کشف اجساد گروگان‌ها با ورود پیاده‌نظام اسرائیل به غزه

به گزارش فرانیوز، دانیال حقاری سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که نیروهای ارتش برای «تکمیل پاکسازی منطقه از وجود تروریست‌ها و سلاح‌های جنگی» و همچنین به عنوان بخشی از تلاش برای یافتن مفقودین طی روز گذشته وارد نوار غزه شده‌اند.

بر اساس اعلام ارتش اسرائیل در این عملیات زمینی اجساد تعدادی از گروگان‌ها کشف و به اسرائیل بازگردانده شد.

در این اطلاعیه آمده است که نیروهای پیاده و زرهی اطلاعاتی را جمع‌آوری کردند که ممکن است به یافتن مفقودان کمک کند، و «زیرساخت‌های تروریستی و جوخه‌های تروریستی در منطقه، از جمله یک جوخه حماس که موشک‌های ضدتانک به سمت خاک اسرائیل شلیک کرد را خنثی کردند.»

از ابتدای حمله تروریستی حماس به اسرائیل در صبح روز شنبه، این اولین بار است که نیروهای زمینی اسرائیل در داخل غزه عملیات نظامی انجام داده‌اند.

همزمان و با پایان‌یافتن ضرب‌الاجل اسرائیل به شهروندان غیرنظامی فلسطینی برای تخلیه شمال غزه، گفته شده ده‌ها هزار نفر این منطقه را ترک کرده و به مناطق جنوبی غزه پناه برده‌اند، با این حال ارتش اسرائیل صبح امروز اعلام کرد که دو گذرگاه امن برای خروج باقی شهروندان در نظر گرفته است و آنها می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر امروز در امنیت از این دو گذرگاه به سوی جنوب حرکت کنند.

در همین حال شب گذشته نیروهای اسرائیلی حملات هوایی خود را به غزه ادامه دادند و ارتش این کشور اعلام کرد که فرماندهی بخش هوایی حماس را هدف قرار داده و مراد ابومراد، فرمانده بخش هوایی حماس نیز در جریان این حمله کشته شده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید ابومراد «در هدایت تروریست‌ها در جریان کشتار آخر هفته گذشته که شامل مهاجمانی بود که از هوا توسط گلایدرها وارد اسرائیل شده بودند، نقش مهمی داشت».

از سوی دیگر مرز شمالی اسرائیل نیز شب گذشته ناآرام بود و ارتش اسرائیل اهدای متعلق به گروه تروریستی حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار داد.

ارتش اسرائیل صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای اسرائیل، در پاسخ به نفوذ اجسام ناشناس هوایی به داخل اسرائیل و شلیک یک پهپاد نیروی هوایی اسرائیل، به یک هدف تروریستی حزب‌الله در جنوب لبنان حمله کردند.

همچنین در این اطلاعیه تأکید شد که شی پرنده‌ای که از سوی لبنان به اسرائیل به پرواز درآمده بود رهگیری و نابود شده است.

در همین حال شب گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت که این کشور «با قدرتی بی‌سابقه به دشمنان حمله می‌کند» و تأکید کرد که «این تازه آغاز است».

نتانیاهو افزود: «دشمنان ما تازه شروع به پرداخت هزینه اقدامات خود کرده‌اند و من جزئیاتی را که هنوز در راه است ارائه نمی‌کنم.»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago