Categories: کیوسک امروز

کیوسک امروز؛ امید به دیپلماسی در سایه جنگ سرد جدید/ صنایع تهران مازوت می‌سوزاند/ آمریکا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را تمدید کرد/ سوءتغذیه در ایران طی چهار سال دو برابر شده است/ طوفان در میانه مذاکرات ایران و آمریکا

به گزارش فرانیوز، نگاهی داریم به عناوین و گزارشات چند روزنامه صبح کشور که در ادامه می خوانید؛

روزنامه اعتماد گزارشی تحت عنوان امید به دیپلماسی در سایه جنگ سرد جدید منتشر کرده و نوشته است؛

جو بایدن ایالات متحده روز سه شنبه گفت که آمریکا به دنبال فاصله گرفتن از چین ،نیست بلکه برعکس میخواهد روابط خود را با این کشور رئیس جمهوری بهبود ببخشد.

این سخنان در حالی بیان شد که آقای بایدن روز گذشته با شی جین پینگ همتای چینی خود در سانفرانسیسکو ملاقاتی چهار ساعته داشت این گفت و گوها در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه انجام خواهد شد که این هفته به میزبانی شهر سانفرانسیسکو برگزار می شود.

با این وجود، مکان گفت وگوی دو رییس جمهور «املاک فیولی» است منطقه ای در جنوب سانفرانسیسکو و دور از محل برگزاری نشست سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه جو بایدن که روز سه شنبه در کاخ سفید با خبرنگاران سخن میگ با اشاره به اهمیت از سرگیری ارتباطات عادی میان دو ابرقدرت از جمله «تماسهای نظامی آنها تاکید کرد که تلاش میکند پس از یک دوره تیرگی روابط تعاملات امریکا با چین را به سمت بهتری سوق .دهد او گفت «ما به دنبال جدا شدن از چین نیستیم آنچه میخواهیم بهبود روابط دو کشور است.»

به گزارش یورونیوز بایدن ابراز امیدواری کرد که این دیدار به هر دو طرف کمک کند تا یک رابطه عادی را برقرار کنند و بتوانند در صورتی که بحرانی به وجود آمد گوشی تلفن را بردارند و با یکدیگر صحبت کنند.»

بنا بر گزارش رسانه های ایالات متحده انتظار میرود که در بخشی از گفت وگوهای دوجانبه شی و بایدن در روز چهارشنبه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز حضور داشته باشند با این وجود هر دوی این مقامات از اظهار نظر مستقیم در این باره خودداری کرده اند.

محور گفت وگوهای دو رییس جمهور نیز اعلام نشده است، اما گمان میرود که مسائلی همچون محدود کردن استفاده از هوش مصنوعی در سلاح های هسته ای اختلافات دو کشور بر سر تایوان تنشهای تجاری انتقال اجباری فناوری و موضوعات حقوق بشری باشد همچنین قرار است شی عصر چهارشنبه در مراسمی با حضور رهبران تجاری و فرهنگی ایالات متحده شرکت کند.

گفتنی است بایدن و شی در نوامبر سال گذشته میلادی نیز به مدت ۳ ساعت در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ با یکدیگر دیدار و گفت وگو کرده بودند اما خروجی این دیدار اعمال تحریمها و محدودیتهای جدید آمریکا در بخش فناوری های پیشرفته و تراشه های الکترونیک علیه چین بود.

با این حال پروفسور یانگ میان از موسسه روابط بین الملل دانشگاه ارتباطات جمعی چین در مصاحبه با اسپوتنیک میگوید به لطف مذاکرات، میتوان برخی از موانع را در روابط دوجانبه از بین برد. وی گفت: در گذشته روابط چین و آمریکا با مشکلات بزرگی مواجه بود، اما اکنون به لطف تلاش زیاد امکان دیدار سران دو کشور فراهم شده است.

شایان ذکر است که ایالات متحده متوجه شد که سیاست قطع روابط نه تنها نمیتواند مانع از توسعه چین شود بلکه به منافع خود نیز آسیب میرساند.

در واقع دولت بایدن اکنون در عرصه بین المللی با دو مشکل مواجه است درگیریهای ،روسیه اوکراین و جنگ غزه.

علاوه بر این در داخل نیز بایدن با چالشهای مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مواجه است بنابراین ادامه بدتر شدن روابط چین و آمریکا هم به مبارزات انتخاباتی دولت فعلی و هم به منافع ایالات متحده آسیب میرساند و بایدن امیدوار است با بهبود روابط واشنگتن و پکن و همچنین ایجاد فضای مساعد برای انتخابات سال آینده وضعیت چالش برانگیز خود را بهبود بخشد.

این کارشناس بین الملل همچنین به اسپوتنیک توضیح میدهد: مقامات امریکایی از ابتدای سال جاری تاکنون بارها به چین سفر کرده اند از یک طرف این به دلیل این واقعیت است که هر دو طرف تماسها را در طول همه گیری قطع کردند. از دیگر سوی چنین موضوعی ارتباط تنگاتنگی با تمایل امریکا برای کاهش تنش در روابط چین و آمریکا دارد البته کاهش اصطکاک به نفع چین نیز هست چراکه به بهبود موقعیت چین در عرصه بین المللی کمک میکند.

پروفسور یانگ میان میگوید که پویایی روابط چین و آمریکا به توانایی طرفین برای حل مشکلات با روحیه عمل گرایی بستگی دارد در روابط چین و آمریکا تناقضات اساسی وجود دارد. ایالات متحده بیش از همه نگران ظهور چین و تسلط آن است که هژمونی جهانی واشنگتن را تضعیف خواهد کرد. این تناقض در حال حاضر تغییر نخواهد کرد و همچنین هدف ایالات متحده برای مقابله با ظهور چین نیز تغییری نمیکند. لذا اگر استراتژی ایالات متحده در قبال چین بدون تغییر باقی بماند، توسعه سالم آینده روابط چین و ایالات متحده ممکن است با موانع متعددی روبه رو شود چین نیز در واقع به خوبی از این موضوع آگاه است. بنابراین اگر هر دو طرف بتوانند رویکردی عمل گرایانه برای مقابله با مشکلاتی که ممکن است در آینده ایجاد شوند، اتخاذ کنند، فکر میکنم هر فرصتی برای بهبود روابط چین و آمریکا وجود دارد.

روزنامه جوان نوشت: صنایع تهران مازوت می‌سوزاند

آلودگی هوا امان شهروندان را بریده است. این معضل پیر و جوان فقیر و ثروتمند نمیشناسد و گریبان همه مان را گرفته .است هوا آلوده تر از آلوده شده است. دود سیاه روز گذشته مدارس ابتدایی تهران را به تعطیلی کشاند و قرار بر این شد تا آموزشها از طریق اپلیکیشن «شاد» ادامه پیدا کند، اما فقط هوا نه بلکه اذهان عمومی هم نسبت به این معضل آلوده شده است چراکه هیچ کس امید به بهبود شرایط ندارد. آلودگی هوا ماجرای تلخی است که هر سال تکرار میشود و مسئولان مربوطه جز اینکه تقصیر آلودگی هوا را به گردن یکدیگر بیندازند کار دیگری انجام نمیدهند همه به دنبال مقصر آلودگی هستند و به دنبال آن بحث مازوت سوزی مطرح شده است. آنهایی که متهم به مازوت سوزی یا نظارت بر این کار هستند نیز همانند سال های گذشته میگویند علت آلودگی هر چه که باشد از مازوت نیست انگار با انکار این ماجرا قصد فرار از ماجرا را دارند اما کمتر کسی با این حرفها قانع خواهد شد. این ماجرای تکراری که هر سال در رسانه‌های مختلف ترند میشود نیاز به شفاف سازی دارد و باید سازمانهای مسئول به صورت دقیق درباره آن توضیح دهند. در این زمینه جای خالی مسئولان نهادهای نظارتی نیز بیش از پیش احساس میشود.

هر چند که گفته میشود هوای خیلی آلوده تهران از بعدازظهر پنج شنبه بهبود مییابد اما کمتر کسی است که نداند آلودگی هوا با قوت خود باقی است فقط میزان آن کمی کاهش پیدا خواهد کرد آمارها حاکی از آن است که در ۱۰ سال گذشته (۱۳۹۲-۱۳۴۰۱) تهرانی ها فقط ۱۵۰ روز هوای پاک را تجربه کردند اما در مقابل هزار و ۱۳۶) روز هوای آلوده ناسالم برای گروههای حساس، ناسالم، بسیار ناسالم خطرناک داشتند.

طی ۱۰ سال گذشته بهترین سال از منظر هوای پاک مربوط به سال ۱۳۹۷ می شود سالی که تهرانیها ۲۸ روز هوای پاک، ۲۷۸ روز هوای قابل قبول و ۵۹ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس را تنفس کردند اما بدترین روزها برای سال گذشته (۱۴۰۱) است، تهرانیها در سال ۱۴۰۱ فقط سه روز هوای پاک و ۱۹۲ روز هوا در وضعیت قابل قبول .داشتند در مقابل در همین سال ۱۳۲ روز هوای ناسالم برای گروههای ،حساس ۳۴ روز هوای ناسالم برای همه گروهها، دو روز هوای بسیار ناسالم و دو روز هم هوای خطرناک را تجربه کردند، اتفاقی ناسالم و (خطرناک که حداقل در ۱۲ سال گذشته بی سابقه است.

دی اکسید گوگرد از جمله جدیدترین عناصر آلاینده در هوای شهرهایی است که مازوت سوزی در صنایع آنها صورت میگیرد. در واقع سوزانده شدن مازوت باعث تولید آلاینده ای به نام گوگرد می شود ۸۰ درصد گوگرد موجود در هوا به دست انسان تولید میشود و ۸۵ درصد این رقم را نیز نیروگاه های برقی تولید می کنند متأسفانه آلودگی ناشی از دی اکسید گوگرد، تنگ شدن راه های ،تنفسی ،آسم سرفه شدید سوزش چشم و مجاری تنفسی، کم شدن عمق ،تنفسی تشدید عوارض قلبی و عروقی و تأثیرات روانی و گوارشی را به همراه دارد بدتر اینکه در کنار دی اکسید گوگرد ذرات معلق دیگری نیز وجود دارد که تمام این عوارض را تشدید خواهد کرد.

اگر مازوت سوزی به ضرر شهر و شهروندان تمام میشود، چرا در برخی از صنایع انجام میشود اصلاً طبق قانون آیا استفاده از سوخت سنگین دارای گوگرد مجاز است یا خیر؟

در این رابطه بهزاد ،اشجعی کارشناس آلودگی هوا میگوید: «موضوعی که در اینجا مطرح میشود استاندارد انواع سوخت است؛ از بنزین گرفته تا ،گاز گازوئیل و مازوت در این زمینه استاندارد ملی وجود دارد البته استانداردهای بین المللی نیز وجود دارد که استاندارد ملی کشور ما از استانداردهای بین المللی گرفته شده است. در عین حال در ماده ۱۸ قانون هوای پاک هم تأکید شده است که انواع سوختی که در کشور تولید و وارد میشود باید منطبق بر استاندارد ملی سوخت باشد.

این تنها حکم در این زمینه است و حکمی وجود ندارد که بگوید در نیروگاه نباید گازوئیل سوزانده .شود آنچه داریم این است که سوخت تولیدی باید منطبق با استاندارد ملی باشد اما در رابطه با اینکه اصلاً استاندارد ملی ،چیست باید گفت که برای سوخت مازوت استاندارد ملی یک درصد است یعنی ۱۰ هزار ppm تعیین شده است؛ در حالی که گوگرد موجود در مازوتی که در پالایشگاهها تولید میشود بالای ۳ ۴ درصد است و این یعنی مازوتی که تولید می شود ۳۰ تا ۴۰ هزار ppm است که منطبق با استانداردهای ملی نیستند گازوئیل هم همین طور گازوئیلی که تولید میشود منطبق با استانداردهای ملی نیست و تخلف در اینجا صورت میگیرد نه اینکه مثلاً تولید گازوئیل یا مازوت ممنوع باشد.»

باید یکبار برای همیشه تکلیف ماجرای مازوت سوزی مشخص شود تا هر بار با شروع فصل سرما و تشدید آلودگی هوا صحبت از آن به میان نیاید این آلاینده هر چه که هست با سلامت شهروندان بازی میکند و باید تا دیرتر از این نشده فکری به حال آن و وضع قوانین برای استفاده از آن کرد.

روزنامه کیهان نوشت: آمریکا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را تمدید کرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام که نامش فاش نشد، نوشت این اقدام به عراق اجازه میدهد تا از منابع مالی خود برای پرداخت هزینه واردات برق ایران به حسابهای ایران در داخل عراق استفاده کند.»

بر اساس این گزارش آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا این معافیت تحریمی ۴ ماهه را امضا کرده و نامه رسمی آن را به کنگره ارسال نموده است.

به گزارش فارس در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد دلار بدهی عراق برای برق ایران در حسابهای امانی در این کشور نگهداری میشود و این معافیت به بغداد اجازه میدهد تا واردات انرژی خود را بدون ترس از مجازاتهای آمریکا برای نقض تحریمهای ایران حفظ کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در این باره گزارش داد: این معافیت همچنین مقرراتی را اعمال خواهد کرد که به موجب آن میتوان بخشی از درآمدهای برق را به حسابهای عمان منتقل کرد و سپس به یورو یا سایر ارزهای رایج مبادله شده برای ایران برای خرید محصولات غیر تحریمی تبدیل کرد.

طبق این گزارش مقامات آمریکایی میگویند که بلینکن این معافیت را بیشتر به این دلیل امضا کرد که دولت‌واشنگتن نمیخواهد عراق را از یک منبع حیاتی انرژی جدا کند.

روزنامه کار و کارگر نوشت: سوءتغذیه در ایران طی چهار سال دو برابر شده است

برآوردها نشان میدهد ۳۰ درصد جمعیت ایران از تهیه یک رژیم غذایی سالم ناتوانند.

به گزارش فردای اقتصاد، یکی از معیارهای فقر می تواند ناتوانی از تهیه رژیم غذایی سالم باشد؛ رژیمی که با کمترین هزینه ممکن قابل دستیابی باشد و برای زندگی یک انسان معمولی حداقل های لازم را فراهم کند.

برآوردها نشان میدهد ۳۰ درصد جمعیت ایران از تهیه یک رژیم غذایی سالم ناتوانند؛ نسبتی که از کشورهای متوسط به بالای درآمدی دنیا و همچنین کشورهایی مثل ترکیه و مکزیک بسیار بالاتر است.

با این حال، موضوع وقتی نگران کننده تر می شود که روند چند سال گذشته را مقایسه میکنیم روند صعودی سالهای اخیر ایران نه در دنیا مشاهده می شود و نه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا.

افزایش تقریبا دو برابری نسبت جمعیتی از ایران که نمیتوانند یک رژیم غذایی سالم را تهیه کنند با افزایش جدی خط فقر در سالهای گذشته همگام بوده است.

از حوالی سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۶) جمعیت زیر خط فقر طبق محاسبات گزارش پایش فقر وزارت رفاه افزایش معناداری را تجربه کرده است.

این افزایش با رشد شاخص مورد بحث در این گزارش بسیار هماهنگ به نظر میرسد. اعداد و داده های گزارش پایش فقر ۱۴۰۰ و نیز محاسبات نشان میدهد میانه و میانگین کالری دریافتی ایرانیان طی سالهای گذشته افت شدیدی داشته طوری که نهایتا در سال ۱۴۰۰ میانه کالری سرانه دریافتی کمتر از ۲۱۰۰ کالری شده که حداقل کالری مورد نیاز بدن محسوب می شود. بنابراین بیش از نصف جمعیت ایران کمتر از کالری لازم را دریافت میکنند.

روزنامه هم‌میهن به مطلبی تحت عنوان طوفان در میانه مذاکرات ایران و آمریکا پرداخت و نوشت:

آغاز مذاکراتی پنهانی در عمان و دستیابی به تفاهم شفاهی میان ایران و ایالات متحده که منجر به آزادی سه زندانی ایرانی-آمریکایی از اوین و آزادسازی ۷ میلیارد دلار پولهای مسدود شده ایران در بانکهای کره جنوبی بود این امیدواری را به وجود آورد که باب مذاکرات میان تهران و واشنگتن حداقل در موضوعات خاص مورد توجه دو طرف همچنان باز است و میتواند در صورت مدیریت تحولات و وجود اراده در دو طرف بار دیگر پرونده هسته ای را بر روی میز در مسقط یا وین قرار دهد.

با آغاز عملیات غیر قابل پیش بینی گروه حماس در بامداد ۷ اکتبر اما تمام معادلات در خاورمیانه و حتی فضای بینالمللی دچار تغییرات شد و اظهارات مقامات آمریکایی و اقدام این کشور در ارسال ناوهای خود به خاورمیانه و همچنین آغاز حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی و سایر گروههای مقاومت به مواضع آمریکاییها در منطقه از همان ساعات ابتدایی نشان میداد که مذاکرات با ایران نیز از این روند تغییر و تحولات مستثنی نخواهد بود به همین علت نیز خبر امواج مدیا به نقل از یک منبع آگاه که در تاریخ سوم آبان نوشت، «آمریکا از تصمیم خود برای برگزاری مذاکرات احیای برجام که قرار بود این ماه در عمان برگزار شود منصرف شده است موجب تعحب تحلیلگران و افکار عمومی نشد. در این میان ایران نیز بارها تهدید کرده است که عدم نقش آفرینی آمریکا در توقف در جنگ میتواند منطقه را وارد جنگی تمام عیار کند؛ حسین ،امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در این رابطه صراحتاً اعلام کرده است که «دست همه بر روی ماشه شلیک است».

همچنین دو رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال و آکسیوس از ارسال دو پیام دیپلماتیک و نظامی هشدارآمیز ایران به اسرائیل خبر دادند که هدف آن ایجاد بازدارندگی و همزمان ارسال پیام قاطع آمادگی گروههای مقاومت است.

وال استریت ژورنال در گزارش ۱۵ اکتبر خود با عنوان «سپاه پاسداران ایران نیروهای رزمی را به مرز سوریه با اسرائیل نزدیک تر میکند» مینویسد سپاه پاسداران در حال انتقال برخی از اعضای خود به سمت مرز اسرائیل است و این نگرانی را ایجاد میکند که ممکن است جبهه جدیدی در رویارویی بین تل آویو و دشمنان منطقه ای آن باز شود. بنوئیت فاکون نویسنده گزارش ادعا کرد به گفته یک مشاور دولت سوریه و یکی از فعالان ،دیرالزور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال استقرار مجدد نیروهای نظامی از شهر دیرالزور در شرق سوریه به سمت جنوب منطقه ای نزدیک دمشق است. این منبع مدعی است که برخی از نظامیان مستقر کارشناسان موشکی هستند مشاور دولت سوریه گفت که هدف ایران عمدتاً دفاعی است.

رسانه آمریکایی آکسیوس نیز به نقل از منابع آگاه مدعی شد ایران از طریق سازمان ملل به رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده است.

آکسیوس همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران و آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا به منطقه مدعی شد که ایران روز شنبه به طور غیر مستقیم پیامی به رژیم صهیونیستی فرستاده و در آن نسبت به حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده است.

دو منبع دیپلماتیک در گفت وگو با آکسیوس خاطر نشان کردند که ایران در پیام خود تاکید کرده که خواهان تشدید بیشتر جنگ حماس و اسرائیل نیست اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه مجبور به مداخله خواهد بود.

با این حال سخنان جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه عربستان در خصوص آخرین فرصتها برای احیای ،برجام این سوال را به وجود آورده است که آیا اقتضائات جنگ غزه میتواند بار دیگر فرصت مذاکره میان ایران و آمریکا را ایجاد کند.

در همین راستا نیز علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران دیداری با انریکه مورا، معاون بورل .داشت علی باقری ،کنی در حساب شبکه ایکس خود نوشت: «در ملاقات با انریکه مورا در ژنو در خصوص تحولات مهم منطقه ای و بین المللی به ویژه شرایط وخیم بشری در غزه تبادل نظر کردیم. آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریمها نیز مورد بحث قرار گرفت.»

وزیر امور خارجه ایران از آغاز جنگ در غزه از ۷ اکتبر چندین بار از ارسال پیام از سوی ایالات متحده به ایران خبر داده است؛ موضوعی که البته مانند دفعات قبل از سوی کاخ سفید تکذیب شده است.

در آخرین مورد نیز حسین امیرعبداللهیان در حاشیه سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تهران در جمع خبرنگاران گفت: «آمریکا به ما پیام داده که به دنبال آتش بس است»؛

خبری که خیلی زود از سوی واشنگتن رد شد اما به نظر میرسد حتی اگر آمریکا به دنبال آتش بس نباشد اما درصدد است تا کانال ارتباطی با ایران را حفظ کند. responsible statecraft در مطلبی به عنوان آمریکا باید با ایران گفت وگو کند مینویسد «اقدامات ایالات متحده برای نشان دادن همبستگی با اسرائیل قابل درک است با این ،حال، تا زمانی که این اقدامات با یک استراتژی دیپلماتیک معتبر در تعقیب ثبات جامع در خاورمیانه تکمیل نشود نه تنها هیچ سودی برای ایالات متحده به همراه نخواهد داشت بلکه برعکس خطر گرفتار شدن آن را در یک جنگ منطقه ای گسترده تر خواهد داشت برای جلوگیری از چنین سناریوی وحشتناکی واشنگتن باید علاوه بر تماسهای موجود در منطقه یک کانال مستقیم به تهران راه اندازی کند و به دنبال گفت وگوهای جدی در مورد آینده نه تنها غزه و فلسطین بلکه در کل خاورمیانه باشد.» نویسنده این مطلب در پایان می:افزاید ایالات متحده باید این ارتباط مجدد منطقه ای را تشویق و گفت وگوی مستقیم خود را با ایران برقرار کند.

آلترناتیو به معنای تقسیم منطقه به میانه روها (مانند عربستان سعودی، امارات مصر و (اردن) و منحرفها ،ایران متحدان و نیروهای نیابتی اش امتحان شده و به طرز افتضاحی شکست خورده است. پیامدهای این شکست به طرز غم انگیزی در غزه نمایش داده میشود. برقراری گفت و گوهای مستقیم با ایران همه مشکلات منطقه را حل نخواهد کرد.

همچنین ممکن است خطرات سیاسی داخلی را برای بایدن‌ در سال پیش از انتخابات به همراه داشته باشد اما دوبرابر کردن استراتژی حذف ایران از هرگونه راه حل در غزه و پیکربندی امنیتی آینده در خاورمیانه تضمینی برای تداوم چرخه های خشونت در منطقه است».

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago