Categories: کیوسک امروز

کیوسک امروز؛ ابتکار ایرانی حل بحران قفقاز در قالب ۳+۳/ ۲۵۸ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در چهار ماهه اول سال/ امضای قرارداد تکمیل کریدور شمال-جنوب در ارمنستان با مشارکت پیمانکاران ایرانی/ مزایای فعال شدن کریدور روسیه-عربستان برای ایران/ هیچ ورودی از حقابه هیرمند نداریم

به گزارش فرانیوز، نگاهی داریم به عناوین و گزارشات چند روزنامه صبح کشور که در ادامه می خوانید؛

روزنامه جوان به مطلبی تحت عنوان ابتکار ایرانی حل بحران قفقاز در قالب ۳+۳ پرداخت.

نخستین نشست فرمت ۳+۳ درباره قفقاز دیروز با حضور وزرای خارجه روسیه ،ترکیه ،آذربایجان و ارمنستان در تهران برگزار شد؛ نشستی که میتواند مقدمه تحقق صلح در قفقاز باشد که در طی سه دهه گذشته رنگ آرامش به خود ندیده است.

پس از توافقات اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای تحویل قره باغ به باکو که به فروکش کردن نسبی تنشها در قفقاز منجر شد، اکنون کشورهای منطقه از طریق گفتگوهای دیپلماتیک سعی دارند از بحرانهای احتمالی در آینده جلوگیری کنند.

در این خصوص نخستین نشست وزرای خارجه فرمت ۳۳ با حضور «سرگئی لاوروف»، «هاکان فیدان»، «جیحون بایراموف» و آرارات «میرزویان وزرای خارجه ،روسیه ترکیه جمهوری آذربایجان و ارمنستان و به میزبانی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در راستای حل و فصل مسائل منطقه از طریق سازوکارهای منطقهای روز دوشنبه در تهران با عنوان «نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی؛ دومین نشست سازوکار منطقه ای ۳۳ برگزار شد.

فرمت ۳۳ شامل سه کشور قفقاز جنوبی ،آذربایجان ارمنستان و گرجستان و سه کشور همسایه با این منطقه شامل ،روسیه ترکیه و ایران است که البته در نشست دیروز وزیر خارجه گرجستان به دلیل مسائل و اختلافاتی که با روسیه دارد شرکت نکرد. به گزارش ،فارس امیر عبداللهیان در آغاز این نشست گفت: «در ابتدا ادای احترام میکنیم به روح همه شهدای فلسطینی زنان و کودکانی که این روزها زیر بمبارانها و نقض فاحش حقوق بشر با پدیدهای شوم به نام نسل کشی رژیم صهیونیستی مواجه هستند. خوشحالیم دومین نشست سازوکار منطقه ای موسوم به ۳۳ با حضور وزرای خارجه و حضار محترم در تهران برگزار میشود.»

وزیر خارجه عنوان کرد این نشست» نوبت صلح همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی است که با هدف بهره گیری از ظرفیتهای منطقه برای حل و فصل مسائل منطقه ای و تلاش جمعی برای استقرار صلح و همکاری به منظور توسعه اقتصادی و ارتقای رفاه مردم منطقه برگزار می.شود در این نشست وزرای خارجه علاوه بر تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه قفقاز فرصت خواهند داشت که در خصوص روابط دوجانبه و مناسبات فیمابین نیز گفتگو و رایزنی کنند رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد معتقدیم امروز فرصت تاریخی در اختیار همه کشورهای ماست. جنگ در قفقاز جنوبی اکنون پایان یافته است و نوبت صلح همکاری و پیشرفت در قفقاز فرارسیده است. وزیر خارجه همچنین بیان کرد که امیدواریم در ادامه این نشست ها شاهد حضور سازنده و مؤثر کشور دوست گرجستان باشیم.

به گزارش تسنیم مهمترین هدف شکل گیری این قالب تشریک مساعی کشورهای منطقه برای حل چالشهای درون منطقه ای و تقویت همکاریهای مشترک است از سوی دیگر پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با وزیر خارجه ارمنستان دیدار کرد.

رئیسی در این دیدار با تأکید بر اهمیت امنیت منطقه قفقاز برای کشورها و ملتهای منطقه دخالت بیگانگان را برای صلح و ثبات منطقه ای مضر دانست «جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه قدرتمند و اثرگذار ،خود برای کمک به حل و فصل اختلافات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آمادگی دارد»

روزنامه اعتماد درباره ۲۵۸ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در چهار ماهه اول سال نوشت:

گزارش عملکرد مالی دولت از چهار ماه ابتدایی امسال نشان می دهد دهد فقط ۶۳ درصد از منابع مورد نیاز بودجه در این چهار ماه محقق شده و به عبارتی دولت تا پایان تیرماه امسال ۲۵۸ هزار میلیارد تومان کسری داشته است بخش بزرگی از کسری بودجه به وجود آمده مربوط به فروش نفت، گاز و میعانات گازی و همچنین فروش داخلی خوراک مایع پتروشیمی هاست که در این بخش نیمی از درآمدهای مربوطه تحقق پیدا نکرده است.

ضمن اینکه قانون مولدسازی و واگذاری اموال مازاد دولت نیز عملکرد ۹ درصدی در این چهار ماه داشته و نتوانسته ۳۶ هزار میلیارد تومان مورد نیاز را تحقق دهد پیش از این رییس سازمان برنامه و بودجه نیز از تحقق ۶۷ درصدی منابع بودجه ای دولت در «نیمه اول امسال خبر داده بود اما اطلاعاتی جزیی از عملکرد بودجه ای دولت در نیمسال اول ۱۴۰۲ منتشر نشد.

با اطلاعات تازه ای که از عملکرد بودجه ای دولت در ۴ ماه ابتدایی سال منتشر شده، حالا بخشی از شعارزدگی مسوولان دولتی نیز روشن میشود. آمارها نشان میدهد که عمده توفیق دولت برای تحقق درآمدها از محل مالیات ستانی بوده و فروش نفت و دریافت پول آن هنوز با آنچه «ادعا» میشود، فاصله زیادی دارد. ۴ ماه ابتدایی ،امسال ۸۵ درصد از میزان مصوب درآمدهای در مالیاتی در بودجه ۱۴۰۲ یعنی رقم ۲۱۶ هزار میلیارد تومان تامین شده اما نیمی از منابع حاصل از نفت و فرآورده های نفتی یعنی رقم ۱۰۱ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا نکرده است. سال گذشته ادعاهای مرتبط با فروش نفت و دریافت پول آن از کانالهای مختلفی پمپاژ میشد.

سال گذشته سخنگوی دولت مدعی شده بود درآمدهای حاصل از فروش نفت در مقایسه با ابتدای دولت سیزدهم ۲.۵ برابر شده است. سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۷۰۰ درصدی وصول درآمدهای نفتی طی ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن خبر داده بود و دیوان محاسبات یعنی بازوی نظارتی قوه مقننه، در آخرین گزارش تفریغ بودجه خود گفته بود درآمدهای نفتی طی ٨ ماه نخست سال گذشته به میزان ۴۴۰ درصد رشد کرده است یا مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس که گفته بود: «دولت سیزدهم بدون اینکه توافقی شود سطح درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت را افزایش داد بیشک تنش بودجه ای سالانه و کسری بودجه در سال ۱۴۰۲ نداشته و نخواهیم داشت و بخش قابل توجهی از کسری بودجه با درآمدهای نفتی جبران شده است.» اما در نهایت گزارشها نشان داد که ۲۷ درصد از درآمدهای نفتی گنجانده شده در بودجه سال ۱۴۰۱ محقق نشد و کسری معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد کرد.

با توجه به کسری منابع دولت چاره ای جز این نداشته که بخش مصارف را کنترل و در سرجمع منابع و مصارف، دو عدد را به یکدیگر نزدیک کند و کسری خود را یک جوری بپوشاند. بنابراین، اولویت خود را روی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان قرار داده و ۳۶۳ هزار میلیارد تومان در این مورد پرداخت کرده است اما در مقابل از اعتبارات هزینه ای استانها به اصطلاح «زده» و فقط ۷ درصد مصوب ۴ ماه ابتدایی سال را اختصاص داده است دولت برای به دست آوردن بخشی از منابع مورد نیاز خود در ۴ ماه ابتدایی ،امسال دو اتفاق خاص را رقم زده است؛ اول برداشت معادل ارزی ۲۴ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی است مجوز برداشت این منابع در سال گذشته صادر شده بود و مازاد آن به سال جاری منتقل شده است. در گام دوم دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان از حساب سپرده وجوه یعنی از حساب شرکتهای دولتی که در خزانه داری کل قرار دارد، برداشت کرده است با این حساب کسری تراز نقدی دولت در ۴ ماه اول سال ۵۲ هزار میلیارد تومان .بوده همان طور که عنوان شد برای به دست آوردن این ،رقم ۲۴ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۲۵ هزار میلیارد تومان نیز از شرکتهای دولتی برداشت کرده.

با توجه به عملکردی که دولت در چهار ماه ابتدایی امسال داشته پیش بینی میشود که دولت تا آخر امسال برای تامین بودجه خود، ۳۸۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته باشد. این کسری با تخصیص نیافتن برخی هزینه ها کاهش می یابد. این کاری است که همواره در سالهای اخیر رخ داده به طور مثال، بودجه های عمرانی به صورت قطره چکانی اختصاص یافته و پروژه های بر زمین مانده را بیشتر و بیشتر کرده است.

بخش مهم دیگری از عملکرد چهار ماه بودجه امسال مربوط به تبصره ۱۴ بودجه است که به طور مستقیم موضوع یارانه نقدی، فرآورده های نفتی و نحوه هزینه کرد آنها را تعریف میکند. مطابق قانون بودجه ،امسال در ۴ ماه ابتدایی ۱۴۰۲ باید ۲۲۰ هزار میلیارد تومان از محل صادرات فرآوردههای نفتی و فروش داخلی گاز طبیعی محقق میشد که در این بخش هم نیمی از درآمدها محقق نشده است چرا؟ چون مصرف داخلی آنقدر بالا بوده که چیزی برای صادرات نمانده است در دوره پاندمی کرونا مصرف فرآورده های نفتی به دلیل شرایط خاص کشور پایین آمد فرصتی را برای صادرات این محصولات فراهم کرد که خود به منبع درآمدی برای دولت تبدیل شده بود. اما حالا با مصرف میانگین روزانه ۱۱۰ میلیون لیتری مشخص نیست نمایندگان مجلس هنگام بررسی این ،تبصره با چه استدلال و منطقی پیش بینی کردهاند تا آخر سال نزدیک به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان صادرات فرآورده های نفتی تحقق پیدا خواهد کرد؟

این را هم اضافه کنیم که در چهار ماهه ابتدایی سال هیچگونه صادرات بنزین صورت نگرفته و پیش بینی میشود تا انتهای سال حداقل ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صادرات فرآورده های نفتی محقق نشود. به دلیل کسری منابع تبصره مهم، منابع مورد نیاز برای ادامه فعالیت و سرمایه گذاری شرکتهای دولتی و پیمانکاران بخش خصوصی مجری طرحهای بهینه سازی انرژی با عدم تخصیص مواجه شده و همین موضوع به افزایش رشد مصرف داخلی انرژی کاهش درآمدهای صادراتی و تشدید ناترازی سازمان هدفمندی منجر میشود؛ بدتر شدن ناترازی هدفمندی مجددا توان و انگیزه افزایش تولید محصولات و صرفه جویی داخلی را از بین می برد.

روزنامه کیهان نوشت: قرارداد تکمیل کریدور شمال-جنوب در ارمنستان با مشارکت پیمانکاران ایرانی امضا شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل زنجیره های کریدوری شمال جنوب در منطقه قفقاز گفت قرارداد اجرای پروژه های راه سازی ارمنستان به ارزش ۲۱۰ میلیون دلار با دو شرکت ایرانی منعقد شد به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دیروز اول آبان ماه در سفر یکروزه به ارمنستان در گفت و گویی یکی از سیاستهای اصلی دولت مردمی را توسعه روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: به منظور تکمیل زنجیره های کریدوری شمال جنوب- در منطقه قفقاز مذاکره با همه کشورهای منطقه قفقاز جزو رئوس اصلی سیاستهای اصلی ما در وزارت راه و شهرسازی .است عضو کابینه دولت سیزدهم افزود ایران و ارمنستان مرز مشترک دارند و پروژه های معطل ماندهای طی سالیان در این مسیر وجود داشت که درصدد تکمیل آنها هستیم خوشبختانه قرارداد یکی از شرکتهای ایرانی در سفر به ارمنستان منعقد شد که یکی از قطعات اصلی این مسیر توسط یکی از شرکتهای توانمند ایرانی انجام خواهد شد. عملیات اجرائی از روز دوشنبه آغاز شد و این اتفاق خوبی است که شرکتهای ایرانی این روزها در کنار بازار داخلی در عملیات راه سازی در کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه ای حضور مناسبی دارند بذرپاش با تاکید بر اینکه از حضور شرکتهای ایرانی در پروژه های مختلف راه،سازی تونل سازی در کشورهای منطقه استقبال خوبی شده است از انعقاد قراردادی به ارزش ۲۱۰ میلیون دلار با یکی از شرکتهای ایرانی خبر داد وزیر راه و شهرسازی در ادامه این گفت وگو به برنامه توسعه فعالیتهای تجاری بین دو کشور ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت توسعه ترانزیت بین دو کشور یکی از دستور کارهای ایران و ارمنستان است.

در این سفر به صفر رساندن عوارض جاده ای و تعرفه مربوط به ترانزیت از دیگر محورهای گفت وگو بود. پیش تر بین وزیر زیرساخت ارمنستان و وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار و توافقاتی در خصوص به صفر رساندن ترانزیت انجام شد که دیروز این توافقات به نتیجه رسید و مقرر شد تا عوارض جاده ای و تعرفه ترانزیت با موافقت دو کشور و بعد از طی مراحل قانونی و ابلاغ به صفر برسد وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: درخصوص پل مرزی نیز توافقاتی انجام شد هم اکنون در مرز دو کشور که حجم محدودی از کامیونها و کشنده ها در آن تردد دارند پلی موجود است. توافق شد تا هرچه سریعتر گروه کاری مشترک برای احداث پل مرزی دوم تشکیل شود تا انجام این پروژه به قرارداد برسد. وی گفت: در تلاش هستیم تا پل دوم مرزی بین دو کشور ایران و ،ارمنستان بر روی رودخانه ارس احداث شود که ظرفیت بسیار مناسب ترانزیتی برای دو کشور فراهم کند.

روزنامه تجارت در سرمقاله امروز خود با قلم جواد شاهرویی، کارشناس حمل و نقل ریلی درباره مزایای فعال شدن کریدر روسیه-عربستان برای ایران نوشت:

در فرآیند ترانزیت از مسیرهای جدید گام اول این است که فورواردرها و تجار برای اینکه بتوانند قابلیت اطمینان آن مسیر را بررسی کنند یک حمل و نقل آزمایشی یا تست ران از آن مسیر انجام می دهند و این تست ران اهمیت زیادی دارد، به خصوص برای کشور میزبان به طور معمول کشورهایی که می خواهند میزبان یک کریدور یا مسیر جدید شوند، تلاش می کنند در آن تست ران موفق عمل کنند تا بتوانند اعتماد تجار بیشتری را به آن مسیر جذب کنند و آن مسیر فعالیت بیشتری را به خود ببیند و توسعه پیدا کند؛ از این منظر این تست ران اهمیت زیادی داشته برای کشور ما، زیرا ما میزبان یک مسیر جدید از مبدا روسیه به عربستان میشویم و علاوه بر اینکه برای ما مزیت دارد به واسطه این مسیر تجارت بین این دو کشور هم رونق پیدا میکند و این هم به نفع ما خواهد بود.

در تست رانها ما یک نسخه آزمایشی از مسیر را به طرف دوم و سوم ارایه میدهیم به همین دلیل نیاز است ما قابلیت اطمینان و دسترس پذیری که در زمان تست ران ارائه دادیم را در باقی مسیر هم ارایه دهیم. در واقع اگر بارهای دیگری از این مسیر بخواهد توسط فورواردی که این بار را برده عبور کند، ماهم باید مطلوبیت و پایداری را فراهم کنیم که این کریدور کم کم به سمت تثبیت شدن پیش برود. برای اینکه بخواهیم در تصمیم گیری دو طرف در ادامه روند انتقال بار از این مسیر تاثیر گذار باشیم باید بتوانیم هر طور که در این تست ران عمل کردیم عمل کرده و مسیر را تثبیت کنیم و زمان بندی مشخصی برای تجاری که میخواهند از این مسیر استفاده کنند تعریف کرده که بدانند اگر بخواهند از این مسیر عبور کنند با چنین شرایط زمانی و فرآیندهایی روبرو هستند و این باعث میشود یکی از گزینهها برای ترانزیت کالایشان را مسیر ایران در نظر بگیرند.

روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از سخنگوی صنعت آب نوشت: هیچ ورودی از حقابه هیرمند نداریم

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه یک ماه از سال آبی جدید گذشته و همچنان هیچ ورودی از حقابه هیرمند نداریم گفت: با اجرای پروژه های مختلف نیازهای اساسی و شرب مردم سیستان و بلوچستان را تأمین میکنیم و حقابه را برای کشاورزی این استان استفاده می‌کنیم.

حکومت خودخوانده طالبان پس ا از احداث سدهای متعدد بر مسیر رودخانه هیرمند همانند سلما ،کجکی بخش آباد و کمال خان در ادعایی به کمبود آب در پشت سدهای کجکی و کمال خان و عدم وجود آب کافی به منظور جاری سازی به سوی ایران اشاره داشته است. حال با استفاده از پردازش تصاویر ماهواره ای آب ذخیره شده در پشت سدهای کجکی و کمال خان و همچنین روند تغییرات مساحت آنها در طی ماههای گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. در نقشههای تهیه شده از سد کجکی روند افزایشی آب ذخیره شده در پشت این سد در بازه مهرماه ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲ به وضوح قابل مشاهده میباشد

همچنین این روند افزایشی در ذخیره آب پشت سد کمال خان در بازه زمانی آبان ماه تا اسفندماه ۱۴۰۱ نیز مشهود میباشد. به طور کلی وجود آب کافی در مخزن این دو سد با استفاده از نتایج به دست آمده از پردازش تصاویر ماهواره ای تأیید گردیده و تنها علت عدم ورود این حجم از آب به ایران، مسدود نمودن آب رودخانه هیرمند میباشد. از سوی دیگر هشدارها و پیگیریهای مسئولان دولت سیزدهم در راستای رهاسازی آب رود هیرمند به سمت ایران تاکنون منتج به نتیجه روشنی نشده و مردم سیستان و بلوچستان هنوز از حق خود از این آب بی بهره هستند.

عیسی بزرگ زاده گفت: وضعیت چاه نیمه ها خوب نیست میزان ذخایر فعلی چاه نیمه ها ۴۸ میلیون مترمکعب است که نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش ۶۹ درصدی داشته و هم اکنون میزان پرشدگی چاه نیمهها تنها ۳ درصد است.

وی افزود: در حال حاضر فعال ترین طرح های آبی را در سیستان و بلوچستان داریم و از نظر تمرکز نیروهای عملیاتی بیشترین تمرکز در این استان است تا چالشی برای هموطنان عزیزمان در این استان در بحث تأمین آب نداشته باشیم.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه یک ماه از سال آبی جدید گذشته و همچنان هیچ ورودی از حقابه هیرمند نداریم گفت: حقابه حق مردم سیستان و بلوچستان است و هرگز از آن کوتاه نخواهیم آمد؛ اما با اجرای پروژه های مختلف نیازهای اساسی و شرب مردم سیستان و بلوچستان را تأمین میکنیم و حقابه را برای کشاورزی این استان استفاده بزرگ زاده با بیان اینکه پروژه های آب ژرف در مرحله مطالعه ،هستند گفت: تاکنون ۴ چاه در منطقه سیستان یک چاه در منطقه بلوچستان و یک چاه در طبس حفاری شده است.

وی افزود: تفاهمنامهای بین وزارت نفت وزارت نیرو و معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شده و وزارت نفت موظف به تأمین مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای طرحهای فناورانه و آب ژرف شده؛

اما آنچه در دولت سیزدهم به عنوان یک اتفاق مهم در بحث آب ژرف رخ داد، بحث ساماندهی نهادی در بخش آب ژرف بود به طوری که شورای عالی آب ژرف با کمیته های تخصصی تشکیل شده است.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه ذخایر فعلی آب سدها ۲۰ میلیارد و ۲۹۰ میلیون مترمکعب است گفت ذخایر آبی سدها در پایان مهرماه سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با ذخایر فعلی از افزایش ۱۳ درصدی موجودی مخازن سدها در سال جاری حکایت دارد.

وی ادامه داد: متوسط بارشهای کشور در نخستین ماه از سال آبی جدید، ۸٫۴ میلیمتر بوده که نسبت به متوسط آمار بارشها در مدت مشابه دراز مدت که ۷ میلیمتر است ۲۰ درصد رشد را نشان میدهد اما با توجه به سهم اندک بارش های پاییزی و به ویژه یک ماهه اول پاییز در میزان بارشهای سالانه نمیتوان این رشد بارشها که البته فقط ۱٫۴ میلیمتر بیشتر از آمار بارشهای درازمدت بوده را به عنوان رشد قابل اتکای بارشها در سال آبی جدید قلمداد کرد.

بزرگ زاده با بیان اینکه وضعیت تأمین آب و منابع آب شهر تهران به صورت هفتگی با حضور وزیر نیرو بررسی میشود گفت: برای نزدیک به ۱۰۰۰ شهر کشور، هر ماه به تفکیک توان تولید آب را ارزیابی و میزان مصرف را رصد و پیش بینی میکنیم و اگر موازنه بین تولید و مصرف آب منفی باشد، سریعا پروژه های اضطراری را مستقر و اجرایی می کنیم.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago