته و متأسفانه با وجود مکاتباتی که اینجانب به مراجع بالاتر داشته ام، هنوز افق روشنی از حل موضوع مشاهده نکرده ام. اعضای بازنشسته را به یاری کانونهای استانی سفارش میکنم. اعتراض صنفی حق همه آنهاست و بازنشستگان هر کجا هستند باید اعتراضشان شنیده شود و امکان اعتراض دسته جمعی آنها فراهم شود.

در بخش دیگری از این مراسم رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: بارها درباره مسائل معیشتی کارگران و بازنشستگان تذکر داده ایم چون اگر دولت توجه نکند به نارضایتی اجتماعی منجر می شود.

علی بابایی کارنامی گفت: مبارزه با فساد از مواردی است که به آن تاکید داریم و مجلس هر کاری که بتواند و توانسته برای شفاف سازی در حوزه های مختلف اقتصادی انجام داده است. وی اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اقداماتی داشته و دو بحث را پیگیری کردیم که ساماندهی قراردادهای موقت و همسازی سازی حقوق کارگران در وزارتخانه ها بود.

نماینده ساری در مجلس ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان برای اجرا به ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین در برنامه هفتم هم برای این موضوع مواردی در نظر گرفته شده تا سه ساله ۹۰ درصد همسان سازی انجام شود. وی بیان کرد برای معیشت کارگران هم با توافق شرکای اجتماعی در شورای عالی کار، مواردی پیگیری شده است. به عنوان نماینده مجلس نمی پسندم که مردم ما بعد از ۴۰ سال وقتی بیمار میشوند علاوه بر درد بیماری باید درد هزینه های بعد از بیماری و تحمیل هزینه های اضافه را هم تحمل کنند.

روزنامه مردم سالاری در گزارشی با عنوان تامین زیان روزانه ۳.۷ میلیون دلاری خودروسازان از جیب مردم نوشت:

خودروسازان روزانه ۳.۷ میلیون دلار زیان میبینند؛ زبانی که هر روز از جیب مصرف کنندگان و سهامداران میرود. این روایت غم انگیز این روزهای صنعت خودرو کشور است به نظر میرسد آن را به شدت شکننده کرده است. یک کارشناس صنعت خودرو میگوید ما میبینیم گزارشها با برنامه هایی که داده میشود متفاوت است. بودجه ۱۴۰۲ انحراف بسیاری دارد و حالا در بودجه ۱۴۰۳ می آییم بر همان اساس و با شدت بیشتر این انحراف را میبینیم و فقط شدت خطاها بالا میرود. به گزارش خبرآنلاین کارشناسان و تحلیلگران حوزه خودرو معتقدند که درد امروز صنعت خودرو دولتی بودن آن و مداخلات دولتی است؛ این که دولت دست از سرش برنمی دارد و آزادش نمی گذارد. فرهاد احتشام زاد کارشناس صنعت خودرو در همین خصوص معتقد است شاید ریل گذاری اولیه در حوزه خودرو ریل گذاری درستی بود اما آنچه که مسیر را به اشتباه برد دخالتهای بی جای دولت بود.

به گفته او برای اصلاح وضعیت به یک سری گامهای اساسی و تصمیمات بزرگ لازم است که باید در بالاترین رده های کشوری گرفته شود و دولت از این صنعت دل بکند. احتشام زاد البته هشدار میدهد که این نگرانی وجود دارد که اگر صنعت خودرو را به بخش خصوصی واگذار کنیم خصوصی سوزی ای که بارها و بارها در کشورمان و در حوزه ها تجربه کرده ایم این بار در مقیاسی بزرگتر اتفاق بیفتد. این در حالی است که برای این صنعت سرمایه گذاریهای زیادی شده و اگر از بین رود سرمایه زیادی را از دست خواهیم داد.

روزنامه هم‌میهن در مطلبی با عنوان افزایش فشارهای بین‌المللی علیه اسرائیل نوشت:

درحالی‌که جامعه جهانی با وجود همه تلاش‌های خود نتوانسته است اسرائیل را وادار به توقف جنگ در غزه کند، بار دیگر طی قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که ۱۵۳ کشور به آن رای مثبت دادند، خواستار توقف جنگ و آتش‌بس شدند؛ قطعنامه‌ای که جنبه الزام‌آور ندارد و اسرائیل به آن توجهی نخواهد کرد. آنچه که می‌توانست اسرائیل را تحت فشار قانونی بین‌المللی قرار دهد قطعنامه‌ای بود که چند روز پیش با وجود سیزده رای موافق توسط آمریکا وتو شد.

در نشست روز گذشته مجمع عمومی سازمان ملل بیش از دوسوم ۱۹۳ عضو حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه درخواست آتش‌بس فوری در غزه رای مثبت دادند اما نام‌های بزرگی چون آمریکا (مخالف) و بریتانیا، آلمان، ایتالیا و هلند که رای ممتنع دادند، نشان داد که عملی شدن اهداف این قطعنامه با موانع جدی روبه‌رو است. به این قطعنامه که الزام‌آور نیست، اما موضع جهانی درباره ادامه جنگ در غزه را نشان می‌دهد که آمریکا، پاراگوئه، اتریش و اسرائیل در میان ۱۰ کشور مخالف قرار گرفتند و بریتانیا، مهمترین متحد آمریکا در اروپا هم به آن رای ممتنع داد همچون آلمان، ایتالیا، هلند و اوکراین که در میان ۲۳ کشور ممتنع قرار گرفتند.

ساعتی قبل از رای‌گیری در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: «اگرچه واشنگتن با برخی مفاد قطعنامه تهیه‌شده موافق است اما تمرکز خود را بر ایجاد «صلح پایدار» گذاشته است.» ادعایی که برخلاف همراهی عملی آمریکا با اسرائیل در جنگ غزه است. این دومین قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که با هدف پایان دادن به جنگ در غزه به تصویب می‌رسد. این مجمع در ماه گذشته هم قطعنامه‌ای با هدف برقراری وقفه انسان‌دوستانه در غزه تصویب کرده بود. با این حال قطعنامه ماه گذشته با ۱۲۱ رای موافق در برابر ۱۴ مخالف و ۴۴ ممتنع تصویب شده بود اما قطعنامه روز گذشته با ۱۵۳ رای موافق، ۱۰ مخالف و ۲۳ ممتنع، نشان از حمایت بیشتر کشورها و نارضایتی آنها از ادامه جنگ در غزه دارد.

حماس از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس فوری استقبال کرده است. به گزارش رویترز، عزت‌الرشیق، از اعضای حماس که در خارج از مناطق فلسطینی به سر می‌برد، از جامعه بین‌الملل خواست، همچنان فشار بر اسرائیل را ادامه دهند تا به این قطعنامه پایبند باشد.  تصویب این قطعنامه در کنار نارضایتی آمریکا از عملکرد دولت افراطی بنیامین نتانیاهو که این کشور را در موقعیت دشوار بین‌المللی قرار داده تا به تنهایی مقابل جامعه جهانی بایستد، موقعیت دیپلماتیک آمریکا و اسرائیل را در وضعیت پیچیده‌ای قرار داده است.

فشارهای بین‌المللی علیه اسرائیل در این دوره جنگ علیه مردم فلسطین بی‌سابقه بوده است. در حالی اسرائیل با اکثر قدرت‌های جهانی دارای روابط نزدیک و خوبی است که اکنون جامعه جهانی رویکرد سختی نسبت به اسرائیل در پیش گرفته است؛ از جمله روسیه که تا پیش از این روابط نزدیکی با اسرائیل داشت در حمایت از حماس و مردم فلسطین مواضع روشن‌تری اتخاذ کرده است. در تازه‌ترین موضع‌گیری، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه گفته است: «غرب و اسرائیل خواهان اتحاد غزه با کرانه باختری آنگونه که قطعنامه‌های سازمان ملل متحد می‌خواهند، نیستند. ما متقاعد شده‌ایم که امنیت تنها براساس تصمیم‌های سازمان ملل می‌تواند تضمین شود و این امر مستلزم آن است که کشور فلسطین در کنار اسرائیل باید زندگی کند و توسعه یابد.»

او همچنین ادامه داد: غرب و اسرائیل یک «کشور فلسطینی» را که در تصمیم سازمان ملل متحد پیش‌بینی شده است، نمی‌خواهند. این مشکل لاینحل، تنها فاکتور اصلی تشدید تنش و افراط‌گرایی در تمام خاورمیانه است و مسکو نمی‌تواند روش‌های رژیم صهیونیستی علیه گروه فلسطینی حماس را در غزه قابل قبول بداند. جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس نیز که کشورهای عضو آن در سال‌های گذشته در روند صلح ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرکت می‌کردند بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه تاکید کرده و از ینس‌استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست، اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا جنگی را که در غزه به راه انداخته‌است، متوقف کند.

درحالی‌که در بیانیه شورای همکاری خلیج‌فارس آمده‌است که این امر طی تماس تلفنی بین البدیوی و استولتنبرگ مطرح شده‌است، استولتنبرگ در توئیتی در پلتفرم  ایکس اعلام کرد، با البدیوی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی دیدار کرده‌است. براساس این بیانیه، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس از استولتنبرگ خواسته بر اسرائیل برای توقف کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه، آتش‌بس فوری و لزوم اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و امدادی برای نجات مردم فلسطین فشار بیاورد.

استولتنبرگ نیز در توئیت خود در پلتفرم ایکس خاطرنشان کرد، این اولین بار است که دبیرکل ناتو از عربستان سعودی بازدید می‌کند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در ژنو دیدار و گفت‌گو کرد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در این دیدار گفت: «مردم فلسطین فقط از بمباران کشته نمی‌شوند،  بلکه از فقدان غذا و دارو و تخریب اماکن و بیمارستان‌ها می‌میرند. صلح جز با پایان اشغال و دستیابی مردم فلسطین به کشور مستقل خود شکل نمی‌گیرد. اردن تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام داده و به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد. اردن طرح‌های توسعه‌طلبانه رژیم اسرائیل را نخواهد پذیرفت .»

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago