کانادا در سالگرد مهسا امینی شش مقام جمهوری اسلامی را تحریم کرد

به گزارش فرانیوز، این چهاردهمین بسته تحریمی این کشور علیه جمهوری اسلامی از اکتبر سال گذشته است.

براساس اعلام وزارت خارجه کانادا، تحریم‌های جدید ۶ فرد را در ارتباط با نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی در بر می‌گیرد.

افرادی که هدف تحریم‌های جدید کانادا قرار گرفته‌اند، شامل عبدالحسین خسروپناه، دبیر و حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.

علاوه بر آن، انسیه خزعلی، معاون رئیسی در امور زنان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، محمد مسرور، فرمانده قرارگاه نیروی زمینی سپاه پاسداران، مجتبی ذوالنوری، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تحریم شده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه کانادا آمده است، با این تحریم‌های تازه اشخاص و افرادی که در سرکوب‌های سیاسی و نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم ایران دست دارند، هدف قرار گرفته‌اند.

وزارت خارجه کانادا می‌گوید، این تحریم‌ها در هماهنگی با اقدامات اتحادیه اروپا، بریتانیا و آمریکا صورت گرفته است و«عزم تزلزل ناپذیر کانادا برای پاسخ دادن به تجاوزات مداوم حکومت ایران علیه شهروندانش را نشان می‌دهد».

اتحادیه اروپا نیز در این روز و در دور تازه تحریم‌های خود٬ چهار فرد و شش نهاد «مسئول نقض شدید حقوق بشر» در ایران، را تحریم کرد. آمریکا و بریتانیا نیز ده‌ها فرد و نهاد جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود افزودند.

وزارت خارجه کانادا می‌گوید این این چهاردهمین بسته تحریمی است که این کشور از اکتبر ۲۰۲۲ تاکنون علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است. این تحریم‌ها ۱۳۵ نفر از مقامات جمهوری اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

کانادا از آغاز اعتراضات سراسری در ایران تاکنون ۳۹ نهاد جمهوری اسلامی را مورد تحریم قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه کانادا تصریح شده است که این کشور تلاش مستمری خواهد کرد تا هزینه اقدامات حکومت جمهوری اسلامی در نقض حقوق بشر در این کشور را افزایش دهد.

در بیانیه تاکید شده است: همانطور که حکومت جمهوری اسلامی سرکوب شهروندان خود، به ویژه زنان و دختران سرعت می بخشد، کانادا به حمایت از مردم ایران ادامه می دهد.

کانادا از جمهوری اسلامی خواسته است «به همه اشکال آزار و اذیت و خشونت علیه شهروندان خود پایان دهد.»

دولت بریتانیا نیز روز جمعه ۲۴ شهریور با انتشار بیانیه‌ای در سالگرد کشته شدن ژینا مهسا امینی، چهار مقام جمهوری اسلامی را تحریم کرد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد هاشمی، معاون حقوقی و جانشین وزیر ارشاد، علیرضا زاکانی، شهردار تهران و سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فرماندهی انتظامی در فهرست تحریم بریتانیا قرار گرفتند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در همین راستا، روز جمعه ۲۴ شهریور بیانیه‌ای صادر و از سیزدهمین دور تحریم‌های تازه این کشور علیه جمهوری اسلامی رونمایی کرد.

در بسته تحریمی جدید آمریکا حدود ۳۰ فرد و نهاد جمهوری اسلامی که در سرکوب خشونت‌بار اعتراضات پس از قتل مهسا ژینا امینی دخیل بوده‌اند، هدف قرار گرفته‌اند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

4 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

4 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

4 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

4 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

4 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

4 ماه ago