Categories: ایران

وزیر کشور همچنان تکذیب می کند؛ اما گرانی نان به تهران هم رسید

به گزارش فرانیوز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های داخل ایران، با وجود تکذیب مقامات ارشد دولتی در رابطه با افزایش قیمت نان، اما تغییر قیمت نان تحت عنوان «متناسب‌سازی» در تهران و سایر استان‌های کشور آغاز شده است.

از اوایل مردادماه قیمت نان در برخی استان‌ها افزایش یافت. خراسان رضوی اولین استانی بود که با این موضوع روبرو شد.

از روز سوم مردادماه در این استان افزایش قیمت نان اعمال شد، به‌طوری‌که قیمت نان بربری در مشهد از یک هزار و ۱۵۰ تومان با افزایش حدود ۴۳ درصدی به یک هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است.

چند روز بعد یعنی در ۱۰ مردادماه ۱۳ استان دیگر نیز گرانی نان را تجربه کردند خبرگزاری مهر وابسته به حکومت نیز نوشت: خبرها از افزایش نرخ نان در حدود ۱۳ استان حکایت دارد و عنوان می‌شود تا پایان مرداد این تغییر قیمت‌ها برای سایر استان‌ها از جمله استان تهران نیز اعمال خواهد شد.

پس از آن معاون استاندار یزد این موضوع را تایید و اعلام کرد که این افزایش قیمت‌ها بر اساس «بخشنامه دولت» تا پایان مردادماه در همه استان‌ها اجرا خواهد شد.

اکنون وب‌سایت «اقتصاد ۲۴» در گزارشی میدانی از بازار نان در تهران نوشت که با وجود تکذیب مقامات ارشد دولتی در رابطه با افزایش قیمت نان، اما تغییر قیمت نان تحت عنوان «متناسب‌سازی» در تهران و سایر استان‌های کشور آغاز شده و این موضوع نگرانی جدیدی را برای مصرف‌کنندگان که تقریباً تمام مردم کشور را پوشش می‌دهد، ایجاد کرده است.

محمدرضا نظرنژاد، رئیس اتحادیه نانوایی سنگکی نیز گفت: دولت فعلاً به دلایلی از اعلام افزایش قیمت نان در تهران پرهیز می‌کند اما گفته این افزایش نرخ را پایان مرداد حتماً اعمال خواهد کرد.

به گفته این فعال صنفی، در استان‌های مختلف افزایش بین ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ نان را شاهد بودیم اما هنوز به اتحادیه‌های نان، افزایش نرخ در تهران اعلام نشده است.

درشرایطی که مسئولان دولتی گرانی نان را تکذیب می کنند وزیر کشور در هفته اول مردادماه گفته است که «در دولت چیزی با عنوان افزایش قیمت نان نداشتیم»! تنها یک روز بعد از تکذیب وزیر کشور، محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از افزایش قیمت نان در این استان خبر داد و گفت: «از این پس قیمت نان سنگک با وزن ۶۰۰ گرم هر عدد ۹ هزار تومان، بربری با وزن ۵۰۰ گرم هر عدد هفت هزار و ۵۰۰ تومان و تافتون با وزن ۲۰۰ گرم هر عدد چهار هزار تومان خواهد بود».

همچنین اوایل مردادماه  یک مسئول صنفی در استان خراسان رضوی از افزایش چهل درصدی قیمت نان در این استان خبر داد و گفت این افزایش به تدریج در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

پس از این افزایش قیمت، تلویزیون جمهوری اسلامی از گران شدن نان در ۱۳ استان خبر داد؛ در حالی که مقام‌های دولت ابراهیم رئیسی از ابتدای سال جاری بارها گفته بودند که برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارند.

در روزهای گذشته نیز گزارش های انتقادی نسبت به این مسئله منتشر شده مبنی بر اینکه با عنوان «متناسب‌سازی قیمت نان» از بیان گران تر شدن نرخ انواع نان خودداری می کنند و صرفا با کلمات بازی کرده تا نسبت به افزایش نارضایتی عمومی در شهروندان به گمان خود بکاهند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago