Categories: کیوسک امروز

کیوسک امروز؛ شکست پروژه یکدست‌سازی/ حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ/ هشدار امیرعبداللهیان نسبت به گسترش دامنه جنگ در منطقه/ راه بروه‌رفت از دور باطل توسعه‌نیافتگی/ سفر وزیر امور خارجه عمان در میانه جنگ

به گزارش فرانیوز، نگاهی داریم به عناوین و گزارشات چند روزنامه صبح کشور که در ادامه می خوانید؛

روزنامه اعتماد با قلم مهدی بیک‌اوغلی به مطلبی با عنوان شکست پروژه یکدست‌سازی پرداخت و نوشت:

با گذشت حدود چهار سال از شکل گیری ایده ساختار یکدست قدرت و بیش از دو سال از یکدست سازی کامل قدرت و مدیریت در ایران شاید زمان آن رسیده باشد که نوری به ابعاد پنهان عملکرد ساختاری تاباند که قرار بود از طریق تجمیع قدرت در یک جناح و حذف کامل رقبا کشور را به سمت رشد و پیشرفت هدایت کند اهمیت این ارزیابی زمانی برجسته تر میشود که در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم همان ایده ها برای خالص سازیها با شدت بیشتری در حال تکرار هستند بنابراین لازم است افکار عمومی و متولیان امور متوجه اهمیت تکثر و تنوع در ساختار مدیریتی و نظام تصمیم سازی ها شوند تا از دل این تنوع راهی به سمت بهبود گشوده شود. اما پس از انشقاق میان احزاب و جریانات اصولگرا و رویارویی کامل جبهه پایداری با نواصولگرایان و جبهه پایداری با اصولگرایان سنتی و … رخدادهای این روزهای کشور و انتقادات دامنه دار دولت و مجلس از هم دولت و دستگاه قضایی» و «ساختار قضایی و مجلس نشان میدهد که نه تنها ایده یکدست سازی قدرت منتج به نتایج مناسبی نشده، بلکه باعث شکل گیری شکل و شمایل تازه ای از تناقضات، تضادها و تفاوتها در ارکان تصمیم سازی و سیاستگذاری شده است. چالشهایی که

در قالب رویارویی روزنامه ایران ارگان رسانه ای (دولت) خبرگزاری خانه ملت ارگان (مجلس و خبرگزاری میزان ارگان رسانه ای عدلیه ظهور و بروز پیدا کرده است. دیروز اکانت توییتر فردانیوز مرتبط با اصولگرایان با انتشار مطلبی با تیتر « دوقطبی سازی به سبک رجانیوز» نوشت: «سایت رجانیوز که مدعی همراهی با دولت است همچنان با حمله و استفاده از ادبیات نادرست به اختلاف افکنی میان روسای قوا مشغول است ادبیات اخیر این سایت درباره دیدار دانشجویی روسای قوا در روز ۱۶ آذر مصداق دو قطبی سازی جعلی است.»

پیش از این هم تنازعاتی بر سر لایحه حجاب و عفاف میان این دو قوه مهم شکل گرفته بود روز شنبه مرکز رسانه قوه قضاییه اما در رابطه با اظهارات اخیر سخنگوی دولت در مورد لایحه عفاف و حجاب اعلام کرد رییس قوه قضاییه در مقاطع زمانی مختلف طی سال گذشته و همچنین سال جاری، بارها بر کفایت مجموعه قوانین و مقررات موجود برای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی تاکید کرده و در سخنان چندباره رییس عدلیه آمده که دستگاههایی که در این خصوص وظیفه دارند هر یک باید به تکالیف خود عمل کرده و منتظر قانون جدید نمانند، قوه قضاییه نیز در این راستا به موارد ارجاعی به عنوان جرایم ارتکابی رسیدگی خواهد کرد و از این حیث نیازی به انتظار برای تصویب قانون جدید نیست بیانیه ای که نشان می دهد، اختلافات دامنه داری بر سر لایحه حجاب میان دو قوه مهم کشور جریان دارد.

ریشه های یکدست سازی قدرت هر چند ایده شکل گیری ساختار یکدست قدرت با محوریت جناح راست از ابتدای دهه ۷۰ خورشیدی در ایران مطرح شده بود و برای نخستین بار در زمان محمود احمدی نژاد برای عینیت بخشیدن به آن تلاش شد اما بنا به دلایل مختلف این ایده تا سالهای پایانی دهه ۹۰ خورشیدی به تعویق افتاد.

اصولگرایان اما پس از شکست پروژه یکدست سازی قدرت در زمان احمدی نژاد بیکار ننشستند و زمینه اجرای این ایده را پس از رای دوباره مردم به دولت روحانی استارت زدند. با پایان گرفتن انتخابات سال ۹۶ بود که یکبار دیگر ایده شکل گیری ساختار یکدست قدرت در ایران توسط برخی چهره های اصولگرا که داعیه تئوری پردازی برای جناح راست را داشتند، مطرح شد. برخی لیدرهای جبهه پایداری و چهره هایی چون علی اکبر رائفی پور حسن عباسی احمد پناهیان و…. مدام در خصوص مزایای تشکیل

ساختار یکدست قدرت در ایران داستان سرایی میکردند. این افراد با نظر سازی وضعیت سیاسی ایران با چین استدلال می کردند همان طور که در چین حزب کمونیست به عنوان اقلیتی محدود با مشارکت حدود ۸ میلیون نفر قادر است رتق و فتق امور بیش از ۱.۵ میلیارد چینی را ساماندهی کند در ایران هم اقلیت رادیکال در جناح راست میتواند حیات و ممات ایرانیان را به دست گرفته و آنان را به سمت ساحل سلامت هدایت کند اما با نگاهی به وضعیت شاخصهای اقتصادی، وضعیت احزاب و تشکل های مدنی، مطالبات اصناف و بررسی دیدگاه های کارشناسی و اظهارات اساتید میتوان گفت که هرگز عملکرد ساختار یکدست قدرت به وعده هایی که از قبل در خصوص آن داده شده بود، تطابقی ندارد.

روزنامه جوان نوشت: پنتاگون: یمن به ناوشکن ما حمله کرد/ یمن: دو کشتی اسرائیلی را زدیم

یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز یک شنبه خبر داد که ناوشکن کارنی هنگام عبور از دریای سرخ هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته است. یمنی ها هم اعلام کردند که دو کشتی اسرائیلی را زدند و رسانه های اسرائیلی هم تأیید کردند که یکی از کشتیها در حال غرق شدن است. با شروع دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که در روزهای اخیر صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است گروه های مقاومت در منطقه هم در همبستگی با ملت مظلوم فلسطین موج حملات خود به منافع اشغالگران و هم پیمانان آن را تشدید کرده اند. به گزارش ،فارس یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز یک شنبه به شبکه خبری الجزیره خبر داد که ناوشکن آمریکایی کارنی هنگام عبور از دریای سرخ هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته است و تعدادی کشتی دیگر نیز در دریای سرخ هدف حملات قرار گرفته است.

این مقام پنتاگون گفت که حمله پهپادی و موشکی به ناوشکن کارنی تلفات یا خسارتهای مادی به همراه نداشته است و مدعی شد که ناوشکن کارنی در حال پاسخگویی به پیام کمک یک کشتی تجاری در دریای سرخ بوده که هدف این حملات قرار گرفته اما توانست با موشک ها و پهپادها مقابله کند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح این حملات را تأیید کرد و :گفت نیروی دریایی ارتش یمن دو کشتی اسرائیلی را در باب المندب به نامهای یونیت اکسپلورر» و «شماره ۹» هدف قرار داد اولی را با موشک و دومی را با پهپاد یحیى سریع گفت این حملات پس از آن بود که دو کشتی به پیام های هشدار نیروی دریایی یمن توجه نکردند. یدیعوت آحارونوت روزنامه اسرائیلی هم خبر داد که یکی از کشتی ها در حال غرق شدن است. مقام های انصارالله و ارتش یمن طی هفته های اخیر و به دنبال تشدید حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار در محاصره غزه ضمن حمایت فلسطینیان به اقداماتی از قبیل حملات موشکی و پهپادی به فلسطین اشغالی دست زده اند. مقامات انصارالله گفته اند تا زمانی که جنایات اسرائیل در غزه ادامه دارد کشتیهای صهیونیستی در دریای سرخ امنیت نخواهند داشت.

روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان هشدار امیرعبداللهیان نسبت به گسترش دامنه جنگ در منطقه در گفتگوی تلفنی با بورل نوشت:

یک روز بعد از دور جدید حملات اسرائیل به غزه وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل شامگاه شنبه ۱۱ آذرماه تلفنی گفت و گو کردند آخرین تحولات غزه و روند همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله محورهای این گفت و گوی تلفنی بود.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی گفت: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه مردم غزه متوقف شده و امکان ارسال کمکهای بشر دوستانه فراهم شود.

به گزارش فارس، اسرائیل روز جمعه دهم آذرماه و پس از آتش بس موقت که چند بار تمدید شد دور جدید حملاتش به غزه را از سر گرفت که بر اثر آن حدود ۲۰۰ نفر شهید و نزدیک به ۶۰۰ تن دیگر در طی یک روز مجروح شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این تماس تلفنی ضمن هشدار نسبت به طراحی و اقدام اسرائیل برای کوچاندن اجباری فلسطینی ها از سرزمین خود ریشه وضعیت فعلی خواند و افزود در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.

به گزارش فارس امیرعبداللهیان شب گذشته نیز در گفت وگوی تلفنی با همتای عمانی با اشاره به سفر اخیرش به بیروت گفت که در این سفر از رهبران مقاومت شنیده در صورت از سرگیری حملات رژیم اسرائیل پاسخ مقاومت پشیمان کننده و سخت تر از قبل خواهد بود وزیر خارجه در ادامه رایزنی تلفنی با بورل به حمایتهای آمریکا از رژیم اسرائیل اشاره کرد.

این دیپلمات ایرانی در این گفتگو ضمن اشاره به آخرین وضعیت همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که این همکاریها در چارچوب فنی و حقوقی تداوم خواهد یافت امیرعبداللهیان و بورل ۲۴ مهرماه نیز تلفنی درباره اوضاع غزه گفت و گو کرده بودند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آن تماس تلفنی با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کاهش تنشها در منطقه بر باز شدن کریدور بشر دوستانه برای کمک به غیر نظامیان غزه تأکید کرده بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در گفت وگوی تلفنی امشب گفت لازم است تنشها در نوار غزه و کرانه باختری هر چه زودتر متوقف شود. وی افزود اتحادیه اروپا تلاش میکند اسرائیل را به احترام به حقوق بین الملل متعهد سازد.

بورل ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به کاهش تنشها در منطقه افزود: ما هم معتقدیم راه حل موضوع فلسطین، تمرکز بر مسیر دیپلماتیک است و هرگونه تداوم حملات نظامی منجر به تشدید بحران خواهد شد به گزارش ،فارس جوزپ بورل همچنین ابراز امیدواری کرد که همکاریهای سازنده ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تداوم یابد وزیر خارجه عمان دیروز در تهران در سومین روز دور جدید حملات رژیم اسرائیل به غزه وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان شامگاه یکشنبه ۱۲ آذرماه در سفر به تهران با همتای ایرانی حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.

بدر البوسعیدی ۲۶ تیرماه سال جاری سفری چند ساعته به تهران داشت و با حسین امیر عبداللهیان در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار کرد پس از آن هم وزرای خارجه در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر ملاقات کرده بودند وزرای خارجه ایران و عمان شامگاه جمعه دهم آذرماه و در پی دور جدید حملات رژیم اسرائیل به غزه تلفنی درباره اوضاع غزه گفت و گو کرده بودند.

وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی نیز در این گفتگوی تلفنی شعله ور شدن مجدد جنگ و توسعه آن را در منطقه تأسف بار خواند.

دو وزیر خارجه در تماس تلفنی جمعه شب بر ضرورت آتش بس پایدار و ارسال گسترده کمکهای انسانی و اقدامات مؤثر جامعه جهانی در این خصوص تأکید کردند.

سرمقاله روزنامه تجارت به قلم فرشاد مومنی، اقتصاددان درباره راه بروه‌رفت از دور باطل توسعه‌نیافتگی نوشت:

در امر برنامه‌ریزی توسعه در کشور از جهات پرشماری نیازمند جدی گرفتن اداره نظام ملی بر اساس قواعد علمی برنامه ریزی توسعه هستیم اما با کمال تاسف گوشهایی که باید شنوای این بحث ها باشند و چشم هایی که باید این واقعیتهایی را که تذکر داده میشد را ببینند از کفایت و بایستگی برخوردار نبودند و مسیر طی شده در امر برنامه ریزی توسعه در کشور در همان کادر رو به انحطاطی که وجود داشت استمرار پیدا کرده است. کشور ما به شکل های گوناگون در شرایط کنونی به شدت نیازمند یک برنامه با کیفیت توسعه است.

این در حالی است که در شرایط کنونی و به اعتبار تهدیدهای درونی و بیرونی که نظام ملی را متوجه خودش کرده است ما نیازمند تقویت حس ملی در کشورمان هستیم و شاید مهمترین کارکرد یک برنامه با کیفیت این است که حس ملی به شدت تضعیف شده از شوکهای نفتی را بازسازی می کند.

در دورانهای شوک نفتی به جای محور قرار گرفتن منافع ملی ما شاهد زد و خوردهای خشن بیرحمانه و حذفی در درون ساختار قدرت هستیم و منطق این مساله هم کاملا روشن است. تا زمانی که مناسبات رانتی وجود داشته باشد حداکثر سازی منافع رانتی مستلزم حذف رقبای بالقوه و بالفعل است.

چنانچه می بینیم در دوره ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ که قله قیمت نفت در تاریخ بوده است حس ملی از این دریچه به شدت تضعیف شد و امروز یک برنامه با کیفیت می تواند در واقع آن را تقویت کند مساله بسیار مهم دیگر این است که کانونهای بحرانی تهدید کننده اصل بقای نظام ملی چه از نظر تعداد و پرشماری و چه از نظر گستره و عمق وضعیت نگران کننده ای به خودش گرفته و به اعتبار این که بین آن عناصر بحرانی در هم تنیدگیها و بر هم فزایندگی های نگران کننده ای ایجاد شده است، یک برنامه با کیفیت میتواند در این زمینه نجات دهنده باشد کار کرد مثبت دیگر یک برنامه با کیفیت برای ما این است که به اعتبار پس افتادگی شدیدی که ایران از نظر جایگاه بین المللی در بسیاری از زمینه های سرنوشت ساز دچارش شده است و در شرایط آشوبناک کنونی جهانی یک برنامه با کیفیت می تواند حساسیت های بایسته در این زمینه پدید بیاورد و یک اراده فراگیر ملی برای مواجهه ما با آن تهدیدها پدیدار کند. به اضافه این که یک برنامه با کیفیت مهمترین ابزار آگاهی فراگیر همگانی نسبت به واقعیتهای موجود و چشم انداز تداوم روندهای نگران کننده موجود است و میتواند نظام قدرت را پاسخگو کند. در این زمینه ما با بحران حاد در آن روبرو هستیم صمیمانه و خاضعانه می خواهیم تا مجال هست ترمز روندهای واگرایی را بکشند تا بر اساس منطق توسعه و فلسفه های برنامه ریزی برنامه ای با کیفیت و با مشارکت اهل نظر و صاحب صلاحیت طراحی کنیم که انشاء الله نجات پیدا کنیم باز هم تاکید میکنم این که ما این قدر اصرار داریم به خاطر این است که دلمان میسوزد ظرفیتهای دانایی موجود در ایران برای برون رفت از این بحرانها کفایت می کند ولی من نمیدانم چه دست هایی در کار است که به جای این که این کار را بکنند انگیزه کشی میکنند روزی یک بازی در دانشگاه راه می اندازند روزی یک ماجراجویی جدید راه میاندازند و بعد هم اسم هایی رویش می گذارند.

واقعا اگر به سرمایه های انسانی موجود کشور اعتنای بایسته ای شود من صمیمانه و مشفقانه و با اطمینان عرض می کنم که هنوز امکان برون رفت از دورهای باطل توسعه نیافتگی در ایران فراهم است و امیدوارم آنهایی که باید بشنوند قبل از مرگ سهراب این ندا را بشنوند.

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان سفری ویژه در میانه جنگ نوشت:

اگرچه فضای ضد ایرانی مقوله تازه ای نیست و همواره با شدت و ضعف در عرصه سیاست خارجی وجود داشته است، اما برخی اقدامات در روزهای اخیر میتواند دایره تنش در منطقه را به نقطه حساسی بکشاند. مصوبه . مجلس نمایندگان آمریکا برای بلوکه کردن مجدد اموال ایران در بانکهای قطر اگرچه برای عملی شدن راه زیادی در پیش دارد اما این رویکرد تقابلی نقطه آغاز بر روندی خواهد بود که سلسله واکنشهایی را به همراه خواهد داشت. شاید در بدیهی ترین شکل ممکن عملا تنش تهران واشنگتن به نقطه سخت تری برسد.

اگر آن گونه که برخی رسانه های داخلی (کیهان) گفته اند، مسدود سازی دارایی های ایران در قطر به تنشهای تندی در منطقه منجر شود باید امکان تحقق هر سناریویی را محتمل دانست. خاصه آنکه بعد از هفتم اکتبر شکنندگی وضعیت منطقه به اوج خود رسیده است و کوچکترین اقدامی میتواند تبعات زیادی را به دنبال داشته باشد. البته در حوزه میدانی نیز وضعیت شکننده گزارش می شود. در همین راستا روز شنبه روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از شهادت دو پاسدار به نام های محمد علی عطایی شورچه و پناه تقی زاده در سوریه به دلیل حملات اسرائیل خبر داد یک روز بعد از آن نیز مرکز فرماندهی نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرد پهپاد ایرانی اطراف ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور که اکنون در خلیج فارس است به طور غیر حرفه ای و ناایمن در حال گشت زنی بوده است».

به گفته ایسنا سنتکام در ادامه ادعا کرد یک هواپیمای حاضر در ناو این پهپاد را رهگیری کرده است. البته در ادامه این پیام قید شده که نیروی دریایی ایالات متحده به پرواز و کشتیرانی خود در مناطقی که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

همچنین یک مقام دفاعی آمریکا در گفت وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد اقدامی توسط ایالات متحده در سرنگونی و انهدام پهپاد ایرانی صورت نگرفته است و آنها در واکنش به این اتفاق حضور پهپاد تنها آن را رصد کرده اند. البته این مقام آمریکایی مدعی شد این اقدام ایران برای ارسال پهپاد در نزدیکی ناو مانع از برخاستن و فرود سالم هواپیماهای ما در آیزنهاور شد. پیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود سامانه های اشراف اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش ناوگروه هواپیما بر آیزنهاور آمریکا را رهگیری و مورد شناسایی قرار دادند. ایران اعلام کرده حضور ناوگروه هواپیمابر آیزنهاور نه تنها تغییری در روند امنیت منطقه ایجاد نمیکند بلکه باعث ایجاد تنش و ناامنی در منطقه میشود.

هم زمان ارتش انگلیس دیروز (یکشنبه) ادعا کرد یک انفجار احتمالی در یکی از مسیرهای مهم کشتیرانی در سواحل یمن رخ داده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که مرکز عملیات تجارت دریایی ارتش انگلیس به دریانوردان هشدار داد این حادثه در تنگه باب المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل میکند رخ داده است.

این مرکز همچنین گفت فعالیت پهپادی نیز در این منطقه گزارش شده است. روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع امنیتی مدعی ناکام ماندن تلاش برای انجام یک حمله در دریای سرخ شده است. به موازات آن منابع رسانه ای بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) از حمله راکتی به پایگاه ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در حسکه سوریه خبر دادند. شبکه خبری المیادین در این باره اعلام کرد صدای چند انفجار از داخل پایگاه ائتلاف بین المللی در فرودگاه خراب الجیر در شمال حسکه شنیده شده است.

سفر شب گذشته سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان به ایران از جهات مختلف و در شرایط پرتنش منطقه ناشی از جنایات اسرائیل در غزه حائز اهمیت خواهد بود. شاید مسقط در راستای نقش سنتی خود به دنبال میانجیگری بین تهران و واشنگتن با هدف کنترل و مدیریت مناقشات کنونی باشد یا در سوی دیگر به دلیل نگرانی از تعمیم و تسری جنگ حماس و اسرائیل به کل منطقه خاورمیانه عمانیها به صورت مستقل به دنبال رایزنی با تهران باشند.

البته در یک گزاره احتمالی دیگر شاید وزیر امور خارجه عمان حامل پیامی از سوی آمریکایی ها برای تهران باشد اما دلیل و هدف این سفر البوسعیدی به تهران هر چه که هست باید اذعان کرد موضوع آن قدر مهم بوده که رئیس دستگاه سیاست خارجی عمان را به تهران کشانده است. این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان و بدر البوسعیدی، وزیران امور خارجه ایران و عمان روز جمعه گذشته نیز به صورت تلفنی درباره آخرین تحولات غزه رایزنی و گفت و گو کردند امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی از سرگیری حملات اسرائیل علیه مردم غزه را نشان دهنده بی توجهی به درخواست های بین المللی و افکار عمومی جهان دانست. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ضرورت تلاشهای همه کشورهای اسلامی برای متوقف کردن این جنایات گفت و در ادامه هشدار داد که در سفر هفته گذشته ام به بیروت از رهبران مقاومت شنیدم در صورت از سرگیری حملات رژیم اسرائیل پاسخ مقاومت پشیمان کننده و سخت تر از قبل خواهد بود. وزیر خارجه عمان نیز در این گفت و گو شعله ور شدن مجدد جنگ و توسعه آن را در منطقه تأسف بار خواند طرفین همچنین بر ضرورت آتش بس پایدار و ارسال گسترده کمک های انسانی و اقدامات مؤثر جامعه جهانی به این منظور تاکید کردند. البته قرار بود وزیر امور خارجه عمان عصر دیروز راهی تهران شود که این سفر با تأخیر به شامگاه یکشنبه کشیده شد؛ بنابراین تا لحظه تنظیم گزارش خبری از این سفر محور مذاکرات و نشست مشترک امیر عبداللهیان و البوسعیدی مخابره نشد.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago