Categories: کیوسک امروز

کیوسک امروز؛ حمله امریکا به ۸۵ نقطه «اکثراً خالی»!/ ناتوانی بورس در جذب نقدینگی/ ۷۰ درصد تالاب‌ها از بین رفتند/ پیامدهای تجدید حمایت اروپا از اوکراین/ پروپاگاندای آمریکایی

به گزارش فرانیوز، نگاهی داریم به عناوین و گزارشات چند روزنامه صبح کشور که در ادامه می خوانید؛

روزنامه جوان در مطلبی با عنوان حمله امریکا به ۸۵ نقطه «اکثراً خالی»! نوشت:

واشینگتن بالاخره به اقدام نظامی علیه نیرو‌های خود واکنش نشان داد و در عراق و سوریه نقاطی را هدف قرار داد. این اقدام نظامی که به ترمیم وجهه دولت امریکا و شخص رئیس‌جمهور نسبت داده شده نه تنها در امریکا و عرصه جهانی با استقبال مواجه نشد بلکه برجسته شدن اینکه امریکا بیشتر نقاط خالی را هدف قرار داده، فروریختن هیمنه حملات امریکا را به دنبال داشت.    حوالی ساعت ۲۳:۲۰ جمعه شب، اخباری از وقوع انفجار‌هایی در شرق سوریه مخابره شد. ساعتی بعد، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریست امریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن سه نظامی و زخمی‌شدن ۳۵ نظامی دیگر امریکا، در حمله به پایگاه «برج۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه انجام داده است. طبق آنچه سنتکام اعلام کرده است، این حملات به بیش از ۸۵نقطه در خاک عراق و سوریه به وسیله چندین هواپیما از جمله بمب‌افکن دوربرد که از امریکا به پرواز درآمده بودند، صورت گرفت. ضمن اینکه حملات یاد شده با به کار گیری۱۲۵ جنگ‌افزار دقیق، مراکز عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها، انبار‌های پهپاد و تأسیسات زنجیره‌ای تأمین لجستیک و مهمات انجام شده است. برخی منابع رسانه‌ای در گزارش‌هایی تأییدنشده مدعی شدند که حملات اولیه را جنگنده‌های رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند، اما مقامات تل‌آویو به این گزارش‌ها واکنشی نشان ندادند.     واکنش مقاومت شدیدتر خواهد بود امریکایی‌ها با صدور بیانیه‌ای پرطمطراق، تلاش کردند حمله صورت گرفته را بسیار گسترده و مهم جلوه دهند، اما این اقدام، خشم و واکنش عراق و سوریه را به دنبال داشت که حاکی از بازدارندگی ضعیف اقداماتی از این دست است. ژنرال یحیی رسول عبدالله، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق با محکوم کردن این حملات تصریح کرد: «حملات امریکا نقض حاکمیت و تضعیف تلاش‌های دولت عراق است و در زمانی انجام شده است که عراق به دنبال تضمین ثبات منطقه است و این حملات تأثیرات مخربی به دنبال خواهد داشت.» وعد القدو، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق هم تأکید کرد که امریکا تلاش دارد منطقه را متشنج کرده و دامنه جنگ را با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی گسترش دهد. همچنین، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای، واشینگتن را منبع بی‌ثباتی در جهان خواند که بار دیگر به دنبال احیای داعش است. وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: «منطقه مورد هدف حملات امریکا در شرق سوریه همان منطقه‌ای است که ارتش عربی سوریه با بقایای گروه تروریستی داعش می‌جنگد. این مسئله بر این واقعیت تأکید می‌کند که ایالات متحده همسو و متحد تروریست‌ها است و با تمام ابزار‌های کثیف برای احیای آن به عنوان بازوی میدانی برای خود در سوریه و عراق تلاش می‌کند.»

علی الفتلاوی یکی از رهبران ائتلاف فتح از جنبه‌ای دیگر به انتقاد از حملات اخیر پرداخت و گفت: «برخی از گروه‌های مقاومت عراق از طریق تعلیق عملیات خود علیه امریکایی‌ها بعد از درخواست واشینگتن از دولت بغداد به آن‌ها فرصت دادند تا در عملکرد خود بازنگری کنند. علت دیگر این اقدام مهیا کردن شرایط برای پیشبرد مذاکرات میان امریکا و عراق در خصوص جدول زمان‌بندی خروج نظامیان امریکایی از کشور بود.» الفتلاوی اضافه کرد: «امریکایی‌ها مانند همیشه زیر خواسته‌ها و وعده‌های خود زدند به طوری که اقدام به بمباران مواضع حشدالشعبی کردند. این در حالی است که حشدالشعبی ارتباطی با هدف قرار گرفتن مواضع آن‌ها در داخل عراق یا خاک سوریه ندارد.» وی تأکید کرد: «واکنش مقاومت شدیدتر از حمله امریکایی‌ها علیه مواضع حشدالشعبی و بخش‌های غیرنظامی عراق خواهد بود.»    صرفاً یک نمایش نور و صدا آنچه ماهیت حملات انجام شده را زیر سؤال می‌برد این است که منابع رسمی عراق و سوریه اعلام کردند اکثر مراکز بمباران شده به طور کامل تخلیه شده بودند. به طور ویژه منابع امنیتی عراقی گفتند که اهداف بمباران شده در القائم قبلاً تخلیه شده بود. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت واشینگتن قبل از انجام حملات، دولت عراق را از برنامه‌های خود مطلع کرده است، ولی دولت عراق این ادعا را رد کرد و گفت که ایالات متحده افکار عمومی بین‌المللی را گمراه می‌کند. این حملات اگرچه به شهادت ۱۵ نفر عراقی منجر شد، اما همانطور که اعلام شده، مناطق خالی هدف گرفته شده‌اند و روشن است که هدف از انجام آن بیشتر از اثرگذاری، جنبه نمایشی بوده است و واکنش‌های داخلی نمی‌تواند جو داخلی امریکا را به نفع جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا که با نزدیک شدن به انتخابات، نیازمند افزایش اقبال عمومی است، تغییر دهد. اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق ارتش امریکا درباره حملات صورت گرفته گفت: «اگر کسی فکر می‌کند این چیزی غیر از یک نمایش بزرگ صدا و نور بود، دیوانه است. هیچ چیز مهمی مورد اصابت قرار نگرفت. هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. سالانه حدود یک تریلیون دلار برای این هزینه می‌کنیم.»  شماری از قانونگذاران برجسته جمهوریخواه هم تأکید دارند که این حملات ناکافی بوده و باید با قدرت بیشتری ادامه پیدا کنند. مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا و سناتور راجر ویکر از ایالت می‌سی‌سی‌پی گفته‌اند این اقدامات خیلی دیر و خیلی کم بوده است. نانسی میس نیز معتقد است بایدن با دستور حمله، کنگره را دور زده است.  همچنین مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، در انتقاد از واکنش نظامی نوشت: «دولت یک هفته منتظر ماند و ماهیت پاسخ ما را به جهان، از جمله ایران، ارسال کرد.» جان بولتون در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شکست بایدن در ایجاد هر درجه بازدارندگی علیه ایران با اقدامات امروز به اوج خود رسید.» چارلز لیستر، مدیر برنامه‌های سوریه و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در مؤسسه خاورمیانه در واشینگتن‌دی‌سی، در ایکس نوشت: «در حال حاضر، به نظر نمی‌رسد که ایالات متحده به اهداف با ارزش بالا، تمرکز بر فرماندهی/کنترل، تدارکات و انبار پهپاد/موشک حمله کرده باشد.»

روزنامه تجارت در گزارشی با عنوان ناتوانی بورس در جذب نقدینگی نوشت:

افزایش افسارگسیخته نقدینگی و تورم و به دنبال آن، کاهش معنادار ارزش ریال و افت قدرت خرید مردم، از مسائل مهم اقتصادی و معیشتی کنونی جامعه است که دولت سعی می کند با اتخاذ روش های مختلف نسبت به جمع آوری نقدینگی های موجود در بازار اقدمی کند، هدایت نقدینگی ها به بازار سرمایه و بورس یکی از این سیاست ها محسوب می شود که به گفته کارشناسان دولت سیزدهم در این زمینه عملکرد خوبی نداشته و هنوز نتوانسته است جو بی اعتمادی حاکم بر جامعه پس از ریزش سنگین بورس در سال ۱۳۹۹ را بهبود بخشد و اولویت اکثر مردم همچنان سرمایه گذاری در بازارهایی مانند ارز، طلا و… است. صاحبنظران معتقند بهبود بازار سرمایه با توجه به بودجه انقباضی سال آینده نیازمند اجتناب از رویه دستوری در این بازار و واگذاری امور به بخش خصوصی و توسعه کمی و کیفی صندوق های سرمایه گذاری و … است.
فرصت از دست رفته حضور بورس اولی ها به بازار سرمایه
به گزارش «تجارت»، سعید درخشانی کارشناس بازار سرمایه در این باره به خبرنگار ما گفت: ورود سرمایه های مردمی پس از دعوت دولت از مردم برای ورود به بورس، درصورت هدایت صحیح و عملکرد مطلوب می توانست رونق اقتصاد کشور را به همراه داشته باشد و مردم به جای حضور در بازارهای غیرمولد مانند بازار ارز و طلا و… با حضور در بورس و انتقال سرمایه های خود، سهمی موثر در رشد و رونق تولید نیز داشته باشند، اما با توجه به آنچه که اتفاق افتاد و ریزش سنگین بورس در آن سال ها، تنها دستاورد عملی آن، بی اعتمادی مردم به این بازار بود که اثر آن تا کنون نیزبرجای مانده است و با وجود اقدامات مختلف برای بازگشت اعتماد مردم، همچنان پایه های آن لرزان است و صاحبان سرمایه خرد و کلان حضور در بازار ارز و طلا را بر فعالیت در بورس ترجیح می دهند.

این کارشناس بهبود قانون تجارت و کاهش حضور مستقیم و دستوری دولت در این بازار را شرط بهبود وضعیت در این زمینه دانست و افزود: بازار سرمایه باید به دور از دستورات آنی و بدون پشتوانه دولت، قابل پیش بینی و اعتماد باشد و به این ترتیب با بهبود وضعیت آن، رونق به این بازار برگردد و به این ترتیب با هدایت سرمایه های سرگردان در جامعه شرایط برای بهبود فعالیت در بخش مولد نیز میسر شود، این در حالی است که در حال حاضر بانک ها متولی اصلی تامین مالی بنگاه های اقتصادی هستند که سهمی بالغ بر ۹۰ درصد در حوزه های مختلف دارند که در مقایسه با سهم ۵۰ درصدی دیگر کشورها، از وضعیت نامطلوبی برخوردار است و به این ترتیب کاملاً مشخص است بازار سرمایه حضور و نقشی کاملاً کم رنگ در حوزه تولید دارد و به شدت نیازمند اصلاحات است. درخشانی یادآور شد: بانک ها در حال حاضربرای واگذاری تسهیلات و … به شدت تحت فشار هستند، از این رو سیاست گذار پولی باید به این نکته توجه کند که افزایش نرخ بهره رویکرد مطلوبی تلقی نمیشود، چرا که بازار سرمایه در این میان آسیب خواهد دید.
راهکارهای بهبود بازار سرمایه
او درباره راهکارهای بهبود این بازار گفت: تقویت نهادهای مالی، فرموله شدن نرخ خوراک گاز و.. برای مدتی متناسب با شرایط اقتصادی کشور، خروج از رویه قیمت گذاری دستوری، حمایت از بخش خصوصی به شکل واقعی و… از جمله راهکارهایی است که می تواند بازار سرمایه را به دایره ای امن برای فعالیت در سطوح مختلف تبدیل کند، به این منظور دولت باید با راه اندازی تیم اقتصادی هماهنگ و کاردان سعی در هماهنگی سیاست های اخذشده در این حوزه را توقیت سازد و حضور خود در بورس را نیز کوچک سازد، چرا که پیش از این نیز شاهد بودیم که از زمانی که صندوق های سرمایه گذاری بزرگ شدند، بازار ثبات بیشتری پیدا کرد و این بازار کارآمد شد و نوسان قیمت هم کمتر شد. این کارشناس اضافه کرد: البته بدیهی است نوسانات نرخ ارز عامل اصلی در رشد نرخ تورم در کشور به شمار می آید که البته خود نیز تحت تاثیر تحریم و پیامدهای ناشی از آن است، چرا که در حقیقت بهبود شاخص تورم در گرو افزایش تولید است که آن هم نیازمند رشد و توسعه تولید است که البته تحت شرایط تحریم این امکان وجود ندارد.

روزنامه مردم سالاری نوشت: ۷۰ درصد تالاب‌ها از بین رفتند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به خشکی برخی تالاب ها در کشور گفت: تالاب هامون خشک شده و ارومیه نیز حال خوبی ندارد.

به گزارش مهر علی سلاجقه در همایش ملی روز جهانی تالابها از رامر به عنوان عروس شهرهای ایران یاد کرد و با اشاره به کنوانسیون رامسر گفت: جهانیان از همه مؤلفه های محیط زیست تالابها را به عنوان اولین میثاق بین المللی برگزیدند.

وی با عنوان اینکه تالاب منشأ حیات هستند و باید دغدغه حفظ طبیعت داشته باشیم افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار منابع آب خدادادی در زمین قرار دارد و جز اولین تا سومین کشور جهان در سدسازی هستیم.

وی با اظهار اینکه در سد سازه ای ساخته می شود و منابع آب با کیفیت و ذخایر آب شیرین دارند، افزود: متأسفانه ۷۰ درصد تالابها در کره زمین به دلایل مختلف از بین رفته اند. سلاحقه با عنوان اینکه جامعه جهانی متعهد است بر اساس میثاق های بین المللی باید از سیاسی بازی دوری کرده و به خوبی وظایف را انجام دهند گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران به محیط زیست بر اساس آموزه های دینی و دانش توجه کرده و در
حفظ آن کوشا است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اظهار اینکه رهبر معظم انقلاب و ریاست وی جمهوری و سازمان محیط زیست در زمینه محیط زیست دغدغه مند هستند. به خشکی برخی تالابها اشاره و اضافه کرد: تالاب هامون پیکره عظیم آبی بوده که خشک شده است. ادامه داد: همچنین دریاچه ارومیه به عنوان یکی از تالابهای دنیاست که به روزگاری که امروز دارد تبدیل شده است و فاز اول سخت افزاری دریاچه ارومیه تکمیل شده و در فاز دوم مدیریت نرم اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت تالاب جدید در کنوانسیون رامسر گفت: بیست و ششمین تالاب کهکیلویه و بویر احمد در کنوانسیون تالاب رامسر ثبت شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران نیز با اشاره به ثبت دو تالاب استان در کنوانسیون رامسر گفت: وضعیت تالاب ها در معرض خطر است.

به گزارش مهر عطا الله کاویان در همایش روز جهانی تالابها با بیان اینکه مازندران در حوزه محیط زیست با داشتن دو پارک ملی چهار پناهگاه حیات وحش دو منطقه شکار ممنوع جزو استانهای تأثیر گذار است، افزود: مازندران در محیط زیست به لحاظ تمرکز و تراکم جمعیتی مهم است و نیاز به مدیریت سرزمینی و پیچیده و مهم دارد. وی با اشاره به کنوانسیون رامسر آن را پیمانی برای حفظ تالابها و زیستگاه پرندگان آبزی در دنیا برشمرد و گفت اهمیت تالابها از نگاه پرنده نگری در جوامع انسانی که حاشیه در تالابها توسعه پیدا کردند برجسته است زیرا در تالابهای استان مازندران جوامع شهری و روستایی به فعالیتهای اکو سیستمی تالابها اهمیت قائل هستند. وی با با عنوان اینکه حیات و زندگی ما نسبت به گذشته وابسته به تالابها است و اکنون تالابها در معرض خطر هستند، افزود: دو تالاب میانکاله و خلیج گرگان و فریدونکنار در فهرست کنوانسیون رامسر ثبت شده و ۲۱ تالاب نیز در ذیل کنوانسیون داریم. کاویان با عنوان اینکه آب بندانها نقش مهمی در بخشهای مرکزی استان مازندران دارند به کاهش ۸۵ درصدی حریق در میانکاله با افتتاح پایگاه اطفای حریق اشاره کرد و درباره لایروبی انهار منتهی به تالاب گفت: ۶۶ کیلومتر لایروبی انهار تالاب را داشتیم و متأسفانه وزارت نیرو پای کار نیامده است.

روزنامه هم‌میهن در مطلبی با عنوان پیامدهای تجدید حمایت اروپا از اوکراین نوشت:

در یک نشست خارق‌العاده در بروکسل در ۱ فوریه [۱۲ بهمن]، همه ۲۷ رئیس حکومت اتحادیه اروپا، سرانجام روی یک بسته حمایتی ۵۰ میلیارد یورویی برای اوکراین توافق کردند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و دولتش عاجزانه نیازمند این پول هستند تا دولت اوکراین همچنان فعال باشد و بتواند حقوق کارکنان را بدهد و در نتیجه تصویب این بسته برای آن‌ها خبر خوبی بود. نمایش اتحاد هم خبر خوبی برای اتحادیه اروپاست. بخشی از این بودجه نیز بناست صرف حمایت از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شود. کمک‌های مالی دیگری هم مورد توافق قرار گرفته است.
در دسامبر ۲۰۲۳ [پاییز امسال]، در نشست شورای اروپایی، بر سر شروع مذاکرات پیوستن اوکراین هم توافق شد اما ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، بسته حمایتی فوری‌تر را وتو کرد. از آن‌جا که در مسائل سیاست خارجی نیاز به اجماع است، وتوی اوربان باعث شد ۲۷ رهبر بار دیگر در فوریه در نشست اضطراری پیگیری برای رسیدن به توافق جمع شوند. این بار شورا موفق شد. اوربان حمایتی از ۲۶ همتایش دریافت نکرد و بعضی‌هایشان هم تهدید کردند، ماده‌ای از معاهده اتحادیه اروپا، یعنی ماده ۷ را که تاکنون به کار گرفته نشده، فعال کنند؛ ماده‌ای که حق رأی یکی از اعضا را از او می‌گیرد. گفت‌وگوهایی که تا چند ساعت پیش از نشست انجام شد، از جمله با جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، به قانع‌شدن اوربان کمک کرد.
تهدیدات اوربان، ابزاری برای مذاکره مستقیم بر سر ۲۰ میلیون یورو از صندوق اتحادیه اروپا بود؛ مبلغی که اوربان عاجزانه به آن نیاز دارد و به‌خاطر نقض حاکمیت قانون بلوکه شده است. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با ارجاع به نتیجه نشست قبلی شورا در این باره گفت، اوربان در این باره، تصریح موضعی از شورا گرفته است که این بودجه‌ها می‌توانند، براساس «بازبینی عینی، منصفانه و براساس حقایق» که کمیسیون اروپایی درباره اصلاحات او انجام می‌دهد، آزاد شوند. برای رفع وتوی اوربان رهبران همچنین تعهد به بحث سالانه درباره حمایت مالی از اوکراین و بررسی آن در فاصله دو سال دادند.
این توافق برای جاه‌طلبی‌های اتحادیه اروپا هم خبر خوبی است. این توافق اجماعی برای بلوک حیاتی بود تا اتحادش را نشان دهد. همچنان به پوشاندن اختلافات در اتحادیه اروپا بر سر درگیری اسرائیل و حماس هم کمک می‌کند. نظرات افکار عمومی اروپا همچنان حمایت قوی از اوکراین نشان می‌دهد؛ اما در عین موفقیت در این کمک، اتحادیه اروپا برای برآورده‌کردن تعهداتش در حوزه‌های دیگر همچنان در تقلاست. مثل مسئله‌ای که بر سر تعرفه واردات تولیدات کشاورزی و دامی با اوکراین وجود دارد. در عین اینکه این کمک‌ها برای اوکراین خبر خوبی است، بعد از تابستانی که ضدحمله اوکراین در آن پیشرفت چندانی نداشت، کار بسیار بیشتری برای تغییر وضعیت نیاز است. گزارش‌ها حاکی است، نیروهای اوکراینی مجبور شده‌اند، خمپاره‌ها را جیره‌بندی کنند، درحالی‌که زیر آتش سنگین خمپاره‌های روسی هستند. این باز هم ناکامی محتمل اتحادیه اروپا در رسیدن به هدف ارسال ۱ میلیون خمپاره به اوکراین تا اول مارس [کمتر از یک ماه دیگر] را مشخص می‌کند.
سال جاری، در مسیر جنگ، اثر کلیدی خواهد داشت. ظرفیت صنعت دفاعی اروپا برای تولید خمپاره‌های ۱۵۵ میلی‌متری، از زمان شروع جنگ، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است و هدف جدید اتحادیه اروپا، تغییر هدف اولش و تحویل ۱/۱میلیون خمپاره تا پایان ۲۰۲۴ است؛ اما ممکن است این کافی نباشد.
بسته حمایتی اتحادیه اروپا، پیام محکمی برای واشنگتن می‌فرستد، جایی که حمایت مالی جدید از اوکراین همچنان حمایت کنگره را ندارد. اورسولا ون‌درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره گفت: «این تصمیم به آن‌هایی که در ایالات متحده مصمم به حمایت از اوکراین هستند، کمک خواهد کرد.» او ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده «سهم منصفانه» خود را انجام خواهد داد؛ اما در شرایطی که اقتصاد جنگی پوتین ممکن است کم‌کم برتری تاکتیکی و راهبردی به روسیه برساند، حمایت ایالات متحده از اوکراین، به همان اندازه حمایت اروپایی، حیاتی خواهد بود. این حمایت باید به‌زودی از راه برسد.

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان پروپاگاندای آمریکایی نوشت:

دولت بایدن به تلافی حمله به پایگاه این کشور در اردن، دور اولیه حملات هوایی را انجام داد

ارتش آمریکا جمعه‌شب اعلام کرد دولت بایدن دور اولیه حملات هوایی را به تلافی حمله به پایگاه این کشور در اردن انجام داده و از «بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق» در چندین سایت در عراق و سوریه استفاده کرده است. ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد در پاسخ به کشته‌شدن سه نظامی خود در حمله هفته گذشته به پایگاه این کشور در خاک اردن، مواضعی را در سوریه و عراق هدف قرار داده است. سنتکام مدعی هدف قرار‌دادن ۸۵ موضع در این حملات شد. بعد از این خبر بود که شبکه خبری الجزیره گزارش داد مناطق «حیدریه و الشبلی» در المیادین در حومه دیرالزور سوریه هدف حمله قرار گرفته‌اند. منابع محلی هم گزارش کردند اطراف شهر البوکمال در شرق دیرالزور نزدیک مرز سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفت. همچنین گزارش‌هایی از حمله به القائم در استان الانبار واقع در غرب عراق منتشر شد.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago