Categories: ایران

وزیر کشور هرگونه تندروی مأموران حجاب با شهروندان را منکر شد

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی درباره نوع برخورد نهادهای مربوطه با شهروندان در مسئله حجاب مدعی شد: «ما تندروی از سوی ضابطین و دستگاه‌ها به هیچ وجه نداشتیم؛ آنها بر اساس وظایف خود عمل می‌کنند که جای قدردانی و تشکر دارد.»

به گزارش فرانیوز، وحیدی که امروز چهارشنبه، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: «تذکر لسانی آمران به معروف و ناهیان از منکر که وظیفه عموم مردم است، کفایت می‌کند و باید بقیه کار را به ضابطین بسپارند.»

وجود فیلم ها و تصاویر بی شمار از برخورد خشن نیروی انتظامی و به ویژه نیروهای گشت ارشاد با مخالفان حجاب، ادعای وزیرکشور مبنی بر عدم تندروی نیروهای تحت فرمان او را رد می کند.

مهسا امینی ۲۲ ساله چند ساعت پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد در تهران، به دلیل ضرب و شتم ماموران، به کما رفت و چند روز بعد در بیمارستان جان باخت. اتفاقی که تا امروز دلیل رخ دادن آن از سوی حکومت انکار شده است.

وزیر کشور گفت: «معنایی ندارد عده ای خود را فراتر از قانون ببینند و فکر کنند که می توانند به قانون عمل نکرده و کسی هم به آنها کاری نداشته باشد. طبیعتا روش های جاری در دستگاه ها وجود دارد.»

وزیر کشور در حالی این سخنان را بیان می کند که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در خرداد ۱۳۹۶ با اعلام «حمایت بیانی و عملی خود از آمران به‌ معروف» و ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه‌های دولتی با استفاده از اصطلاح نظامی «آتش‌به‌اختیار»، از طرفداران خود خواست تا هنگام بروز «اختلال و تعطیلی» در دستگاه‌های مرکزی فکری، فرهنگی و سیاسی، خود دست‌به‌کار شوند و تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

همزمان با خیزش انقلابی مردم ایران و تشدید نافرمانی های مدنی در مخالفت با حجاب اجباری، ویدئوهای بسیاری منتشر شده که از رفتار خشونت آمیز آمران به معروف و ناهیان از منکر حکایت می کند و حتی برخی از کارشناسان نزدیک به حکومت نیز نسبت به این رویه که آن را دوقطبی سازی جامعه خواندند، هشدار داده اند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago