Categories: کیوسک امروز

کیوسک امروز؛ کلاف پیچیده بنزین/ خدمت سربازی با تصمیمات ناگهانی قابل تغییر نیست/ مردم و تاوان اشتباهات بانک آینده/ زنگ خطر کمبود دارو/ سال سخت بودجه

به گزارش فرانیوز، نگاهی داریم به عناوین و گزارشات چند روزنامه صبح کشور که در ادامه می خوانید؛

روزنامه اعتماد در گزارشی به موضوع کلاف پیچیده بنزین پرداخته است.

روز گذشته احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران درباره علت توقف طرح «بنزین برای همه پس از اجرای آزمایشی در جزیره کیش اعلام کرد با توجه به اینکه شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت که درگیر طرح هستند در مورد شیوه های اجرا و توسعه و گسترش الگو در سایر نقاط کشور ملاحظاتی داشتند، این طرح متوقف شده است و در مراحل اصلاح و تکمیل الگو قرار دارد تا مجددا در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود؛ بنابراین تا امروز تصمیمی برای اجرایی شدن آن در کشور وجود ندارد. این در حالی است که نمایندگان مجلس به تازگی مصوبه ای را داشته اند که براساس آن دولت مجاز شده در راستای عدالت در توزیع درآمد مبارزه با قاچاق بهینه سازی مصرف انرژی با فراهم سازی زیرساختهای لازم براساس آیین نامه اجرایی که به تصویب هیات وزیران میرسد اقدامات لازم را برای بهره مندی مساوی ایرانیان ساکن در کشور از یارانه حامل های انرژی به عمل آورد در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ دولت سیزدهم با هدف عادلانه سازی و بهره مندی همه مردم از یارانه بنزین طرحی را به طور آزمایشی در جزیره کیش به اجرا گذاشت. در این طرح ۴ ماهه آزمایشی همه شهروندان کیش اعم از مالکان خودرو یا افراد بدون خودرو سهمیه بنزین ۲۰ لیتر را دریافت کردند قیمت بنزین در این طرح تغییری نداشت و نرخ بنزین یارانه ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان بود. نکته قابل توجه این طرح علاوه بر تخصیص بنزین به هر نفر این بود که افراد در صورتی که نیاز به استفاده از سهمیه بنزین را نداشتند میتوانستند اعتبار بنزین خود را به قیمت همان ۳۰۰۰ برای فروش عرضه کنند تا افرادی که نیاز دارند آن را بخرند اما به دلیل مخالفتها این طرح به مرحله اجرا نرسید و در همان مرحله آزمایشی متوقف شد.

آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در واکنش به «توقف طرح یارانه بنزین برای همه که روز گذشته از سوی وزیر اقتصاد مطرح شد به «اعتماد» گفت آنگونه که طی ماه های گذشته بررسی شده بود قرار بر این بود تا برای سرپرست هر خانوار ۴ نفره مبلغی به ارزش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یعنی به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه به عنوان یارانه بنزین غیر نقدشونده واریز شود تا افراد تنها قابلیت پرداخت صورت حسابهای بنزین برق و گاز داشته باشند و در صورت افزایش قیمت بنزین فشاری بر دوش مردم نباشد و هر فردی هم که بیشتر از این میزان بنزین مصرف کرد از سایر افرادی که دارای این یارانه هستند و خودرویی ندارند این بنزین را خریداری کند.

نجفی در پاسخ به این پرسش که آیا این شکل از یارانه منجر به بازار سیاه نمیشد افزود خیر این مدل بازار سیاه به وجود نمی آورد و از چرخش رقم بزرگ یارانه نقدی در جامعه هم جلوگیری میکرد و اگر فردی مصرف بنزین نداشت، میتوانست یا از طریق بانک ها یا از طریق کارت به کارت کردن این مبلغ غیر نقدی را به فردی که به بنزین نیاز دارد منتقل کند زیرا این مبلغ تنها برای پرداخت مصرف انرژی کاربردی است و دستگاههای پوز آن هم تنها در پمپ بنزینها و بانک ها نصب می شدند.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بنزین در ایران با قیمت فوب خلیج فارس که هر لیتر بنزین ۴۰ هزار تومان است و حتی با قیمت بنزین در کویت‌ فاصله زیادی دارد و در صورتی که این برنامه پیاده میشد هم این مبالغ از ابتدای سال برای شرکت ملی نفت و وزارت نیرودمحسوب میشد و هم اینکه قیمتها واقعی تر میشدند.

نجفی با بیان اینکه چاره ای جز اجرای طرح پلکانی در افزایش نرخ بنزین نداریم ادامه داد در دولت آقای رفسنجانی طرح پلکانی برای نرخ بنزین مصوب شده بود اما در دولت آقای احمدی نژاد این طرح متوقف شد این در حالی است که طرح پلکانی حساسیت جامعه را نسبت به قیمت بنزین کاهش میداد و شبیه افزایش قیمت سایر کالاهای مصرفی نظیر لبنیات و نان و… پیش می رفت اما متاسفانه در جامعه ما توجهی به این مساله نشد و میبینیم که افزایش قیمت بنزین حساسیت زا شده است.

این کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه تغییر قیمت بنزین مساله ای سیاسی شده است تصریح کرد تجربه نشان داده حتی با افزایش قیمت بنزین هم مصرف آن کم نمی شود و آن هم به دلیل مافیای قاچاق بنزین است و به نظر بنده پشت پرده طرح یارانه بنزین برای همه هم مافیای بنزین قرار دارد و این مافیا سعی دارند تا این بنزین را از افرادی که بنزین ندارند بخرند و آن را قاچاق کنند.

روزنامه جوان نوشت: خدمت سربازی با تصمیمات ناگهانی قابل تغییر نیست

پاسدار محمد باقری، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح روز گذشته در حاشیه نشست با فرماندهان ارشد انتظامی استان کرمان بدون اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی اظهار داشت مسئله سربازی مسئله آسانی نیست که با تصمیمات ناگهانی بتوان تغییرات اساسی در آن داد زیرا سرباز و جوان عزیز ما در این مقطع زندگی میآید و مسئولیت در دفاع و امنیت کشور موضوع ساده ای نیست.

وی بیان کرد پس از بیش از یک سال و نیم بررسی و تلاش صورت گرفته فرماندهان پذیرفتند با جایگزینی سایر نیروها و تغییرات فرآیندها بتوانیم سه ماه خدمت سربازی را کاهش دهیم که اتفاق افتاد.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح از کاهش و کسری خدمت برای فرزندان ایثارگران افراد دارای خدمت بسیجی و همچنین مهارت آموزی خبر داد و ابراز داشت میانگین زمانی که سرباز خدمت میکند ماه های زیادی نیست اما تلاش بر این است تسهیلات بیشتری برای سربازان فراهم کنیم هر چند کار آسانی نیست.

روزنامه کیهان نوشت: مردم نباید تاوان اشتباهات بانک آینده را بدهند

احسان خاندوزی در خصوص سهم بانک آینده در افزایش پایه پولی و اضافه برداشت این بانک اظهار داشت در مورد بانکهای ناتراز از جمله بانک آینده امسال بانک مرکزی برنامه بسیار دقیقی کتبا ابلاغ کرده و امیدوار هستیم که مسیر سالهای گذشته که بر روی هم انباشت شده و اضافه برداشتهای مستمر را رقم زده است و سال ۱۴۰۲ ترمزی بر این مسیر باشد که در طول ۱۰ سال گذشته مستمرا ادامه یافته است دولت در قدم اول تلاش کرد که صورتهای مالی تعیین تکلیف نشده بانک آینده را تعیین تکلیف کند. او ادامه داد با توجه به مسئولیتی که به وزارت اقتصاد برای برگزاری مجامع این بانک به عهده داشت صورتهای مالی تایید نشده از سوی حسابرس را تهیه کردیم که در مجمع مصوب شد؛ ضمن اینکه در مورد اعضای هیئت مدیره بانک نیز با توجه به پایان مهلت قانونی اعضای جدید معرفی شدهاند و امید است که با توجه به تصویب قانون جدید بانک مرکزی که اختیارات ویژه ای را برای کل موضوع حل و فصل یا تعیین تکلیف بانکهای ناتراز در اختیار این بانک قرار میگیرد شاهد این باشیم که این روند متوقف شود و دولت هم بنا بر تسامح ندارد و مردم نباید تاوان ناکارآمدی یک بانک را بدهند.

وزیر اقتصاد در خصوص پرداخت وام به بازنشستگان و سامانه ای که در این خصوص شکل گرفته است :گفت سامانه ای برای ثبت نام وام بازنشستگان طراحی نشده بود اما به جهت فشار معیشتی که به بازنشستگان وارد میشود دولت کاملا در جریان است و تلاش دارد تا منابعی تامین اعتبار شود که به محض تامین. اعتبار اطلاع رسانی خواهد شد.

خاندوزی افزود در رابطه با وام ازدواج از شورای پول و اعتبار خواهم خواست که مصوبه ای فراتر از نرخ سهم های مصوب را تصویب کرده و اطلاع رسانی کند ولی مجموع عملکرد وام های ازدواج در سال جاری نکته مهمی است و مجموعا ۱۳ بانکی که تحت مدیریت دولت هستند ۹۰ درصد کل تسهیلات را پرداخت کرده اند و ۱۵ بانک و موسسه مالی غیر دولتی ۱۰ درصد تسهیلات ازدواج را پرداخت کرده اند.

او ادامه داد بانکهای تحت مدیریت دولت ۲۰ درصد بیش از سهمیه بانک مرکزی به وام ازدواج تسهیلات پرداخت کرده اند ولی به دلیل اینکه سایر بخشهای شبکه بانکی به وظیفه خود عمل نکرده اند صف وام ازدواج وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال این صف برداشته شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره علت توقف طرح «بنزین برای همه پس از اجرای آزمایشی در جزیره کیش گفت با توجه به اینکه شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت که درگیر طرح هستند در مورد شیوههای اجرا و توسعه و گسترش الگو در سایر نقاط کشور ملاحظاتی داشتند این طرح متوقف شده است و در مراحل اصلاح و تکمیل الگو قرار دارد تا مجدد در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود؛ بنابراین تا امروز تصمیمی برای اجرائی شدن آن در کشور وجود ندارد.

خاندوزی در پاسخ به پرسشی درباره بسته حمایتی دولت برای بازار سرمایه تا پایان ،سال اظهار :کرد تلاش دولت این است هر اقدامی که سبب کاهش نااطمینانی و افزایش پیش بینی پذیری میشود انجام دهد تا شرکتها و صنایع بورسی ما در ماه ها و سالهای آینده بهتر عمل کنند. او با بیان اینکه هیچ شرکتی حق افزایش قیمت خودرو را ندارد تصریح کرد تنها در صورتی که افزایش قیمت بر اساس صورتهای مالی حسابرسی شده یا با مجوز شورای رقابت باشد انجام میشود ضمن اینکه اگر در زمان خرید به خریدار قیمتی اعلام شده باشد در زمان تحویل هم همان خودرو با همان قیمت باید تحویل مشتری ..شود اگر در این زمینه هر تخلفی صورت گرفته باشد حتما وزارت صمت پیگیری میکند و سامانه ای برای شکایت مردمی راه اندازی میشود.

روزنامه جمهوری اسلامی درباره زنگ خطر کمبود دارو نوشت:

کمبود دارو کیفیت زندگی بیماران را تهدید میکند. فرقی ندارد بیمار صعب العلاج باشد که نیازش به تامین دارو حیاتی است یا دارویی که بیمار باید آن را سر ساعت و همیشه استفاده کند. در هر صورت اگر در روند تهیه دارو به مشکلی بر بخورند بار اضافی بر دوش بیمار و خانواده اش است.

یک کارشناس حوزه دارو میگوید تاریخ انقضای قرصهای وارفارین موجود در داروخانه ها نزدیک است و برای بیمار صرف نمی کند که برای تهیه آن هزینه کند ضمن این که موجود نبودن دارو فقط مختص این قرص نمیشود.

قرص وارفارین داروی مهم حیاتی و بدون جایگزین محسوب میشود و تقریبا ۶ ماهه که نیست یک خبرنگار حوزه سلامت نیست اینجا بره ببینه داستان چیه؟ اگه برنامه کشتار جمعی بیماران قلبیه در جریان باشیم این محتوایی است که یک روزنامه نگار سابق در شبکه اجتماعی ایکس توییتر) منتشر کرده است. قرص وارفارین دارویی است که به عنوان رقیق کننده یا ضد انعقاد خون شناخته میشود.

مصرف وارفارین فقط با تجویز پزشک متخصص مجاز است و احتیاطات دارویی خاص خودش را دارد مصرف این دارو برای بیماران قلبی عروقی با حساسیت زیادی همراه است که همین مسئله حکم حیاتی بودنش را نشان میدهد.

متأسفانه زنگ خطر کمبود دارو به صدا در آمده و این کمبودها فقط از دارویی به داروی دیگر تغییر میکند مدتی قبل بود که یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس به وبسایت اقتصاد ۲۴ گفته بود براساس اطلاعاتی که داریم بیش از ۳۰۰ قلم دارو در داروخانه ها کم است ولی دولت زیر بار نمی رود و مدام میگوید که همه چیز گل و بلبل است اما واقعیت امر اینگونه نیست.

در توضیح اقلام ناموجود در داروخانه ها محمد طاهری کارشناس حوزه دارو می گوید: قرص سولفاسالازین آمپول متوتروکسات قرص متی مازول، آمپول وین بلاستین و قرص وارفارین در داروخانه های کشور موجود نیست. این موارد جز داروهای روتین هستند یعنی بیمار باید طبق یک برنامه مشخص آنها را مصرف کند مشکلات کمبود دارو سلامتی بیماران را به خطر می اندازد همان طور که مشخص شد وارفارین تنها دارو در لیست کمبود داروخانه ها نیست اما حالا قرعه کمبودها به نام این داروی حیاتی هم درآمده است.

پیگیری های خبرگزاری خبرآنلاین برای کمبود این دارو به یک نتیجه رسید دارو در برخی داروخانه ها موجود است اما با تاریخ انقضای محدود درج شده بر روی بسته داروها طاهری در توضیح این علت می گوید قرص وارفارین در برخی داروخانه ها موجود و در خیلی از موارد ناموجود است موجودی وارفارین در داروخانه ها با تاریخ انقضای نزدیک است که برای یک مریض نمی صرفد که این دارو را تهیه و برای آن هزینه کند و عملا این موجودی محدود هم برای بیمار کارایی ندارد.

شهرام کلانتری رئیس انجمن داروسازان ایران درباره موجودی قرص وارفارین میگوید قرص وارفارین ممکن است با یک برند شرکت داروسازی خاص نایاب باشد اما در داروخانه ها با تاریخ انقضای ماه ۱۲ سال ۲۰۲۳ موجود است اما تاریخ انقضای دورتر از آن وجود ندارد. کلانتری در پاسخ به این سؤال که قرص وارفارین اگر موجود باشد تاریخ انقضای آن نزدیک است و خرید آن کارایی چندانی برای بیمار ندارد بیان میکند استفاده از دارو تا پایان تاریخ انقضا برای بیمار مشکلی ندارد و میتوانند استفاده کنند مصرف کنندگان دارو میتوانند دارو را به مقدار کمتر بگیرند یعنی هر چه قدر که مصرف آنهاست تا پایان ماه دوازده سال ۲۰۲۳ را تهیه کنند.

کلانتری اضافه میکند احتمالا واردات قرص وارفارین در دستور کار وزارت بهداشت و درمان است دارو گاهی در اثر تحریم ها به دست بیماران نمیرسد یا مواد اولیه تشکیل دهنده آن به شرکتهای داروسازی ایرانی برای تولید ارسال نمیشود بسیاری از داروها مدلهای ایرانی اش در بازار موجود است اما گاهی مشاهده میشود معادل خارجی آن دارو وارد شده است. این در صورتی ست که یک دارویی با کمبود مواجه است ولی فکری به حال واردات آن نمیشود در این بازه کمبود دارو بیماران با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند طاهری کارشناس حوزه دارو به واردات فوری از طریق سازمان غذا و دارو اشاره میکند سازمان غذا و دارو بعد از گذشت مدتی از کمبود دارو به فکر واردات دوفوریتی می افتد. وارداتی که عموما از کشورهای هند و ترکیه انجام میشود. متأسفانه ما شاهدیم که این اقلام کیفیت مورد انتظار را نداشته یا دچار مشکلات خاصی بودند که “ریکال” شدند. “ریکال دارو یعنی یک محصول دارویی در چرخه توزیع به دلالیل مختلف از جمله حساسیت نگه داری محصول دچار ایراد شده و در نتیجه این دارو پیش از اینکه به دست مصرف کننده برسد از بازار دارویی خارج میشود.

روزنامه شرق درباره سال سخت بودجه نوشت:

کسری سنگین بودجه در نیمه اول امسال دولت را بر آن داشته است که اعداد لایحه بودجه سال آینده را با احتیاط بیشتری به نگارش درآورد. بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه در هفت ماه ابتدای امسال کشور چیزی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را تجربه کرده و برآوردها حاکی از آن است که نزدیک به نیمی از درآمدهای نفتی امسال تاکنون محقق نشده است. سال گذشته عددهای بلند پروازانه بودجه ۱۴۰۲ و همچنین رشد خیره کننده بودجه برخی نهادها مانند صداوسیما در رسانه ها منعکس شد و حالا دولت لایحه بودجه سال آینده را با اعداد اندکی محافظه کارانه تر بسته است؛ هر چند به نظر میرسد فشار کسری بودجه خود را روی دوش مالیات گذاشته است؛ مالیاتهایی که در روزهای اخیر نوک پیکان انتقاد کارشناسان و رسانه ها بود لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ قرار بود دیروز به دست ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به بهارستان برسد اما علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت خبر داد به دلیل آنکه لایحه برنامه هفتم توسعه همچنان در مجلس در حال بررسی است هیئت رئیسه مجلس خواسته که دولت لایحه بودجه را جلسه بعد از اتمام بررسی برنامه هفتم توسعه تحویل دهد. با این حال جزئیاتی از بودجه سال ۱۴۰۳ منتشر شده است. بر این اساس رقم بودجه ۱۴۰۳ نسبت به مبلغ بودجه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته و تر از عملیاتی بودجه به ۳۰۸ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. همچنین منابع عمومی بودجه سال آینده بیش از دوهزار و ۴۲۹ هزار میلیارد تومان تعیین شده است رشد ۱۸ درصدی رقم بودجه ۱۴۰۳ نسبت به عدد بودجه امسال در شرایطی رخ داده است که بودجه امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد رشد داشت. با این حال سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده بود در هفت ماه ابتدای امسال کشور نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته است و به نظر می رسد که دولت با در نظر گرفتن این مسئله در پیش بینی ارقام بودجه سال آینده احتیاط بیشتری به خرج داده است.

بر اساس اعلام احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ صادرات روزانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه نفت به قیمت ۶۵ یورو را در نظر گرفته است.

این در حالی است که در بودجه امسال دولت صادرات روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت و با نرخ ۸۵ دلار را در نظر گرفته بود که البته گزارشهای سازمان امور مالیاتی و سازمان برنامه و بودجه نشان میدهد که در نیمه اول امسال حدود نیمی از درآمدهای پیش بینی شده نفتی، محقق نشده است. به این ترتیب به نظر میرسد دولت در بودجه سال آینده کمی از بلند پروازی درآمدهای نفتی خود هم از نظر حجم و هم از نظر قیمت نفت تحریمی کاسته است. با این حال با توجه به محقق نشدن حدود نیمی از درآمدهای نفتی در نیمه اول امسال به نظر میرسد که دولت همچنان چشم انداز غیر واقع بینانه ای برای درآمدهای نفتی خود در نظر گرفته است.

همچنین کابینه سیزدهم در شرایطی که درآمد نفتی را هشت درصد کمتر از بودجه امسال پیش بینی کرده و رقم آن را به ۵۵۴ هزار میلیارد تومان رسانده است میزان درآمد مالیاتی را هزارو ۱۲۲ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده است که این
عدد دو برابر میزان درآمدهای نفتی است.

تشدید فشارهای مالیاتی در روزهای گذشته خبرساز بوده و اعتراضهایی را به دنبال داشته است. به جز این در لایحه بودجه ۱۴۰۳ واگذاری شرکت های دولتی تا ۴۳.۴ درصد کاهش یافته است میزان واگذاری شرکتهای دولتی در بودجه امسال ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال آینده میزان واگذاری ها ۶۰ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

همچنین دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ میزان واگذاری داراییهای سرمایه ای را در بودجه سال آینده کاهش و میزان واگذاری داراییهای مالی را افزایش داد.

بر این اساس میزان واگذاری دارایی های سرمایه ای با ۱۶ درصد کاهش به ۶۱۴ هزار میلیارد تومان رسید و همچنین واگذاری دارایی های مالی با رشد حدود هشت درصدی ۳۱۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین میزان فروش اوراق مالی که در بودجه امسال ۱۸۷ هزار میلیارد تومان بود در بودجه سال آینده به ۲۵۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و با رشد ۳۶ درصدی مواجه شده است. به علاوه اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده برای واردات کالاهای اساسی ۱۳.۶ میلیارد یورو یا ۱۵ میلیارد دلار منابع تعیین کرده است. میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده هم ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد خواهد بود. این در شرایطی است که دولت میزان افزایش حقوق
کارمندان و بازنشستگان را در بودجه امسال بیشتر از ۲۰ درصد پیشنهاد داده بود.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago