Categories: جهان

وزیر کشور بریتانیا از کار برکنار شد

به گزارش فرانیوز، رسانه‌های بریتانیا روز دوشنبه ۲۲ آبان گزارش دادند سوناک از براورمن خواسته دولت را ترک کند و او نیز این درخواست را پذیرفته است.

براورمن پیش از این در سخنانی گفته بود پلیس بریتانیا از معترضان حامی فلسطین حمایت می‌کند.

براورمن روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان در مقاله‌ای که در روزنامه تایمز منتشر شد، افسران ارشد پلیس بریتانیا را متهم کرد که در قبال تظاهرات برگزار شده در این کشور جانبدارانه عمل می‌کنند.

براورمن با مقایسه برخورد صورت گرفته با معترضان راست‌گرا و طرفداران فلسطین گفت پلیس بریتانیا در مواجهه با تظاهرات راست‌گرایانه دست به اقدامات سختگیرانه‌تری می‌زند.

مطابق قانون، براورمن پیش از انتشار این مقاله آن را در اختیار دولت بریتانیا گذاشت، اما از انجام اصلاحات پیشنهاد شده از سوی دولت که خواهان تعدیل لحن این مطلب بود، سر باز زد.

روز شنبه ۲۰ آبان و همزمان با سالگرد اعلام پایان جنگ جهانی اول، طرفداران فلسطین تظاهراتی گسترده با حضور ۳۰۰ هزار نفر در لندن برگزار کردند.

همان روز معترضان راست‌گرا در اعتراض به برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین با نیروهای پلیس درگیر شدند. به گزارش اسکای‌نیوز، ۱۴۰ نفر در جریان درگیری‌های روز شنبه در لندن از سوی پلیس بریتانیا بازداشت شدند.

منتقدان براورمن معتقد بودند سخنان او باعث شعله‌ورتر شدن آتش اختلافات در بریتانیا و دامن زدن به درگیری‌های گروه‌های مختلف در این کشور شده است.

اسکای‌نیوز روز هفتم آبان نوشت برخی مقام‌های دولت بریتانیا بر این عقیده هستند که پلیس متروپولیتن در برخورد با آن دسته از طرفداران فلسطین که دست به نفرت‌پراکنی می‌زنند، از خود به اندازه کافی شدت عمل نشان نداده است.

مارک راولی، کمیسر پلیس متروپولیتن لندن در پاسخ گفت اگرچه در برخی از تظاهرات حامیان فلسطین، صحنه‌های «ناراحت‌کننده» و «ناپسندی» رخ داده، این اتفاقات در حدی نبوده است که علیه آن‌ها اقدام قضایی صورت گیرد.

براورمن پیش از این در اظهارات جنجالی دیگری، بی‌خانمانی را «یک سبک زندگی انتخابی» نامیده بود. او همچنین تاکید داشت باید سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری برای مقابله با موج فزاینده مهاجران در بریتانیا وضع شود.

برکناری براورمن بخشی از سیاست نخست‌وزیر بریتانیا برای ترمیم کابینه است و پیش‌بینی می‌شود که ترز کافی، وزیر محیط‌زیست و استیو بارکلی، وزیر بهداشت نیز از مقام‌های خود کنار بروند.

در پی برکناری براورمن، جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا جایگزین او در وزارت کشور شد. همچنین دیوید کامرون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، هم به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور انتخاب شد.

این دومین بار است که براورمن از مقام خود به عنوان وزیر کشور بریتانیا کنار گذاشته می‌شود. در اکتبر سال گذشته میلادی نیز لیز تراس، نخست‌وزیر وقت بریتانیا از براورمن خواسته بود به دلیل ارسال اطلاعات محرمانه از طریق ایمیل شخصی به یک نماینده پارلمان از مقام خود استعفا دهد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago