کامالا هریس: با گرامیداشت یاد «مهسا» بر حمایت از معترضان ایران تاکید می‌کنیم

به گزارش فرانیوز، معاون جو بایدن اضافه کرده است:‌ «ما به سیاست پاسخگو کردن مقام‌‌ها و نهادهای ایرانی به‌خاطر نقض حقوق بشر ادامه می‌دهیم».

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز با اشاره به وضعیت اسفناک حقوق بشر در ایران و تاکید بر لزوم پاسخگو کردن جمهوری اسلامی گفت: ما برای زنان می‌ایستیم، برای زندگی می‌ایستیم و برای آزادی می‌ایستیم. تعهد ما برای ایستادن در کنار زنان و مردم ایران تزلزل‌ناپذیر خواهد بود.

عذرا ضیا، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت غیرنظامی، دموکراسی و حقوق بشر نیز روز جمعه ۲۴ شهریور در بیانیه‌ای گفت: «سرکوب شدید معترضان، تجاوز جنسی، آزار و اذیت مخالفان و حبسهای ناعادلانه در یکسال گذشته نشان می‌دهد که رژیم ایران از اعتراضات مردم درس نگرفته است.»

او ضمن گرامیداشت یاد و نام مهسا امینی و ابراز همدردی با خانواده او و دیگر کشته‌شدگان اعتراضات در ایران افزود: «امروز که یک سال از مرگ مهسا می‌گذرد، وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان وخیم است. رژیم همچنان به شدت اعمال حقوق بشر ایرانیان را محدود می‌کند و نظارت و مجازات زنان و مردانی را که نافرمانی مدنی می‌کنند، افزایش داده است. گزارش‌هایی وجود دارد که به اصطلاح پلیس اخلاق به خیابان‌های شهرهای بزرگ ایران بازگشته و برای اجرای قوانین حجاب اجباری، از جمله با بازداشت و دیگر مجازات‌های غیرانسانی زنان را سرکوب می‌کند.»

معاون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با ابراز تاسف از کشته شدن دستکم ۵۸ کودک از اقلیت‌های قومی در ایران و افزایش فشار بر پیروان دیگر مذاهب تصریح کرد: «رژیم ایران از اعتراضات درس نگرفته است و به سرکوب، تهدید و حبس ناعادلانه ادامه می‌دهد اما مردم ایران با وجود ظلم حکومت ساکت نخواهند شد و ایالات متحده نیز همچون ماههای گذشته در حمایت از خواست آنها، با تحریم عوامل رژیم و کمک به ارسال اینترنت آزاد به داخل ایران ادامه خواهیم داد.»

پنجشنبه ۲۴ شهریور، جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن،‌ وزیر خارجه آمریکا هم در دو پیام جداگانه به مناسبت سالگرد کشته شدن مهسا امینی گفتند همچنان در کنار مردم ایران خواهند بود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago