وضعیت وخیم جسمانی ناهید تقوی در زندان اوین و محرومیت از درمان

نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که در زندان اوین به سر می‌برد، با انتشار نامه‌ای سرگشاده از وضعیت وخیم جسمانی یک معلم و شهروند دوتابعیتی در زندان خبر داد.

به گزارش فرانیوز، نرگس محمدی در نامه خود از زندان اوین درباره مشکلات جسمانی ناهید تقوی و محرومیت او از درمان هشدار داد و نوست: مسئولان قوه قضاییه “زندانی بیمار” را تا نهایت مرز ممکن، تا مرز از دست دادن سلامتی، آزار و محرومیت می‌دهند.

وی با بیان اینکه این دومین بار است که ناهید تقوی ۶۸ ساله را در چنین وضعیتی می‌بینم، افزود: آنقدر درد می‌کشد که درد را به وضوح در چهره او می‌توان دید. به سختی از تختش بیرون می‌آید، به بهداری می رود و آمپول مسکن قوی تزریق می‌کنند و به تختش برمی‌گردد.

این زندانی سیاسی با بیان اینکه “درد امان ناهید را بریده است”، عنوان کرد: این درد را از ۲۲۰ روز سلول انفرادی دارد. ناهید فارغ التحصیل رشته معماری از دانشگاه فلورانس ایتالیا است. مهر ماه سال ۹۹ در خیابان بازداشت و به سلول‌های انفرادی ۲- الف سپاه پاسداران منتقل شد. او دویست و بیست روز را در سلول انفرادی کوچکی، تنها، با سه پتو ( یکی زیر سر، یکی زیر و یکی رو) سر می‌کند.

خانم محمدی با بیان شرایط فاجعه‌بار نگهداری زندانیان و تاثیر آن بر سلامت خانم تقوی افزود: نبود نور، هوا، فضا برای تحرک، غذای بی‌کیفیت، محرومیت از مراقبت پزشکی و بهداشت و سابقه دیسک‌کمر، فشارهای روانی و عصبی، فشار ممتد بازجویی موجب می‌شود تا دیسک کمر او حادتر شده و مبتلا به دیسک گردن، کنترل ناپذیری دیابت و فشار خون شود.

وی درباره محرومیت این زندانی از رسیدگی پزشکی نوشت: ناهید تا بهمن ۱۴۰۰ از دسترسی به پزشک متخصص محروم بوده در حالی که انگشتان دستش از کار می ماندند. قرص‌های متعدد از بهداری داخل زندان وضعیت او را روز به روز بدتر می‌کند و نهایتا از تیر ۱۴۰۱ او برای تزریق کورتون به مفاصل بدن که تزریق بسیار دردناکی است اعزام می‌شود.

این فعال حقوق بشر افزود: اعزام دوم با ماهها تاخیر، یعنی ماهها درد و شکنجه ، بالاخره در فروردین ۱۴۰۲ اتفاق افتاد. این روزها ناهید دوباره درگیر خشک شدن انگشتان دست و درد شدید در گردن، کمر و دستانش است.

خانم محمدی با بیان اینکه علیرغم دستور پزشکی قانونی وابسته به قوه قضاییه او نباید در محیط پر اضطراب و استرس باشد، تصریح کرد: ولی هر دو بار ناهید پس از تزریق بسیار دشوار و دردناک کورتون به مفاصل،  از روی تخت بیمارستان یک راست به روی تخت زندان منتقل می‌شود. تا کی این آزار ادامه خواهد داشت؟

ناهید تقوی، زندانی دوتابعیتی ایرانی-آلمانی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به جرم آنچه که “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” خواند،‌ به ۱۰ سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago