کارزار قراردادن نام سپاه در لیست تروریستی کشور کانادا با شکستن مقاومت دولت اتاوا به پیروزی می رسد

مسعود مسجودی با اشاره به برگزاری کارزار قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی کانادا، با تاکید بر اینکه گره اصلی در دولت این کشور است، گفت: هر کنشی که به نام مقابله با سپاه در کانادا به انجام برسد و درهم شکستن مقاومت دولت در برابر لیست کردن سپاه را در بر نداشته باشد، در بهترین حالت یک نمایش زودگذر و بی حاصل در راه براندازی خواهد بود.

خواندن این مطلب 11 دقیقه طول میکشد.

مسعود مسجودی با اشاره به برگزاری کارزار قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی کانادا، با تاکید بر اینکه گره اصلی در دولت این کشور است، گفت: هر کنشی که به نام مقابله با سپاه در کانادا به انجام برسد و درهم شکستن مقاومت دولت در برابر لیست کردن سپاه را در بر نداشته باشد، در بهترین حالت یک نمایش زودگذر و بی حاصل در راه براندازی خواهد بود.

به گزارش فرانیوز، مسعود مسجودی ریاضی دان و استاد دانشگاه ونکوور پنج شنبه شب با انتشار ویدئویی با اشاره به کمپین کارزار تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در کشور کانادا به بیان نکاتی پرداخت.

این استاد دانشگاه گفت: نکته نخست ریشه در این واقعیت دارد که منسجم کردن اکثریت چهره ها و سازمان های سرشناس و موثر پیرامون این کارزار اگر مطلوب هم دانسته شود، در وضعیت کنونی شدنی نیست و تلاش های نیک خواهانه برای اعتبار دهی به این کارزار با به میان آوردن نام بخشی از چهره ها و سازمان ها هم موجب می شود که دعواها و درگیری های میان هواداران و مخالفان چهره ها و سازمانها،  جای هدف کارزار را بگیرد و هدف را به حاشیه و انحراف ببرد.

او افزود: حضور موثر در این کارزار علیه سپاه، نیازمند نگاه تازه ای به شیوه مشارکت برون مرز در روند سرنگونی جمهوری اسلامی است. آنچه میان افکار عمومی و بسیاری از چهره ها و سازمان های سرشناس جا افتاده است مبتنی بر هدف بالابردن شمار افراد حاضر در فعالیت ها و اصل هواداری و فراخوان چهره ها و سازمان های خاص است که این از اساس متفاوت است با کارزار لیست گذاری سپاه پاسداران که موفقیتش نه با شمار افراد حاضر بلکه با رسیدن به هدف و لیست شدن سپاه اندازه گیری می شود.

مسجودی تاکید کرد: برخلاف فعالیت های واکنشی در برون مرز که بیشتر با تعبیر به ظاهر مثبت، بازتاب صدای داخل، از آنها یاد می شود، کارزار برای مقابله با سپاه نیازمند آگاهی دقیق از وضع موجود از جمله داشته های خود و ابزارهای در دست رژیم و چالش های پیش روست. پس از آن لزوم داشتن استراتژی برای رفع یکایک چالش ها و راهگشایی به سمت پیروزی باید مد نظر قرار گیرد. پایبندی به استراتژی از آغاز تا پایان اهمیت ویژه ای دارد.

او گفت: هوشیاری نسبت به جنگ روانی و همچنین مشکلات درونی بسیار مهم است چرا که با ایجاد جنگ روانی در هر گام از کارزار از آغاز تا آستانه پیروزی می توانند مایه انحراف شوند و کل کارزار را به شکست بکشانند.

مسجودی با بیان اینکه گره اصلی مسئله قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی در کانادا صرفا در دولت این کشور قرار دارد نه هیچ بخش دیگری، ادامه داد: از این رو کسانی که به هر دلیل سیاسی یا غیر سیاسی از اراده یا جسارت به چالش کشیدن دولت در این زمینه برخوردار نباشند، با حضور خود در کارزار تنها مایه انحراف خواهند شد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: هر کنشی که به نام مقابله با سپاه در کانادا به انجام برسد و درهم شکستن مقاومت دولت در برابر لیست کردن سپاه را در بر نداشته باشد در بهترین حالت یک نمایش زودگذر و بی حاصل در راه براندازی خواهد بود و مایه ناامیدی خواهد شد و برآمدن دوباره این کارزار در آینده را هم دشوار خواهد کرد.

مسجودی با تاکید بر لزوم هوشیاری در برابر جنگ روانی نیز گفت: گستره اهداف جنگ روانی از تاخیر و انحراف تا به شکست تمام عیار کشاندن یک کارزار را در برمی گیرد.در ساده ترین حالت جنگ روانی ، افراد درگیر در کارزار را به  عرصه های انحرافی می کشاند. ازجمله با دامن زدن به اختلافات سیاسی بی ربط به اهداف کارزار.

او گفت: در حالت پیچیده تر در حساس ترین زمان های کارزا که معمولا درآغاز آن یا در آستانه به پیروزی رساندن آن رخ می دهد، با تزریق تردید و دو دلی مایه شکست کارزار می شوند.

مسجودی ادامه داد: با پیشرفت کارزار کنونی علیه سپاه در کانادا، قطعا با نمونه های فزاینده از آن  روبه رو خواهیم شد. نکته مهم این است که  در صورت شکیبایی و پرهیز از افتادن به دام جنگ روانی، گاه با مانورهای مناسب می توانیم آغازگران جنگ روانی را به دام بیاندازیم.

مسعود مسجودی در هفتاد و دومین روز اعتصاب غذای خود در اعتراض به حضور و نفوذ عوامل جمهوری اسلامی از جمله همکاران برنامه هسته ای و موشک های بالستیک با پشتیبانی دستگاههای عمومی کانادا از جمله در سطوح بالای دولت و دستگاه قضایی قرار دارد.