Categories: جهان

کشف ورودی بیش از ۸۰۰ تونل زیرزمینی در نوار غزه

به گزارش فرانیوز، به گفته ارتش اسرائیل، این ورودی‌ها در مناطق غیرنظامی و اکثرا در نزدیکی مراکز آموزشی، مساجد، مهدکودک‌ها، و زمین‌های بازی واقع شده بودند.

ارتش اسرائیل همچنین از تخریب صدها کیلومتر تونل زیرزمینی در غزه خبر داد.

افیخای ادرعی، سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل به فرماندهان گردان شجاعیه حماس هشدار داد برای جان به در بردن از حملات اسرائیل، چاره‌ای جز تسلیم شدن ندارند.

ادرعی با اشاره به کشته شدن وسام فرحات، فرمانده گردان شجاعیه، خطاب به سایر نیروهای این گردان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شما دو راه دارید: یا تسلیم شوید یا با سرنوشتی مشابه وسام فرحات روبرو خواهید شد.»

درعین حال شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد نیروهای امنیتی اسرائیل شب گذشته دست‌کم ۶۰ نفر را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند.

اکثر این افراد در شهرهای رام‌الله، جنین، نابلس، بیت‌لحم و هبرون دستگیر شدند.

به گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، مجموع فلسطینیان بازداشت شده در کرانه باختری از زمان آغاز مناقشه حماس و اسرائیل در روز ۱۵ مهر (هفتم اکتبر) به بیش از سه هزار تن رسیده است.

همچنین افیخای ادرعی، سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۱۲ آذر به ساکنان خان یونس در جنوب نوار غزه هشدار داد با توجه به ادامه عملیات نظامی اسرائیل علیه گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی، این منطقه را ترک کنند.

او از ساکنان خان یونس خواست برای تامین امنیت خود و خانواده‌هایشان، از دستورالعمل‌های ارتش اسرائیل در زمینه تخلیه این منطقه پیروی کنند و خود را به پناهگاه‌های معرفی شده برسانند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت دفاع بریتانیا گزارش داد که ارتش این کشور پروازهای نظارتی بر فراز غزه برای کمک به یافتن گروگان‌هایی که گروه افراطی حماس از زمان حمله پانزدهم مهر به اسرائیل در دست دارد، انجام خواهد داد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده‌است که وزارت دفاع بریتانیا پروازهای نظارتی بر فراز مدیترانه شرقی از جمله بر فراز اسرائیل و غزه انجام خواهد داد و این هواپیماهای تجسسی «غیرمسلح خواهند بود، نقش جنگی ندارند و تنها وظیفهٔ پیدا کردن گروگان‌ها را بر عهده خواهند داشت».

بریتانیا گفته که دست‌کم ۱۲ شهروند بریتانیایی در جریان حمله پانزدهم مهر حماس کشته شدند و پنج نفر دیگر هنوز مفقود هستند. بریتانیا تأیید نکرده که چه تعداد از شهروندانش در بازداشت حماس هستند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago