کیوسک امروز؛ جمهوری اسلامی در سفر سلطان عمان به ایران به دنبال چیست؟/ بازگشت شکوهمندانه به دوران کوپن/ نظر قوه قضاییه در مسئله حجاب؛ عقب نشینی نمی کنیم!

روزنامه‌های صبح امروز، دوشنبه هشتم خرداد ماه به گزارشاتی درباره اهداف سفر سلطان عمان به ایران، راه‌اندازی مجدد کوپن پس از سه دهه، عدم عقب‌نشینی تندرویان نظام درباره مسئله حجاب و عدم شفافیت آمار رسمی تورم پرداخته‌اند.

به گزارش فرانیوز، نگاهی داریم به عناوین و گزارشات چند روزنامه صبح کشور که در ادامه می خوانید؛

جمهوری اسلامی در سفر سلطان عمان به ایران به دنبال چیست؟

روزنامه هم‌میهن در گزارشی به موضوع سفر “هیثم بن طارق آل سعید” پانزدهمین سلطان عمان به دعوت ابراهیم رئیسی پرداخته است.

در حالی که اولین سوغات مقامات عمان به ایران، آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی از زندان بلژیک و بازگرداندن او به کشور بود، رسانه‌های حکومتی ادعا کرده‌اند که در جریان سفرسلطان عمان به ایران، قرار است چهار سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و انرژی میان دو کشور به امضا برسد.

هر چند از نگاه برخی ناظران، این سفر در جهت حل پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی و همچنین عادی‌سازی روابط ایران و کشورهای عربی قلمداد می‌شود، اما باید دید مقامات جمهوری اسلامی در پشت پرده دیدار با این میانجی چه اهدافی را در سر می‌پرورانند؟!

بازگشت شکوهمندانه به دوران کوپن!

جمهوری اسلامی در سایه سیاست‌های ناکارآمد اقتصادی، مردم ایران را به دوران کوپن بازگرداند.

بنابر گزارش روزنامه اعتماد، روز گذشته داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه در توییتی در صفحه شخصی خود از آغاز اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روزهای آینده برای سه دهک اول درآمدی خبر داد و اعلام کرد: افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ برای خرید ۹ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی انجام خواهد شد و ‌امکان استفاده از یارانه ماه بعد برای خرید کالاهای مشمول طرح کالابرگ در هر ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

این در حالی است که هادی کاشف، مجری طرح اجرای کالابرگ الکترونیکی نیز در این خصوص گفته است: هنوز افزایش ۲۰ درصدی اعتبار کالابرگ برای سه دهک کم درآمد به ما ابلاغ نشده و فعلا رییس سازمان برنامه و بودجه این موضوع را از طریق فضای مجازی اعلام کرده است، اما تاکنون ۳۹ هزار فروشگاه معمولی و شش فروشگاه زنجیره‌ای به طرح کالابرگ الکترونیکی پیوسته‌اند.

بر اساس گزارش اقتصاددانان، مردم ایران طی سال‌های اخیر فشار بی‌سابقه‌ای را درباره تورم تجربه کرده‌اند که حداقل در قرن گذشته مشابه چنین شرایط تورمی وجود نداشته است. در چنین شرایط قدرت خرید مردم به ‌شدت افت پیدا کرده به طوری که توان تامین کالاهای ضروری خود را از دست داده‌اند و حتی دیگر قادر به تامین کالری حداقلی مورد نیاز خانواده خود نیستند و مسئولان جمهوری اسلامی با بازگرداندن مردم به دوران کوپن، سعی دارند فریاد حق‌طلبی مردم را هر چند برای مدتی کوتاه خاموش کنند.

واکنش قوه قضاییه به لایحه حجاب: عقب‌نشینی نخواهیم کرد!

بر اساس گزارش روزنامه شرق، قوه قضائیه حمهوری اسلامی در برابر مخالفان لایحه‌ای تحت عنوان “عفاف و‌ حجاب” و درخواست مجازات شلاق و حبس تاکید کرده است که عقب‌نشینی نخواهیم کرد!

بنابر گزارش این روزنامه، لایحه حجاب و عفاف با ۹ ماده از قوه قضائیه برای ارسال به مجلس به دولت رفته و قرار بود دولت متن نهایی را با اندک تغییراتی راهی بهارستان کند، اما همچنان بلاتکلیف در دست دولت مانده تا شاید با مجازات‌هایی سخت‌گیرانه‌تر برای جلب رضایت تندروها نهایی شود!

پافشاری تندروهای جمهوری اسلامی بر موضع “حجاب” و تعیین مجازات‌ در این خصوص، در حالی صورت می‌گیرد که موج عدم رعایت حجاب مورد نظر جمهوری اسلامی در میان بانوان و نافرمانی مدنی در این زمینه به اوج خود در تاریخ ۴۴ ساله این نظام رسیده است!

ایران رکوردار تورم دو رقمی در جهان/ تورم واقعی بیش از آمارها است!

روزنامه صبح امروز در گزارشی با پرداختن به معضل تورم ضمن اشاره به عدم تطابق آمار منتشر شده از منابع حکومتی نوشت: نه تنها بــا حرف‌های گوشــه و کنار خیابان و در تاکســی، بلکه بر اساس افکارســنجی‌های انجام شده در مرکز پژوهش های مجلس شــورای اسلامی نیز تورم احســاس شده از سوی مردم  نزدیک به دو برابر نرخ تورم رســمی اعلام شده در کشور است.

بر اساس افکارسنجی‌های انجام شده در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مرداد ماه سال گذشته نرخ تورم احساس شــده توسط مردم ۸۶ درصد بوده اســت. این در حالی است که بانک مرکــزی و مرکز آمار در این ماه نرخ تورم نقطه بــه نقطه را ۴۶ و ۵۱ درصد اعــلام کرده اند.

تفاوت در نرخ تورم احســاس شــده و نرخ تورم اعلامی نهادهای رسمی، اعتماد عمومی را به آمارهای رسمی کشور خدشه‌دار کرده و مردم به این واقعیت پی برده‌اند که آمارهای رسمی به شکل کاملا هدفمند و مغرضانه و دستکاری شده ارائه می‌شود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago